  • 21. Data: 2010-03-17 15:11:47
    Temat: Re: Leica M9
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hnqqpn$r2k$1@inews.gazeta.pl>,
    Arek (G) nabazgrał:

    > Robiłeś 1kl poniżej 1s na dalmierzu? Kurde pełen szacun!

    Od razu szacun - model z niedużym kątem naciągu po prostu. Pierwszy
    wymagał z reguły naciągania na 3 razy, bo w jednym podejściu to ponad
    180 stopni było ;)

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Dyskusje o religiach

  • 22. Data: 2010-03-17 15:37:08
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-03-17 16:11, l...@l...localdomain pisze:
> [...]
    >
    > Od razu szacun - model z niedużym kątem naciągu po prostu. Pierwszy
    > wymagał z reguły naciągania na 3 razy, bo w jednym podejściu to ponad

    Odjęcie aparatu od twarzy naciąg, powtórne kadrowanie, wyzwolenie
    migawki. Jakby nie liczyć poniżej 4s to sobie tego nie wyobrażam. Chyba,
    że strzelasz z biodra i liczysz czas pomiędzy pstrykami gdzieś w
    kosmos:) Ale nawet wówczas <1s to jest niezły wynik.

    A.

  • 23. Data: 2010-03-17 15:56:14
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hnqsv6$5dr$1@inews.gazeta.pl>,
    Arek (G) nabazgrał:

> [...]
    > że strzelasz z biodra i liczysz czas pomiędzy pstrykami gdzieś w
    > kosmos:) Ale nawet wówczas <1s to jest niezły wynik.

    Nie z biodra, ale też bez odjęcia od twarzy. To nie lustrzanka żeby
    dźwignią naciągu pacnąć się w policzek :)

  • 24. Data: 2010-03-17 16:28:59
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Jednym slowem - sprzet nie dla Ciebie tak samo jak antyczne biurko. Nie
    dosc, ze drogie, to jeszcze kubek z kawa plamy zostawia i nie ma otworow na
    kable od komputera. Widac trzeba byc idiota, zeby antyki kupowac.

    *** co ma antyczne biurko do nowego Leica M9? :-)

    Zlituj sie wacpan.

    Polon

  • 25. Data: 2010-03-17 16:30:36
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    > Czy brak LV w lustrzance może być w jakikolwiek sposób uciążliwe?

    Oczywiscie, ze moze...

    Dzieki LV mozesz robic fotki nad glowami tlumu, nie musisz miec twarzy przy
    ziemi przy fotkach makro.

    Polon

  • 26. Data: 2010-03-17 16:39:41
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    > I już tu można skończyć, to nie jest aparat dla Ciebie:)

    Jakbys jednak zechcial wspomniec cos o zaletach tego aparatu...

    > 2 klatki na sekunde? Kurde w moim starym analogowym dalmierzu z ręcznym
    > przewijaniem filmu, miałem ok. 1kl na 15s. Więc wynik uznaje za
    > fenomenalny.

    No to gratuluje malych wymagan.

    2 klatki na sekunde to wynik Twoim zdaniem fenomenalny... :-)

    Byles moze w spiaczce przez ostatnie 10 lat?

    > Ten problem jest czysto teoretyczny:)

    Posiadanie zony, ktora tez chce pstrykac fotki na wycieczce, na zasadzie raz
    ty raz ja na fotce nie wydaje mi sie takie malo prawdopodobne.

    > Dalmierz i live view? Kpisz? A tak nawiasem, wyobrażasz sobie Japończyka z
    > Leica za ponad 20kPLN robiącego zdjęcie na zombie?

    Na zombie?
    A co to za sposob?

    > Teraz już bez znaku zapytania: kpisz!

    Wymaganie AF to kpina Twoim zdaniem?

    > W jakiej sytuacji potrzebujesz więcej?

    Dla Ciebie 2 klatki na sekunde to fenomenalny wynik.
    Nie potrzebujesz tez mniej niz 1/180s.

    Moze Ty malarzem jestes a nie fotografem?

    Uzywasz jeszcze Smieny?

    Jak nie masz zadnych wymagan to moze w ogole nie bierz udzialu w tej
    dyskusji...

