  • Data: 2016-03-11 14:00:49
    Temat: Re: Marketowe a firmowe
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:nbs1u3$pqq$1@mx1.internetia.pl...

    > I wciąż nie ma on związku z trwałością.
    > ---
    > Jak gwarancja trwałości może nie mieć związku z trwałością.

    Bardzo łatwo. Nietrwały produkt moze mieć dłuższą gwarancję
    oferowaną przez producenta jako "bonus" kompensujący
    znaną na rynku mniejszą twałość produktu. Bez dłuższej
    gwarancji (czy lepszej gwarancji) ten produkt nie byłby
    konkurencyjny na rynku bo klient bałby się za bardzo awarii
    aby zaryzykować zakup.

    Myślałem że wyraźnie ilustruje ten problem przykład
    samochodowy podany wcześniej: Honda ma na rynku
    USA dobrą reputację niezawodnego auta. Hyundai ma
    na rynku reputację rozlatującego się i cieknącego szajsu.
    Honda z gwarancją 3-letnią i 36 tysiecy mil sprzedaje
    się jak ciepłe bułeczki. Aby Hyundai mógł coś sprzedać
    daje 10-letnią gwarancję i 100 tysięcy mil i staje się
    nieco bardziej konkurencyjnym wiązanym produktem
    bez podnoszenia trwałości samego samochodu.

    > Może jakieś polisy masz na fakturze, ale typowej gwarancji nie.

    To czy coś jest wyszczególnione na fakturze czy nie jest
    nie ma w tej dyskusji żadnego znaczenia. Rodzaj gwarancji,
    czas jej trwania, dodatkowe warunki (np. limit przebiegu
    w przypadku samochodów) jest płynnie regulowana przez
    producenta i manipuluje on gwarancją konkurencyjność
    swojego produktu na rynku. Zauważ, że prawo reguluje
    tylko minimalne warunki gwarancji (np. minimum 2 lata)
    co nie przeszkadza producentowi oferować np. 3 letnią
    jak w przypadku niektórych dysków twardych lub wieczystą
    gwarancję jak w przypadku niektórych modułów pamięci RAM.