  • 1. Data: 2009-02-01 18:13:17
    Temat: sony-czy warto?
    Od: "Aga" <a...@i...pl>

    Witam
    Mam zamiar kupić aparat cyfrowy,zastanawiam się dość poważnie nad Sony
    DSCH10.
    Wspomnę że jestem typem laika,robię nie tak wiele fotek,do tej pory mialam
    jakiegos małego Olympusa.Szykuje mi się kilka wyjazdów i potrzebowałabym
    jakis fajny niedrogi a zarazem w miarę dobry aparat.Moze inna marka?
    Proszę o pomoc ,dzięki z góry
    Pozdr Agnieszka

  • 2. Data: 2009-02-01 22:50:22
    Temat: Re: sony-czy warto?
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Aga" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potrzebowałabym jakis fajny niedrogi a zarazem w miarę dobry
    > aparat.Moze inna marka? Proszę o pomoc ,dzięki z góry
    -------------------------
    Miałem niedawno możliwość potestowania tego aparaciku i jakoś
    nie przypadł mi do gustu. Tryby automatyczne typowo "małpowe"
    plus pełny manual. Menu dość rozbudowane, dopracowane graficznie
    i wydaje się pełne funkcji, ale w praktyce okazuje się bardzo dłuuugie,
    przez co trudno znaleźć szukaną funkcję, i choć właściwie tych funkcji
    nie jest wcale tak wiele jak się wydaje, szukanie ich staje się irytujące.
    Jedyne plusy to fajny, duży i wyraźny wyświetlacz oraz duży zakres
    zooma obiektywu (10x). Stabilizacja jest, choć jej działanie trochę
    mnie rozczarowało. Ostatecznie zakupiłem lekko używanego Canona
    a720 IS. Znacznie przyjaźniejszy w obsłudze, choć posiada wszystkie
    podstawowe tryby fotografowania (P, Tv, Av, M) obok tematycznych
    (nie jestem nowicjuszem i lubię mieć pełną kontrolę nad aparatem),
    stabilizacja zauważalnie stabilniejsza, jakość fotek chyba porównywalna.
    Zoom deko mniejszy - "tylko" 6x, i mniejszy ekranik 2,5" (w Sony 3")
    ale również bardzo dobry, za to zasilanie 2xR6 i karta typu SD (obecnie
    najpopularniejszy rodzaj). Nie wiem jak wychodzi porównanie filmowania,
    akurat ten temat mnie nie interesuje. Mogę tylko powiedzieć, że Sony
    tworzy pliki MPG, a Canon AVI.

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 3. Data: 2009-02-02 08:00:49
    Od: "J." <j...@i...pl>

> [...]
    > jakiegos  małego Olympusa.Szykuje mi się kilka wyjazdów i potrzebowałabym
    > jakis fajny niedrogi a zarazem w miarę dobry aparat.Moze inna marka?

    Bardzo podobny jest do tego Soniacza Canon SX100 IS lub SX110 IS. W zasadzie
    wszystko to samo, ten sam zakres ogniskowych 36-360mm, stabilizacja, równiez
    ustawienia manualne, duży LCD ale brak wizjera optycznego itd. Jedyna
    zauważalna na oko różnica to nieco jasniejszy obiektyw, co może być przydatne.
    Jeśli nie potrzebujesz długich ogniskowych [potocznie mówią acz
    błędnie "dużego zooma"] to mógłby być jeszcze Canon A590IS lub [lepiej]
    A720IS. Ten pierwszy ma zakres 35-140mm, drugi 35-210mm. Cenowo zbliżone do
    tych już omawianych. Mają o 1mm ogniskowej mniej na szerokim koncu, co jest b.
    cenną zaletą. Jak Ci brakuje ogniskowej na tele, no to najwyżej ptaszki na
    zdjęciu wyjda nieco za małe. Jak brakuje choćby milimetra mniej ogniskowej na
    szerokim, to się robi tragedia, gdy nie możesz objąć całego obiektu w kadrze
    [ucięta wieża lub teściowa], bo za plecami ściana/płot/przepaść, albo z boku w
    kadr włażą drzewa/latarnie i nie można się po prostu cofnąc dalej.
    590-tka stoi jeszcze tu i ówdzie na półkach, dorwanie 720-tki może być trudne.
    Pozdrawiam
    -J.