  • Data: 2013-04-20 00:50:29
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "ak" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > OMG! Następny, który próbuje mnie uczyć rzeczy, z których kiedyś
    > żyłem, Ostatni wzmacniacz lampowy zbudowałem jeszcze w latach 70-tych
    > zeszłego wieku.

    Po tym co napisales nizej, to chyba nawet dobrze, ze przestales budowac
    wzmacniacze lampowe.

    Jak tylko w Polsce stały się dostępne tranzystory
    > dużej mocy (czytaj: 2N3055) czyli w połowie lat 70-tych a niejaki
    > Bogusław Dubiel (B.D.Sound) opublikował w Radioelektroniku (bodaj
    > 10/76) schemat wzmacniacza gitarowego 160W, to jak cała masa
    > ówczesnych młodych pasjonatów muzyki rockowej też taki zbudowałem.
    > Oczywiście wzmacniacz był taki sobie, do czego sam Dubiel się
    > przyznawał. Na dokładkę nie ustrzeżono się błędów w publikacji
    > (złośliwi twierdzą, że wprowadzone świadomie). A później było już
    > tylko łatwiej i do lamp po prostu nie wróciłem. Choć widok wzmacniacza
    > 100W na dwóch EL34 zasilanych z 700V był naprawdę niesamowity.

    Co bylo w tym widoku takiego niesamowitego?

    Szkoda,
    > że transformator nie wytrzymał :(

    A ludziles sie, ze wytrzyma?
    Nikt przy zdrowych zmyslach i dyponujacy przynajmniej podstawowa wiedza
    elektroniczna
    nie bedzie probowal uzyskac wiecej niz 50W z dwoch takich lamp.
    Ale byc moze za Twoich czasow byl slaby dostep do parametrow technicznych
    owych lamp.

    W 1976 nie istnialo pismo o nazwie Radioelektronik.
    Budowanie 160W (!) wzmacniacza gitarowego i proby wyciagania 100W z 2XEL34
    moglbym podsumowac tym linkiem:
    http://www.youtube.com/watch?v=cM5HkLsF_R4
    Milego sluchania.

    > Słyszałeś o takim wynalazku, który nazywa się "potencjometr"?

    Jakie sugestie n/t owego potencjometru mamy?