-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.gigane
ws.com!nntp.giganews.com!novia!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsf
eed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.n
eostrada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mały po?lizg.
Date: Sat, 06 Feb 2010 15:57:26 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 53
Message-ID: <hkk0lr$34n$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <r...@4...com>
<hkck0p$7cs$1@mx1.internetia.pl>
<n...@4...com>
<hkf94v$b44$1@node1.news.atman.pl> <hkgf4u$kdg$1@news.onet.pl>
<h...@4...com>
<hkh8kj$khj$1@node1.news.atman.pl> <hkhflb$2v05$1@news2.ipartners.pl>
<s...@c...net> <hkhvna$5ol$1@node2.news.atman.pl>
<hkj49t$vrr$1@news.onet.pl> <hkjofs$bpr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hkjqed$t4i$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: ahl19.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1265468923 3223 83.25.193.19 (6 Feb 2010 15:08:43
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 6 Feb 2010 15:08:43 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hkjqed$t4i$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2252931
[ ukryj nagłówki ]MarcinJM pisze:
>> Inna sprawa, że teorie o gazowaniu czy niehamowaniu w poślizgu kończą
>> się wtedy jak samochód faktycznie wpadnie w nieplanowany poślizg.
>
> Jak przestrzelisz zbyt mocno zakret to NIC nie pomoze, mozesz hamowac,
> mozesz nie hamowac, mozesz dlubac w nosie. Zmieni sie tylko miejsce
> ladowania :)
Jak się wejdzie 100 w zakręt w który trzeba było wejść 50 to wiadomo że
nic nie pomoże, ale jak się tylko trochę przesadzi, to jednak hamowanie
daje radę. To że się w zakręcie nie zmieszczę to widać już od początku
zakrętu, wtedy noga (najlepiej lewa) na chwilę na hamulec, nawet kawałek
na czterech zablokowanych kołach i prędkość jest już na tyle mała że
daje się na pozostałej części drogi zakręt wyrobić.
Tyle że oczywiście czasu sporo w plecy, bo prędkość na wyjściu będzie
dużo niższa niż by mogła być.
>> Bo zazwyczaj dzieje się to na zakręcie, a jak samochód wpadł w poślizg
>> (obojętnie jaki) to znaczy że jedzie za szybko do tej przyczepności
>> którą ma i pewnie nawet najbardziej optymalna trajektoria przejazdu
>> przez zakręt z taką prędkością skończy się gdzieś poza drogą.
>> Czyli jedyna droga ratowania to hamowanie - żeby stracić chociaż
>> trochę prędkości do takiej, przy której można już powalczyć o
>> utrzymanie się w zakręcie.
>
> Pod warunkiem, ze masz ta odrobine miejsca pozwalajaca zhamowac na
> wyprostowanych kolach. Jesli jestes w stanie hamowac na zakrecie to
> znaczy, ze sobie spokojnie przez niego przejedziesz. Chyba, ze jest
> zaciesniajacy, to wtedy oczywiscie trzeba walczyc o kilka km/h mniej za
> wszelka cene. Dohamowywanie w luku "na limicie" to zaden pomysl.
> http://www.youtube.com/watch?v=oJ5tIhXPg14
A bo to jeszcze cała "magia" samochodu który ma 2x cięższy przód niż tył
- inna charakterystyka pracy tylnego i przednie zawieszenia. Samochód
jak nie trzeba to jest zdecydowanie podsterowny, natomiast jak mu tył
poskacze na nierównościach to tył lata na boki.
Dlatego na szutrach cento chodzi bokami i to tak że nigdy nie wiadomo
kiedy mu odbije.
> PS. Sejacz ukonczony. Z przodu kolce, a tylu zimowki i trenuje
> opanowywanie uciekajacej dupci :)
Ja kupiłem sprężyny od Seja 1100 i jutro to zamontuje.
Jeszcze alternator musi mi poczta przynieść i też będę miał gotowy.
W ostatni weekend ćwiczyłem tak:
http://picasaweb.google.pl/lukas.gdansk/SRTWCII?feat
=directlink#5433228381200873186
a skończyło się tak:
http://picasaweb.google.pl/lukas.gdansk/SRTWCII?feat
=directlink#5433228396012572834
http://picasaweb.google.pl/lukas.gdansk/SRTWCII?feat
=directlink#5433228412561784866
Wszedłem w zakręt jakieś 3x za szybko ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 06.02.10 19:14 Krzysiek Kielczewski
- 06.02.10 19:29 MarcinJM
- 07.02.10 17:56 jerzu
- 07.02.10 19:10 Dman-666
- 07.02.10 19:17 Robert Rędziak
- 07.02.10 19:13 Dman-666
- 07.02.10 21:04 jerzu
- 08.02.10 10:31 Dman-666
- 08.02.10 13:27 Dman-666
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=