    > Nie zapominaj o tym, że dzięki temu korpusowi masz dostęp do najlepszej na
    > świecie optyki. Tylko to powinno wystarczyć.

    A w czymze ta optyka jest lepsza niz optyka Canona czy Nikona?
    Pewnie nawet nie wiesz, ze max ogniskowa obiektywow dla M9 to jakies 135mm?

    > A jeśli tak bardzo zależy Ci na cyferkach to kup sobie dowolny kompakt
    > samsunga. Tam wszystko będzie najlepsze.

    A ja proponuje Ci fotografie otworkowa.
    Idealny sprzet na kazda okazje!

    Polon

  • 27. Data: 2010-03-17 16:47:09
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Polon" <P...@o...pl> wrote in message news:hnr0ms$opn$1@news.onet.pl...

    > No to gratuluje malych wymagan.

    To nie jest aparat do sportu. Twoje argumenty sa z gatunku "ciezarowka 3.5
    tony jest do niczego, bo nie rozpedza sie do setki w 5 sekund".

    > Posiadanie zony, ktora tez chce pstrykac fotki na wycieczce, na zasadzie
    > raz ty raz ja na fotce nie wydaje mi sie takie malo prawdopodobne.

    Ludzie wydajacy 5000zl na zabawke zazwyczaj maja kilka takich. Dla zony,
    dziecka i jeszcze jedna na zapas.

    > Dla Ciebie 2 klatki na sekunde to fenomenalny wynik.
    > Nie potrzebujesz tez mniej niz 1/180s.

    Kiedy ostatnio potrzebowales synchro z mniej niz 1/180s i w jakiej sytuacji?
    Prosze o konkretny przyklad.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 28. Data: 2010-03-17 17:12:18
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    To nie jest aparat do sportu. Twoje argumenty sa z gatunku "ciezarowka 3.5
    tony jest do niczego, bo nie rozpedza sie do setki w 5 sekund".

    *** a do czego jest ten aparat? Kiedy jest lepszy niz na przyklad 550D?

> [...]
    > raz ty raz ja na fotce nie wydaje mi sie takie malo prawdopodobne.

    Ludzie wydajacy 5000zl na zabawke zazwyczaj maja kilka takich. Dla zony,

    *** ten aparat kosztuje znacznie wiecej niz 5K pln.
    Czyli sugerujesz, ze M9 dla zony, dziecka i jeszcze jeden na zapas?

    To w sumie daje 4 sztuki!

    Piekny argument wymysliles:
    Z powodu braku pokretla regulacji dioptrii firma Leica zaleca zakup
    dodatkowego aparatu :-)

    Jakies 22K pln poprosimy :-)

    > Dla Ciebie 2 klatki na sekunde to fenomenalny wynik.
    > Nie potrzebujesz tez mniej niz 1/180s.

    Kiedy ostatnio potrzebowales synchro z mniej niz 1/180s i w jakiej sytuacji?
    Prosze o konkretny przyklad.

    *** Prosze bardzo.

    Jak byc moze wiesz, w plenerze pojawia sie czasem potrzeba doswietlenia
    modelu lampa.

    Im krotszy czas otwarcia migawki tym lepiej dla ostrosci zdjecia/ mozesz
    miec mniejsza glebie ostrosci.

    Polon

  • 29. Data: 2010-03-17 17:41:28
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Polon" napisał
    [...]
    > A w czymze ta optyka jest lepsza niz optyka Canona czy Nikona?

    He, he, błogosławiona nieświadomość ; )

    > Pewnie nawet nie wiesz, ze max ogniskowa obiektywow dla M9 to jakies
    > 135mm?

    To straszne.

    adam

  • 30. Data: 2010-03-17 17:42:06
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Pan Piskorz pisze:

    > Czy brak LV w lustrzance może być w jakikolwiek sposób uciążliwe?
    > Nie widzę praktycznego zastosowania tegoż również w aparacie dalmierzowym.

    Paralaksa, osobne wizjery do szerokiego kąta, beznadziejna współpraca z
    długim tele - wszystko to wady dalmierzy, których nie mają lustra.
    LV by trochę załatało.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek