  • 1. Data: 2010-03-17 06:09:47
    Temat: Canon 5DII vs Nikon D700
    Od: "Bob" <B...@i...pl>

    Witam,

    Zamierzam kupić nowe body. Głównie zdjęcia studyjne, portery itp. Niekiedy
    pejzaże. Dodatkowo dużo zdjęć dzieci.
    Porównywałem te dwie puszki na drpreview. Czy oprócz mniejszych szumów D700
    jest lepszy pod jakimś innym względem?

    Do tej pory miałem 400D. Pozostał mi po nim obiektyw Tamron 17-50 XR DiII.
    Czy ten obiektyw będzie pracował poprawnie z 5DII? Jak z jakością? Czy w
    ogóle brać pod uwagę posiadanie tego obiektywu, przy wyborze puszki?

    pozdrawiam,
    Bob

  • 2. Data: 2010-03-17 06:49:36
    Temat: Re: Canon 5DII vs Nikon D700
    Od: john_kwas <j...@p...onet.pl>

    > Do tej pory miałem 400D. Pozostał mi po nim obiektyw Tamron 17-50 XR DiII.
    > Czy ten obiektyw będzie pracował poprawnie z 5DII? Jak z jakością? Czy w
    > ogóle brać pod uwagę posiadanie tego obiektywu, przy wyborze puszki?

    nie, T_17-50 jest do cropa, mógłbyś uzyc T_28-75, ale...
    Najlepiej pomyśl o stałkach
    Kwas

  • 3. Data: 2010-03-17 07:10:03
    Od: "Bob" <B...@i...pl>

    > nie, T_17-50 jest do cropa, mógłbyś uzyc T_28-75, ale...
    > Najlepiej pomyśl o stałkach
    > Kwas

    Problem w tym, że narazie nie stać mnie na szkła :(
    Mam jeszcze do dyspozycji 50 1:1,8 II ale z tym to raczej nie poszaleję

    pozdr,
    Bob

  • 4. Data: 2010-03-17 08:25:05
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Bob pisze:

    Hej

    > Porównywałem te dwie puszki na drpreview. Czy oprócz mniejszych szumów
    > D700 jest lepszy pod jakimś innym względem?

    Zaraz się zacznie wojna ;)

    5D2 jest lepszy od D700 tylko w 2 kwestiach:
    - rozdzielczość matrycy
    - tryb video

    Wszystkie pozostałe kwestie to już mniejsza lub większa przewaga D700
    długo by wymieniać ale z takich najważnieszych:
    - szybkość, precyzja i budowa AF
    - szybkostrzelność
    - wbudowana lampa pomocna do sterowania bezprzewodowego lampami CLS
    - itd.

    Jeśli potrzebowałbyś puszki do studia i robisz duuuże wydruki to bierz
    5D, tam nikt tam nikogo nie goni i wady 5D nie będą przeszkadzać.
    Jeśli reporterka, zwinne dzieciaki to zdecydowanie D700.

    Polecam dobrze zrobione porównanie z DxO Labs:

    http://tinyurl.com/yh4secw

    A to szkło które masz nie nadaje się do 5D, musisz wymienić na 28-75.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 5. Data: 2010-03-17 09:31:12
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-17 08:10:03 +0100, "Bob" <B...@i...pl> said:

    > Problem w tym, że narazie nie stać mnie na szkła :(

    O ile nigdy nie byłem zwolennikiem dogmatu, ze najpierw szkła/lepsze
    szkła, a body belejakie, to w tym przypadku podejście masz nieco dziwne
    - wydawać ~8k zł na body bez żadnego pomysłu co do niego przypniesz
    teraz, a co w przyszłości (i jakiej). Czy Ty aby na pewno potrzebjesze
    tego FF, czy tylko gdzieś słyszałeś, że to fajne jest i stąd pomysł
    zakupu?

