    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Międzyfazowe w USA
    Date: Tue, 17 Nov 2009 16:04:04 -0600

    "Andrzej Kmicic" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    news:hdv3r1$907$1@news.onet.pl...
    > No i sąsiedzi mnie teraz męczą abym coś wymyślił aby podłączać im to co
    > przywieźli. Oczywiscie trafa i autotrafa. Na pierwszy ogień suszarka i
    > pralka. Zauwazyłem ze suszarka jest chyba zasilana z miedzyfazowego
    > napiecia czyli 240V wiec może sposobem da sie podłaczyc do naszyego 1
    > fazowego.
    >
    > Czy ktoś się orientuje czy połączenie między fazowe w USA to 240V i można
    > zasilić wówczas takie urządzenie przystosowane do miedzy fazowego USA do
    > naszego 1 fazowego ?.
    >
    > W instrukcji suszarki do podłączenia jest listwa z 3 zaciskami 1,2,3
> [...]

    1. pierwsze pytanie - co za dureń przywozi tego typu urządzenia z USA??
    Ktoś totalnie bezmyślny... Przypominam że oprócz napięcia istotna
    jest też dla silników prądu zmiennego częstotliwość (50 a nie 60Hz).

    2. drugie pytanie - dlaczego uważasz że w instrukcji obsługi dołączonej
    do urządzenia gospodarstwa domowego przeznaczonego do pracy
    w konkretnych instalacjach domowych o konkretnych parametrach
    miałyby się znaleźć bezużyteczne dla 99.9999% klientów informacje???
    Czy na pralkach sprzedawanych w Polsce są informacje o tym jak je
    należy podłączyć do sieci amerykańskiej? No coż, co kraj to obyczaj...

    3. trzecie pytanie - czy suszarka jest gazowa sterowana elektrycznie
    czy w całości elektryczna?

    4. większość zegarków w urządzeniach tego typu pracuje bez kwarców
    i napędzana jest częstotliwością sieci 60Hz a więc zegarki będą działać
    niepoprawnie w Polsce na zasilaniu 50Hz.