  • 1. Data: 2010-03-16 21:43:08
    Temat: Jaki kompakt na matrycy BSI: P100, HX1 czy HS-10?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Ktory z ponizszych aparatow (tzw. super-zoom / ultra-zoom)
    w granicy 1500-1700zl oparty na matrycy BSI
    byscie polecili? :)

    Chodzi mi o to, aby aparat robil dobre zdjecia,
    jak najmniej szumil, itd;
    dodatki typu stabilizacja, panorama, itp
    maja dla mnie pomijalne znaczenie.

    Fujifilm FinePix HS-10 (niestety jeszcze niedostepny)
    1/2.3", 24-720mm, f/2.8-f/5.6

    Nikon P100
    1/2.3", 26-678mm, f/2.8-f/5

    Sony CyberShot DSC-HX1
    1/2.4", 28-560mm, f/2.8-f/5.2

    a moze inny?

  • 2. Data: 2010-03-16 21:53:30
    Temat: Re: Jaki kompakt na matrycy BSI: P100, HX1 czy HS-10?
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    trudno powiedzieć, jak ten Fuji jeszcze jest niedostępny :-(

    Ale jak dla mnie główną wadą jest brak w N i S zooma na obiektywie,
    tylko przyciskami.
    Dla mnie jest to strasznie nieporęczne.
    Nie liczę za wadę zużego zooma, który zapewne nie jest rewelacyjny
    optycznie.

    Jak ten Fuji będzie szumił tak jak S9600 to mi w zupełności wystarczy
    - powiększenia A3 są świetne (oczywiście z RAW-a + trochę zabawy w PS
    - inaczej to kicha).

    Interesuje mnie najbardziej kręcenie filmików w HD!

    Pozdrawiam
    Les

  • 3. Data: 2010-03-16 23:29:41
    Od: "poldek_17m" <p...@w...casivvves.com>

    >Ale jak dla mnie główną wadą jest brak w N i S zooma na obiektywie,
    >tylko przyciskami.

    to tylko hybryda, albo coś co ma udawać lustro a nie kompakt ;)

    >Dla mnie jest to strasznie nieporęczne.
    >Nie liczę za wadę zużego zooma, który zapewne nie jest rewelacyjny
    >optycznie.

    no i wlasnie czekam na sample tego wynalazku
    a w ogole to NIkon wlozyl tam CMOS BSI

  • 4. Data: 2010-03-17 07:52:15
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Ale jak dla mnie główną wadą jest brak w N i S zooma na obiektywie,

    dla niektorych to wada, dla niektorych zaleta -
    - swoja droga, szkoda, ze nie ma polaczenia obu :)

    osobiscie nie zwracam akurat na to uwagi,
    ale jezeli dzieki temu bedzie dluzej trzymal prad,
    to uznam to za zalete;

    > Nie liczę za wadę zużego zooma, który zapewne nie jest rewelacyjny

    czytalem, ze fuji ma niezle matryce, ale rownoczesnie ma problem z
    obiektywami
    (z aberracja chromatyczna?);
    z kolei nikon chwali sie, ze ma superancki obiektyw...

    a jesli nie brac pod uwage fuji
    (bo go nie ma / albo jak wkoncu wejdzie w chorej cenie)
    to czy w ogole brac pod uwage tego sony?

    czyli: nikon albo fuji, czy jednak nikon albo fuji albo sony? :)

  • 5. Data: 2010-03-17 10:37:25
    Od: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl>

    > Fujifilm FinePix HS-10 (niestety jeszcze niedostepny)
    > 1/2.3", 24-720mm, f/2.8-f/5.6
    >
    > Nikon P100
    > 1/2.3", 26-678mm, f/2.8-f/5
    >
    > Sony CyberShot DSC-HX1
    > 1/2.4", 28-560mm, f/2.8-f/5.2

    Wymienione aparaty mają "malutkie" matryce (taki obecnie jets standard w
    kompaktach i gigant zoom'ach ;-().
    Dla takiej małej powierzchni matrycy technologia CMOS w porównaniu z CCD -
    to raczej wada. Matryca CCD w porównaniu z CMOS (na tej samej powierzchni)
    zawsze ma większą użyteczną powierzchnię śwaitłoczułą dla jednego piksela.
    Co do Fujifilm stare dobre modele S6500 i S9600 miały "duże" (jak na
    kompakt) matryce - chyba 1/1,7". Dlatego nie liczyłbym, że Fujifilm FinePix
    HS-10 będzie miał porównywalny poziom szumów (chyba, że po agresywnym
    odszumianiu i utracie szczegółów).

