  • 31. Data: 2010-03-17 18:02:26
    Temat: Re: Leica M9
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-03-17 15:37:13 +0100, Pan Piskorz <p...@b...pl> said:

    > Czy brak LV w lustrzance może być w jakikolwiek sposób uciążliwe?
    > Nie widzę praktycznego zastosowania tegoż również w aparacie dalmierzowym.

    Pozwala bardzo precyzyjnie ustawić ekspozycję przy obecności histogramu
    na żywo. Oczywiście można zrobić zdjęcie, obejrzeć, wprowadzić korektę,
    zrobić jeszcze raz... Chyba nie trzeba tłumaczyć która metoda jest
    wygodniejsza i bardzie elegancka? Plus wygodniejsze robienie zdjęć ze
    statywu, plus precyzyjne manualne ostrzenie (jeśli jest opcja
    powiększenia), plus wyfodniejsze robienie znad głowy/poziomu gruntu.

    de Fresz

  • 32. Data: 2010-03-17 18:06:07
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-03-17 15:41:28 +0100, "Arek (G)" <a...@b...pl> said:

    > Nie zapominaj o tym, że dzięki temu korpusowi masz dostęp do najlepszej
    > na świecie optyki. Tylko to powinno wystarczyć.

    To obecnie dość dyskusyjna teza (z tą najlepszością).

    de Fresz

  • 33. Data: 2010-03-17 19:02:54
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > No tak, lepiej po prostu uznać, że paralaksa musi być

    Kupując aparat dalnierzowy - tak, warto tak uznać.
    P.

  • 34. Data: 2010-03-17 19:04:53
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Dzieki LV mozesz robic fotki nad glowami tlumu, nie musisz miec twarzy
    > przy ziemi przy fotkach makro.

    A jak to w tej Leice z długą ogniskową i obiektywem do makro?
    Czym się też rozwiązanie różni od spotykanych dawniej w dalmierzowcach?

    P.

  • 35. Data: 2010-03-17 19:05:27
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Paralaksa, osobne wizjery do szerokiego kąta, beznadziejna współpraca z
    > długim tele - wszystko to wady dalmierzy, których nie mają lustra.
    > LV by trochę załatało.

    Po co?
    P.

  • 36. Data: 2010-03-17 19:08:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Pan Piskorz pisze:
    > Czy brak LV w lustrzance może być w jakikolwiek sposób uciążliwe?
    > Nie widzę praktycznego zastosowania tegoż również w aparacie dalmierzowym.

    No cóż... ja bez tego w studiu cierpię. Bardzo to pomogło w pracy.
    Ale też nigdy nie zgadłbym, że taki fajny wynalazek będzie wchodził z
    takimi wielkimi oporami ze strony zawodowych fotografów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 37. Data: 2010-03-17 19:10:17
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Chyba nie trzeba tłumaczyć która metoda jest wygodniejsza i bardzie
    > elegancka?

    Jeszcze raz. To aparat niszowy za kupę kasy. Nie ma LV bo nie chce mieć.

    > plus precyzyjne manualne ostrzenie

    A to ciekawe, czyżby?
    Pamiętaj, że dalmierzowiec ma dalmierz a lustrzanki miały matówkę z klinem
    lub rastrem.
    LV przy tym to proteza.
    P.

  • 38. Data: 2010-03-17 19:37:08
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-03-17 20:10:17 +0100, "Pan Piskorz" <p...@b...pl> said:

    > Jeszcze raz. To aparat niszowy za kupę kasy. Nie ma LV bo nie chce mieć.

    I dlatego Leica z górnopółkowego narzędzia pracy dla profesjonalistów
    jeszcze w latach 80. przeszła na poziom snobistycznego gadżetu dla
    zamożnych już w latach 90., a obecnie jeszcze bardziej. Jeśli nie
    zmienią filozofii, a seria S słabo się przyjmię, to sądzę że w ciągu 10
    lat mogą odejść w niebyt.

    > A to ciekawe, czyżby?
    > Pamiętaj, że dalmierzowiec ma dalmierz a lustrzanki miały matówkę z
    > klinem lub rastrem.
    > LV przy tym to proteza.

    Bardzo wygodna proteza, w niektórych sytuacjach nawet wygodniejsza niż
    pomoce optyczne.

    de Fresz

  • 39. Data: 2010-03-17 19:48:12
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    >Kiedy ostatnio potrzebowales synchro z mniej niz 1/180s i w jakiej
    >sytuacji? Prosze o konkretny przyklad.

    Ze sie tak wtrace, czasem w sloneczny dzien trzeba cos doswietlic, a
    jednoczesnie chce sie mala GO, no coz wtedy pozostaje mi tylko lampa
    zewnetrzna i HSS.
    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2010-03-17 20:11:22
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-17 12:10:12 +0100, "Polon" <P...@o...pl> said:

    > Polon
    Tak, wyobraź sobie, że to nie jest aparat dla Polona.
    Coś Ci dupę ściska? Nie przejmuj się ja też go nie kupię, nie jesteś
    osamotniony w swoim bólu.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam