    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mały po?lizg.
    Date: Sat, 06 Feb 2010 15:57:26 +0100

    MarcinJM pisze:

    > Jak przestrzelisz zbyt mocno zakret to NIC nie pomoze, mozesz hamowac,
    > mozesz nie hamowac, mozesz dlubac w nosie. Zmieni sie tylko miejsce
    > ladowania :)

    Jak się wejdzie 100 w zakręt w który trzeba było wejść 50 to wiadomo że
    nic nie pomoże, ale jak się tylko trochę przesadzi, to jednak hamowanie
    daje radę. To że się w zakręcie nie zmieszczę to widać już od początku
    zakrętu, wtedy noga (najlepiej lewa) na chwilę na hamulec, nawet kawałek
    na czterech zablokowanych kołach i prędkość jest już na tyle mała że
    daje się na pozostałej części drogi zakręt wyrobić.
    Tyle że oczywiście czasu sporo w plecy, bo prędkość na wyjściu będzie
    dużo niższa niż by mogła być.

    > Pod warunkiem, ze masz ta odrobine miejsca pozwalajaca zhamowac na
    > wyprostowanych kolach. Jesli jestes w stanie hamowac na zakrecie to
    > znaczy, ze sobie spokojnie przez niego przejedziesz. Chyba, ze jest
    > zaciesniajacy, to wtedy oczywiscie trzeba walczyc o kilka km/h mniej za
    > wszelka cene. Dohamowywanie w luku "na limicie" to zaden pomysl.
    > http://www.youtube.com/watch?v=oJ5tIhXPg14

    A bo to jeszcze cała "magia" samochodu który ma 2x cięższy przód niż tył
    - inna charakterystyka pracy tylnego i przednie zawieszenia. Samochód
    jak nie trzeba to jest zdecydowanie podsterowny, natomiast jak mu tył
    poskacze na nierównościach to tył lata na boki.
    Dlatego na szutrach cento chodzi bokami i to tak że nigdy nie wiadomo
    kiedy mu odbije.

    > PS. Sejacz ukonczony. Z przodu kolce, a tylu zimowki i trenuje
    > opanowywanie uciekajacej dupci :)

    Ja kupiłem sprężyny od Seja 1100 i jutro to zamontuje.
    Jeszcze alternator musi mi poczta przynieść i też będę miał gotowy.

    W ostatni weekend ćwiczyłem tak:
    http://picasaweb.google.pl/lukas.gdansk/SRTWCII?feat
    =directlink#5433228381200873186
    a skończyło się tak:
    http://picasaweb.google.pl/lukas.gdansk/SRTWCII?feat
    =directlink#5433228396012572834
    http://picasaweb.google.pl/lukas.gdansk/SRTWCII?feat
    =directlink#5433228412561784866

    Wszedłem w zakręt jakieś 3x za szybko ;)