  • 6. Data: 2010-03-18 10:49:57
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > FinePix HS-10 będzie miał porównywalny poziom szumów (chyba, że po
    > agresywnym odszumianiu i utracie szczegółów).

    czyli ten nowy typ matryc (CMOS BSI)
    to bardziej marketingowy belkot niz wyraznie mniejsze szumy
    przy tej samej (niestety malej) powierzchni?

  • 7. Data: 2010-03-18 19:44:23
    Od: Sławek Drogosz <s...@w...pl>

    > czyli ten nowy typ matryc (CMOS BSI)
    > to bardziej marketingowy belkot niz wyraznie mniejsze szumy
    > przy tej samej (niestety malej) powierzchni?

    Tego już Ci nie powiem - nie widziałem aparatów z CMOS BSI w akcji.
    Na pewno CMOS BSI - to duży krok na przód wobec tradycyjnego CMOS (FSI) -
    ale cudów bym nieoczekiwał.
    Moim zdaniem - matryce należy technologicznie udoskonalać - i to się
    faktycznie dzieje - ale dopiero połączenie nowej technologii z "sensownym"
    fizycznym rozmiarem matrycy przekłada się na "jakość" obrazu. Dlatego z
    sentymentem wspominam czasy - gdzie w kompaktach (hybrydach) można było
    spotkać matryce rozmiaru 1/1.8" , 1/1.7" czy 2/3". Obecnie królują malutkie
    1/2.3" , 1/2.5" i w dobie szybkiego rozwoju systemów "kompaktów z wymienną
    optyką" raczej się to niezmieni (duże matryce będą zarezerwowane dla
    lustrzanek i właśnie systemów typu mikro 4/3).

  • 8. Data: 2010-03-18 21:03:53
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Tego już Ci nie powiem - nie widziałem aparatów z CMOS BSI w akcji.

    udalo mi sie w koncu znalezc jakies testowe zdjecia Nikona P100
    opartego o CMOS BSI:
    http://www.photographybay.com/2010/02/23/nikon-p100-
    hands-on-review/
    /moze ten Fuji bedzie podobny?...

    ale - czy nadal brac pod uwage Sony HX1?
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=8748&p=5
    http://www.dpreview.com/reviews/sonydschx1/page16.as

    czy jednak Nikon ma lepszy uklad matryca + obiektyw
    i ew. czekac na tego Fuji albo od razu brac Nikona? :)

  • 9. Data: 2010-03-18 21:12:52
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    kiedyś zastanawiając się nad hybrydą brałem pod uwagę jeszcze Limixa -
    może FZ38 (wtedy FZ50) będzie Ci pasował.

    Pozdrawiam
    Les

  • 10. Data: 2010-04-02 22:05:33
    Od: Robert Marzec <p...@g...com>

    On 18 Mar, 23:12, Les <s...@p...fm> wrote:
> [...]
    > kiedyś zastanawiając się nad hybrydą brałem pod uwagę jeszcze Limixa -
    > może FZ38  (wtedy FZ50) będzie Ci pasował.

    Nie radzę sony hx1 Totalny niewypał. Robiłem nim zdjęcia w różnych
    trybach warunkach przez miesiąc ok 2000 fotek Wszystkie zdjęci totalna
    porażka.
    Zdjęcia wychodzą jak malowane akwarelą (mała rozpiętość tonalna, brak
    szczegółów, granic w krawędziach fot. obiektów Nastawiałem iso 120 nic
    nie pomogło szumy i jeszcze raz szumy-
    Jedyne co dobre to Filmy nagrywane w HD Po to kupuję aparat aby robił
    zdjęcia a nie nagrywał filmy, z niewielka strata sprzedałem go.
    A wróciłem do mojego 7-letniego nikona coolpixa 5400- ZDJĘCIA
    REWELACYJNE, OSTROŚĆ KOLORY ZIARNO-ZERO , NAWET W TRYBIE
    AUTOMATYCZNYM
    I TO ISO -50 !!! PORÓWNYWAŁEM ZDJĘCIA Z NIKONA D80 OKAZAŁO SIĘ ZE ROBI
    LEPSZE OD D80 (w plenerze w dziennych warunkach)
    Jedyne minusy to maleńki wyświetlacz i wolny zapis na karcie.
    Ale wolę już to.
    Jedyne marki dla mnie to Nikon i Canon, Leica-ale to już górna półka