  • 91. Data: 2010-03-18 14:42:52
    Temat: Re: Leica M9
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-18 14:25:32 +0100, "Arek (G)" <a...@b...pl> said:

    > Co innego mógłbyś napisać? Zwłaszcza po wycięciu tej "wnikliwej" analizy:)

    Idź do słownika i sprawdź znaczenie słowa "analiza", bo najwidoczniej
    nie bardzo rozumiesz jego znaczenie. Przy okazji sprawdź jeszcze słowa:
    "opinia" i "osąd".

    > Fanatyzmie? rozumiem, że to jest udany docinek?;)

    Nie, trafny opis rzeczywistości.

    > 5dmk2 jest jakieś 70 000 razy droższy od telefonu komórkowego z 10M
    > aparatem. Niewątpliwie 5d jest lepszy ale 70 000 razy?

    To zależy na ile wycenisz np. możliwość separacji przedmiotu z tła,
    użycia obiektywu tele lub UWA, czy poziom szumów przy okolicach ISO
    1600. Dla niektórych to będzie i 1 000 000 razy lepiej, inni mogą
    niepotrzebować wogóle takich zdjęć. A teraz napisz co wymiernego możesz
    zrobić eMką, czemu nie podoła 5D.

    > Da się wskazać masę użytecznych funkcji w zoomie 28-200/3.5-5.6,
    > których kilkukrotnie droższa stałka 50/1.2 nie ma. I ciężko wykazać
    > racjonalne zalety szkła stało-ogniskowego, które by uzasadniały jego
    > cenę.

    Da się bez problemu wykazać. Zrób tym zoomem zdjęcie z tak płytką GO.
    Na ile to wycenisz, gdyby akurat byłoby to Ci bardzo potrzebne?
    Porównaj rozdzielczość stałki i ostrość w całym kadrze z efektem jaki
    dostaniesz z takiego ultrazooma, gdy akurat tej detaliczności
    potrzebujesz. Itd, itp. To teraz poproszę racjonalne argumenty za Leicą.

    > Czuję się niezwykle głupio, że wlazłem z brudnymi buciorami w Twoje
    > "standardy".

    Z buciorami? Nawet nie dałeś rady przeleźć przez parkan, dogmaty za
    bardzo ciążyły.

    > Mam nadzieję, że te "szerokie horyzonty" zanadto się nie przewęziły.

    A to już pytaj sam siebie.

    de Fresz

  • 92. Data: 2010-03-18 14:54:04
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > A teraz napisz co wymiernego możesz
    > zrobić eMką, czemu nie podoła 5D.

    Jakość obrazka z matrycy Leicy (mówię o bazowym ISO) w połączeniu z
    bezprecedensową jakością dalmierzowej optyki to jednak troszkę inna
    bajka niż 5D. I piszę to z autopsji, bo miałem już przyjemność
    pofotografować tym gadżecikiem.

    A co wymiernego można zrobić z Leicą, czemu nie podoła 5D? Wsadzić ją
    do kieszeni kurtki...

  • 93. Data: 2010-03-18 14:59:44
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Cześć wszystkim

    > Bzdura. W ten sposób można wytłumaczyć brak dowolnej funkcji.
    > Dalmierze mają pewne ograniczenia techniczne, które ograniczają ich
    > możliwości do pewnej kategorii zdjęć.
    > LV mogłaby usunąć, a przynajmniej ograniczyć cześć ograniczeń. Tylko tyle
    > i aż tyle.

    pewnie masz raje, pewnie leica nie wsadzila do M9 LV dlatego ze nie potrafią
    tego zrobic, na pewno nie było innej molziwosci;)
    leica widocznie uznała ze od dzieisatek lat fotografowie radzili sobie bez
    LV wiec nie am sensu tego wprowadzac, oni nie reklamuja teog jako aparat z
    fajnymi gadżetami

  • 94. Data: 2010-03-18 15:02:39
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "de Fresz" napisał

    > Tak znakomicie to nie bałdzo, bo jakiś czas temu wylali całkiem sporo
    > ludzi.

    No to powiedzmy, że na tyle znakomice, żeby nie szukać oszczędności na
    produkcie finalnym, który nadal pozostaje cackiem absolutnie luksusowym.
    Chyba, że jest inaczej ?

    > Ale wiesz, Aston nie odstaje za bardzo od połowe tańszego Nissana GT-R
    > osiągami czy technologią,

    No tak ale Nissan to Nissan, a Aston Martin to Aston Martin ; )
    W pewnych kręgach pojawienie się Nissanem może być uznane za niewybaczalne
    faux pas ; ))))))

    > a Leica niestety i owszem, jest w tyle technologicznie za ryżowymi
    > alternatywami, choć przyczyną tego jest głównie ideologia. Jeśli szukać
    > odnośników w motoryzacji, to jest to bardziej taki Morgan, nie Aston.
    > Osobiście jestem bardzo ciekaw jak wypadnie w praktyce S2, bo to dla tej
    > firmy może być szansa, choć jak zwykle z cenami trochę przesadzili.

    Niestety.
    Także ten wycinek rynku, który sobie zagospodarowali wespół z Panasonicem
    też mnie jakoś specjalnie nie zachwyca. Początkowo miałem nadzieję, że do G1
    dokupię sobie jakieś Lejkowe cudo, ale prawde mówiąc, to jak na moje oko
    poziom cenowy tych szkiełek nie ma odzwierciedlenia w jakości.

    adam

  • 95. Data: 2010-03-18 15:03:47
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-18 15:54:04 +0100, Czornyj <m...@c...pl> said:

    > Jakość obrazka z matrycy Leicy (mówię o bazowym ISO) w połączeniu z
    > bezprecedensową jakością dalmierzowej optyki to jednak troszkę inna
    > bajka niż 5D.

    Z pewnością ich podejście do AA wpływa na jakość mikrodetali, ale o ile
    to będzie lepiej? Porównywałeś bezpośrednio?

    > I piszę to z autopsji, bo miałem już przyjemność
    > pofotografować tym gadżecikiem.

    Ale jak porównywałeś i z czym?

    > A co wymiernego można zrobić z Leicą, czemu nie podoła 5D? Wsadzić ją
    > do kieszeni kurtki...

    No to niezłą masz kurtkę. Mi wyraźnie mniejszy od Leici EP1 ledwie się
    zmieścił (z założonym obiektywem oczywiście) i było to dość odległe od
    tego, co nazwałbym komfortem noszenia.

    de Fresz

  • 96. Data: 2010-03-18 15:17:50
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-18 16:02:39 +0100, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > No to powiedzmy, że na tyle znakomice, żeby nie szukać oszczędności na
    > produkcie finalnym, który nadal pozostaje cackiem absolutnie luksusowym.
    > Chyba, że jest inaczej ?

    Nie słyszałem o niczym takim, choć jakieś wpadki technologiczne zdaje
    się mieli i był service recall na bodaj M8.

    > No tak ale Nissan to Nissan, a Aston Martin to Aston Martin ; )

    Owszem. Ale ujmijmy jasno - to są kwestie czysto prestiżowe, a nie
    racjonalne ;-)

    > W pewnych kręgach pojawienie się Nissanem może być uznane za
    > niewybaczalne faux pas ; ))))))

    Oooo, nie z tym. Na torze sklepał równo Prosiaki, Lambo, Ferrari i inne
    takie ę-ą bryki. W seryjnym wyposażeniu.

    > Niestety.
    > Także ten wycinek rynku, który sobie zagospodarowali wespół z
    > Panasonicem też mnie jakoś specjalnie nie zachwyca.

    Szkoda że jednak nie weszli w m43 z czymś jeszcze oczko wyżej niż
    produkty Panasa i Olka. Niechby i 2 razy drożej, ale w połączeniu z
    pancerną jakością wykonania i dobrą optyką, a niechby i nawet samymi
    stałkami - to IMHO mogłaby być dla nich niezła szansa powalczenia na
    rynku bardziej masowym. Ale widać uznali, że nie będą się zniżać do
    poziomu plebsu.

    > Początkowo miałem nadzieję, że do G1 dokupię sobie jakieś Lejkowe cudo,
    > ale prawde mówiąc, to jak na moje oko poziom cenowy tych szkiełek nie
    > ma odzwierciedlenia w jakości.

    Nigdy nie odzwierciedlał. Na analogu była jeszcze magia coatingów i
    plastyka, którą Niemcy zawsze górowali nad Dżapsami (choć osobiście
    wolałem Zeissa). Ale w dobie cyfry to już bez większego znaczenia,
    liczy się światło, ostrość, aberracje i geometria, a tu w porównaniu do
    współczesnych konstrukcji jakiegoś szału nie ma. Dżapsy naprawdę przez
    ostatnie 30 lat wykonali duży skok jakościowy i od dawna nie ma
    przepaści w stosunku do Niemców.

    de Fresz

  • 97. Data: 2010-03-18 15:25:21
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hntfcj$pg2$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz nabazgrał:

    > Z pewnością ich podejście do AA wpływa na jakość mikrodetali, ale o ile
    > to będzie lepiej? Porównywałeś bezpośrednio?

    Jakieś pół roku temu przewinęło się tutaj porównanie - różnica miażdżąca.
    Acz mówiąc szczerze: powyżej pewnego poziomu kto zwróci na to uwagę?

    > No to niezłą masz kurtkę. Mi wyraźnie mniejszy od Leici EP1 ledwie się
    > zmieścił (z założonym obiektywem oczywiście) i było to dość odległe od
    > tego, co nazwałbym komfortem noszenia.

    Mnie się mieści Samsung GX-10 - o kilka mm większy klon Pentaksa K10D :)
    Acz rzeczywiście, do komfortu daleko.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Dyskusje o religiach

  • 98. Data: 2010-03-18 15:59:00
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-18 16:25:21 +0100, l...@l...localdomain said:

    > Jakieś pół roku temu przewinęło się tutaj porównanie - różnica miażdżąca.

    Pamiętam i nie było to aż taka miazga, zwłaszcza przy wyższych ISO.
    Opaczni mają testy, moża sobie porównać.

    > Acz mówiąc szczerze: powyżej pewnego poziomu kto zwróci na to uwagę?

    Właśnie. I kto celowo zrezygnuje z wygody AFa i paru jeszcze umilaczy
    życia, żeby mieć parę % lepiej w mikrodetalach oraz potencjalne
    problemy z moirą tu i ówdzie (nie wiem jak sobie soft Leici z tym
    radzi, uniwersalne wołarki jak ACR nie mają takich gadżetów).

    > Mnie się mieści Samsung GX-10 - o kilka mm większy klon Pentaksa K10D :)

    Jeszcze pytanie jak zdefiniujemy "zmieści" - czy nie będzie tylko
    wypadał, czy da się tak poruszać po mieście?

    > Acz rzeczywiście, do komfortu daleko.

    A o to chyba chodzi w tachaniu sprzętu - żeby było wygodnie i żeby był
    łatwo dostępny.

    de Fresz

  • 99. Data: 2010-03-18 16:07:40
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 18/03/2010 15:59, de Fresz wrote:
> [...]
    > z moirą tu i ówdzie (nie wiem jak sobie soft Leici z tym radzi,
    > uniwersalne wołarki jak ACR nie mają takich gadżetów).

    Na takie pytanie trudno odpowiedzieć, ale odpowiedź jest łatwiejsza
    jeżeli rozważysz osoby przyzwyczajone do dalmierzowców, albo takie które
    wcześniej zainwestowały sporo kasy w obiektywy Leici.

    B.

  • 100. Data: 2010-03-18 16:23:28
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-18 11:48:07 +0100, "b...@n...pl" <b...@n...pl> said:

    > Po prostu Leica stwierdziła, że wypuszczą aparat ze wszystkimi
    > ograniczeniami dalmieżowców, których nie sposób było ominąć w czasach
    > analogowych. W czasach cyfrowych jest to proste do ominięcia. W sumie
    > takie drugie apple. Nie liczy się funkcjonalność tylko wierni wyznawcy
    > marki.

    Taaa.
    Klientom pokazuję ładne japca na biurku, a po biurkiem stoi sobie
    dzielny funkcjonalny pecet. Żeby wygłaszać jakąś opinię autorytatywnie,
    trzeba mieć na dany temat jakieś pojęcie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam