    From: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Date: Thu, 18 Feb 2010 03:21:48 +0100
    <hkl0dg$ot8$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkm7mf$ei6$1@inews.gazeta.pl>
    <hkm9p5$94t$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkmbt7$8a$1@inews.gazeta.pl>
    <hkmi30$gmt$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkps26$sig$3@inews.gazeta.pl>
    <hkq2gd$gsh$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkskfe$gnj$1@inews.gazeta.pl>
    <1ovt0nzt86c10.1hhiebi18xvue$.dlg@40tude.net>
    <hku6t7$fqe$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <hkvnl4$b5d$1@inews.gazeta.pl>
    <19jo22vf90pyt.1rftcj6uiak85$.dlg@40tude.net>
    <hl9jhj$god$1@inews.gazeta.pl>
    <1taaj2rkv3a3t$.nn0xoh3l7zmc.dlg@40tude.net>
    <hl9rr9$mau$1@inews.gazeta.pl>
    <1rho5f5myc10h$.ruxavn67k4eu.dlg@40tude.net>
    <hla980$lf$1@inews.gazeta.pl>
    <12dsi3ziars4h$.288sourk5avw$.dlg@40tude.net>
    <hli25a$jn3$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 01:37:58 +0100, dominik napisał(a):

    > Szczerze współczuję. Serio.

    Nie ma czego. Robi to, czego od niej wymagam.

    > Jak ktoś chce tablet z klawiaturą i np trackpointem to sobie taki kupi. Na
    > szczęście ktoś czasem chce zrobić coś nowego i innowacyjnego, a dzięki
    > temu czasem życie jest lepsze.

    Innowacja za wszelką cenę? Wynajdywanie od nowa koła?

    > A jakiś argument masz czy tylko potrafisz tupać?

    Nużą mnie zwroty typu "Windows prawda" i jakoś nie mogę traktować takiego
    rozmówcy poważnie.

    > Kurcza, Andrzej, opanuj się. Mówimy o poprawie działania precyzji urządzeń
    > dotykowych, a najłatwiej było to sprawdzić rysując kwiatka.

    Dominik, mówimy o PISANIU na klawiaturze. To taki proces w wyniku którego
    otrzymujemy tekst, a nie kwiatki! Jak ci wychodzą kwiatki to proponuję
    oddać sprzęt do serwisu.

    Precyzję urządzeń dotykowych to zresztą prezentuje Wacom, nie iPad.

    > Cały czas udowadniasz jak bardzo jesteś jednostronnie nastawiany do
    > klawiatury z fizycznymi przyciskami. Multitouch z ekranem daje znacznie
    > więcej niż zwykła klawiatura:
    > Po pierwsze masz dowolnie zmienny układ klawiszy.

    To żeby było trudniej pisać?

    > Po drugie masz konfigurowalną czułość (tak!).

    Pomyliłeś chyba iPada z Wacomem.

    > Po trzecie masz wizualny feedback (np invert klawisza).

    Piszę bezwzrokowo, konieczność wizualnego feedbacku to dla mnie bardzo
    poważna wada.

    > Po czwarte masz możliwość dopięcia subtelnego dźwięku (przydaje się, a
    > głośnik jest blisko klawiatury).

    Ale po co?!

    > Po piąte masz reakcje na klawisze funkcyjne (np po shift - duże litery).

    Rozumiem, że to nieosiągalne na zwykłej klawiaturze? ;)

    > Po szóste masz możliwość przesuwania czy zupełnie nowych kontrolek.

    Po co?

    > Po siódme masz możliwość stosowania inteligentnych klawiatur np w oparciu
    > o statystykę czy słownik.

    Ja pierdzielę, ja nie chcę inteligentnej, ja chcę SPRAWNĄ! Mam dość
    wynalazków w rodzaju T9, autokorekty i tym podobnych!

    > To wszystko są ciekawe cechy i kiedyś mało kto będzie pamiętał o zwykłej
    > klawiaturze. Jestem tego pewien. Brakuje oczywiście wyróżnika liter 'j' i
    > 'f' oraz samego kliku, ale akurat dość łatwo się przyzwyczaić do zamiany
    > tego na dźwięk (wiem, bo próbowałem).

    Gratuluję...

    > Rozumiem, że wolałbyś mieć połowę mniejszy ekran i za to mini przyciski na
    > kciuk?

    Nie. Wolę urządzenie z wysuwaną spod ekranu klawiaturą.

    > Ale co za problem mieć tę klawiaturę blisko wpisywanego tekstu?
    > Owszem - feedback dźwiękowy wymaga przyzwyczajenia, ale jest całkiem nieźle.

    Nie jest.

    > ....i?

    I dziękuję, następny mój telefon będzie miał klawisze.

    > W tym, że blokady nie ma.

    I pewnie w tym, że zimą w rękawiczce niewiele zrobisz.

    > To poświęć chwilę na zrozumienie tego co czytasz.

    Mówisz jedno, opisujesz drugie. Pika, ćwierka...

    > Zależy pod jakim względem. Tradycyjna klawiatura ma tylko zalety
    > wynikające z Twojego przyzwyczajenia.

    Niemniej są to zalety.

    > Masz wyżej.

    Opisałeś przeważnie WADY...

    > Tak, dla większości netbooki mają tak małe i niewygodne klawiatury że
    > mogłoby ich nie być.

    Więc zróbmy żeby było jeszcze gorzej?

    > A który wstaje tak szybko jak iPhone i potrafi w takim stanie wytrzymać
    > ponad dwa dni używając go jeszcze conieco?

    Iphone nie jest konkurentem netbooka jakbyś nie zauważył.

    > Narazie to niewiadomo czy to jest źle.

    Wiadomo, że coś nie wyszło.

    > Rozgłaszanie ich zaopatrzonych w hiperbolę na lewo i na prawo jest lepszą?

    Owszem.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"