  • Data: 2013-04-19 23:04:51
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "ak" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Anerys wrote:
    > Wiadomo. Jednakże apelowałbym, przy odchodzeniu od lampowości, aby nie
    > postponować techniki lampowej, bo... bo... bo...
    > Poz tym, ja jeszcze jednego aspektu niezastąpioności lampiaków w
    > technice estradowej się doszukuję - cechą charakterystyczną lamp jest
    > efekt mikrofonowania, w jednych silniejszy, w innych słabszy...
    > Grajek na gitarze z pewnością wykorzystuje nie tylko efekty
    > wbudowane, ale też sprzężenie akustyczne głośnika z lampami we
    > wzmacniaczu (a tego rzeczywiście tranzystory nie zaoferują(1)) i to
    > niuanse wynikłe z mikrofonowania (gdzieś nawet o tym przeczytałem),
> [...]

    Akustyczne sprzezenie lamp z glosnikami jest zjawiskiem niepozadanym,
    objawiajacym sie piskiem spowodowanym przez pierwsza lampe w
    przedwzmacniaczu (zaden muzyk wbrew temu co piszesz nie wykorzystuje tego
    "efektu").
    Chodzilo Ci zapewne o sprzezenie pomiedzy gitara a glosnikami wzmacniacza,
    ktore ma miejsce zarowno we wzmacniaczach lampowych i tranzystorowych.
    Stwierdzenia, ze w/g Ciebie "tego tranzystory nie zaoferuja" zupelnie nie
    rozumiem.