    > Mam jeszcze do dyspozycji 50 1:1,8 II ale z tym to raczej nie poszaleję

    Zwłaszcza w Nikonie.

    de Fresz

  • 6. Data: 2010-03-17 09:39:06
    Od: "Bob" <B...@i...pl>

    > 5D2 jest lepszy od D700 tylko w 2 kwestiach:
    > - rozdzielczość matrycy
    > - tryb video

    No właśnie, kusi mnie ten tryb video. Chociaż nie jest celem samym w sobie.
    Pozostaje pytanie, czy rzeczywiście da się z niego korzystać? Czy w praktyce
    realne będzie nagrywanie dzieci?

    pozdr,
    Bob

  • 7. Data: 2010-03-17 10:03:35
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > - wydawać ~8k zł na body bez żadnego pomysłu co do niego
    > przypniesz teraz, a co w przyszłości (i jakiej). Czy Ty
    > aby na pewno potrzebjesze tego FF, czy tylko gdzieś
    > słyszałeś, że to fajne jest i stąd pomysł zakupu?

    Odnoszę takie samo wrażenie ;-)))

  • 8. Data: 2010-03-17 10:04:08
    Od: "Bob" <B...@i...pl>

> [...]
    > co w przyszłości (i jakiej). Czy Ty aby na pewno potrzebjesze tego FF, czy
    > tylko gdzieś słyszałeś, że to fajne jest i stąd pomysł zakupu?

    Wydaje mi się, że potrzebuję takiego sprzętu. Dokładniej ujmując, aparatem
    robię zdjęcia referencyjne na podstawie których maluję obrazy.
    (Monitor NEC 26 + kalibrator + Epson r2880)
    I ten 400D nie daje rady. Różnice pomiędzy tym co widzę a co robi aparat są
    znaczne, zwłaszcza subtelne zmiany temperatury koloru na twarzach. Dodatkowo
    zbyt mała rozpiętość tonalna. Teraz muszę sobie radzić następująco: Przy
    pozowaniu modela, robię tzw. notki kolorystyczne farbami na żywo i później
    się tego trzymam.
    Dodatkowo często robię zdjęcia w ciemnych pomieszczeniach, w których nie ma
    możliwości ustawienia lampy.

    A jakie szkło polecacie do tego D700 do takich zastosowań?

    Wychodzi na D700, no ale te filmiki HD:)

    oto przykład mojej pracy:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e1bfb2c8f1479c9
    .html

    pozdr,
    Bob

  • 9. Data: 2010-03-17 10:07:11
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Bob pisze:

    Hej

    > No właśnie, kusi mnie ten tryb video. Chociaż nie jest celem samym w sobie.
    > Pozostaje pytanie, czy rzeczywiście da się z niego korzystać? Czy w
    > praktyce realne będzie nagrywanie dzieci?

    Przejdź się do jakiegoś sklepu i sprawdź jak działa AF w trybach video w
    lustrzankach, ochota filmowania szybkich dzieciaków raczej Ci przejdzie :)
    Chyba że chcesz do sprawy podejść bardziej profesjonalnie - statyw,
    manualne ustawianie ostrości itd. ale to wyższa szkoła jazdy.

    Tak swoją drogą to jestem ciekaw ilu z nabywców filmujących lustrzanek
    faktycznie korzysta z trybu filmowania i jest zadowolonych z osiąganych
    efektów.
    Przez 3 dni męczyłem tryb filmowania w D3s i doceniam możliwości ale ich
    skuteczne wykorzystanie to inna para kaloszy.
    Do filmowania dzieciaków mam Canona HV30 :)
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 10. Data: 2010-03-17 10:17:34
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Bob pisze:

    Hej

    > A jakie szkło polecacie do tego D700 do takich zastosowań?
    >
    > Wychodzi na D700, no ale te filmiki HD:)

    Taki Tamron 28-75 powinien wystarczyć

    > oto przykład mojej pracy:
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e1bfb2c8f1479c9
    .html

    A jeśli wchodzi w grę złapanie jak najwyższej dynamiki to ja bym
    poszukał nie produkowanego już Fuji S5 Pro, wolny ale jeśli chodzi o
    dynamikę specyficznej matrycy to do dziś nikt go nie pokonał.
    --
    Pozdro
    Kryhu