-
Data: 2010-02-06 15:57:26
Temat: Re: Mały po?lizg.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]MarcinJM pisze:
>> Inna sprawa, że teorie o gazowaniu czy niehamowaniu w poślizgu kończą
>> się wtedy jak samochód faktycznie wpadnie w nieplanowany poślizg.
>
> Jak przestrzelisz zbyt mocno zakret to NIC nie pomoze, mozesz hamowac,
> mozesz nie hamowac, mozesz dlubac w nosie. Zmieni sie tylko miejsce
> ladowania :)
Jak się wejdzie 100 w zakręt w który trzeba było wejść 50 to wiadomo że
nic nie pomoże, ale jak się tylko trochę przesadzi, to jednak hamowanie
daje radę. To że się w zakręcie nie zmieszczę to widać już od początku
zakrętu, wtedy noga (najlepiej lewa) na chwilę na hamulec, nawet kawałek
na czterech zablokowanych kołach i prędkość jest już na tyle mała że
daje się na pozostałej części drogi zakręt wyrobić.
Tyle że oczywiście czasu sporo w plecy, bo prędkość na wyjściu będzie
dużo niższa niż by mogła być.
>> Bo zazwyczaj dzieje się to na zakręcie, a jak samochód wpadł w poślizg
>> (obojętnie jaki) to znaczy że jedzie za szybko do tej przyczepności
>> którą ma i pewnie nawet najbardziej optymalna trajektoria przejazdu
>> przez zakręt z taką prędkością skończy się gdzieś poza drogą.
>> Czyli jedyna droga ratowania to hamowanie - żeby stracić chociaż
>> trochę prędkości do takiej, przy której można już powalczyć o
>> utrzymanie się w zakręcie.
>
> Pod warunkiem, ze masz ta odrobine miejsca pozwalajaca zhamowac na
> wyprostowanych kolach. Jesli jestes w stanie hamowac na zakrecie to
> znaczy, ze sobie spokojnie przez niego przejedziesz. Chyba, ze jest
> zaciesniajacy, to wtedy oczywiscie trzeba walczyc o kilka km/h mniej za
> wszelka cene. Dohamowywanie w luku "na limicie" to zaden pomysl.
> http://www.youtube.com/watch?v=oJ5tIhXPg14
A bo to jeszcze cała "magia" samochodu który ma 2x cięższy przód niż tył
- inna charakterystyka pracy tylnego i przednie zawieszenia. Samochód
jak nie trzeba to jest zdecydowanie podsterowny, natomiast jak mu tył
poskacze na nierównościach to tył lata na boki.
Dlatego na szutrach cento chodzi bokami i to tak że nigdy nie wiadomo
kiedy mu odbije.
> PS. Sejacz ukonczony. Z przodu kolce, a tylu zimowki i trenuje
> opanowywanie uciekajacej dupci :)
Ja kupiłem sprężyny od Seja 1100 i jutro to zamontuje.
Jeszcze alternator musi mi poczta przynieść i też będę miał gotowy.
W ostatni weekend ćwiczyłem tak:
http://picasaweb.google.pl/lukas.gdansk/SRTWCII?feat
=directlink#5433228381200873186
a skończyło się tak:
http://picasaweb.google.pl/lukas.gdansk/SRTWCII?feat
=directlink#5433228396012572834
http://picasaweb.google.pl/lukas.gdansk/SRTWCII?feat
=directlink#5433228412561784866
Wszedłem w zakręt jakieś 3x za szybko ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 06.02.10 19:14 Krzysiek Kielczewski
- 06.02.10 19:29 MarcinJM
- 07.02.10 17:56 jerzu
- 07.02.10 19:10 Dman-666
- 07.02.10 19:17 Robert Rędziak
- 07.02.10 19:13 Dman-666
- 07.02.10 21:04 jerzu
- 08.02.10 10:31 Dman-666
- 08.02.10 13:27 Dman-666
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=