  • 171. Data: 2010-03-27 14:12:40
    Temat: Re: Leica M9
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-27 13:24:31 +0100, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > Złudzenie. Po pierwsze ciężko porównać jedno z drugim (coś jakby
    > porównywać jakość wykonania Forda T z Focusem),
    No bez przesady. Ale taki Shelby Cobra 427 z 65 roku. To raczej z
    jakością wykonania kudze nie ustępuje.
    I akurat jakość wykonania to dość łatwo porównać. Weź sobie do ręki
    dowolny obiektyw z lat 70-80 tych, taki za 100 dolców i porównaj jego
    jakość wykonania z naszym współczesnym jego odpowiednikiem. To samo
    korpus. Olympus OM1 (amarorska puszka) to szwajcarski zegarek w
    porówniu z obecnymi swoimi odpowiednikami.
    Nie powiesz mi że Canon AV-1 jest gorzej wykonany od EOS-a 1000D, a
    standard FD 1,8/50 od EF 1,8/50
    > po drugie sposób używania wyraźnie się zmienił.
    Tym bardziej świadczy to na niekorzyść sprzętu nowoczesnego.
    Jeszcze w latach 90-tych profi musiał się dość mocno starać, żeby
    zajechać dedykowaną dla siebie puszkę. Teraz nie jest to trudne. O
    amatorach przez grzeczność nie wspomnę.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 172. Data: 2010-03-27 14:16:27
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-27 13:28:50 +0100, "Polon" <P...@o...pl> said:

    > Sa ludzie na tym swiecie, ktorych nie przekonasz, ze Ziemia jest
    > okragla i krazy wokol Slonca.
    >
    > No nie da sie takim wytlumaczyc i juz.

    Fotografujesz EOS-em 550D jak się dobrze zorientowałem.
    Przestań pieprzyć, głupoty bo każdy amatorski Canon z mocowaniem FD
    zjada go jakością wykonania na podwieczorek. Nie mówiąc o komforcie
    pracy.
    Po prostu gówno wiesz o sprzęcie.

  • 173. Data: 2010-03-27 14:25:22
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

> [...]
    > Przestań pieprzyć, głupoty bo każdy amatorski Canon z mocowaniem FD zjada
    > go jakością wykonania na podwieczorek. Nie mówiąc o komforcie pracy.

    A do tego sa agresywni :-)

    Polon

  • 174. Data: 2010-03-27 16:35:57
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-03-27 15:12:40 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > No bez przesady. Ale taki Shelby Cobra 427 z 65 roku. To raczej z
    > jakością wykonania kudze nie ustępuje.
    > I akurat jakość wykonania to dość łatwo porównać.

    Właśnie nie aż tak łatwo. Znaczy łatwo, jeśli pominie się zupełnie
    kompleksowość konstrukcji i funkcjonalność.

    > Weź sobie do ręki dowolny obiektyw z lat 70-80 tych, taki za 100 dolców

    A były takie? Jeśli nawet, to jaka była moc nabywcza tamtych 100 dolców
    z dzisiejszymi? Takie porównania tylko wydają się być trywialnymi.

    > i porównaj jego jakość wykonania z naszym współczesnym jego odpowiednikiem.

    Najpierw trzeba by zdefiniować tą "jakość wykonania". Materiały użyte
    do obudowy? Materiały użyte w bebechach? Odporność na zużycie?

    > To samo korpus. Olympus OM1 (amarorska puszka) to szwajcarski zegarek w
    > porówniu z obecnymi swoimi odpowiednikami.

    Również pod kątem funkcjonalności wypada jak szwajcarski, klasyczny
    zegarek w porównaniu z zaawansowanym Casio.

    > Nie powiesz mi że Canon AV-1 jest gorzej wykonany od EOS-a 1000D, a
    > standard FD 1,8/50 od EF 1,8/50

    Ale w praktyce co oznacza to "lepiej"?

    > Tym bardziej świadczy to na niekorzyść sprzętu nowoczesnego.

    Właśnie nie. Ile przeciętny amator robił filmów na analogu, a ile robi
    dzisiaj cyfrą?

    > Jeszcze w latach 90-tych profi musiał się dość mocno starać, żeby
    > zajechać dedykowaną dla siebie puszkę.

    Ekhm, przestań opowiadać bajki. Oczywiście że zajeżdżenia ulegały
    migawki czy transport, aparaty z 50k kłapnięć były uważane za niepewne
    rzęchy. Dziś w średniej półce migawki miewają gwarancję na 100k
    kłapnięć - już nie pamiętam czy 1v miał aż tyle.

    > Teraz nie jest to trudne. O amatorach przez grzeczność nie wspomnę.

    To nigdy nie było trudne, ino w analogu panował dość mocny cenzus majątkowy.

    de Fresz

  • 175. Data: 2010-03-27 16:57:01
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <holc5d$nf5$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz nabazgrał:

    > A były takie?

    Pewnie były. Cennik Canona w jendym ze sklepów w 1973:
    * FL 1200mm f/11 lens head only $1,200
    * Focusing Unit for FL 400-1200 lens head $550
    * FD 50mm f/1.4 SSC $178
    * FD 55mm f/1.2 SSC $283
    * FD 55mm f/1.2AL SSC w/hood & case $1,200
    * Original F-1 w/FD 50mm f/1.8 SC $593
    * Motor Drive MF w/Grip MF $550
    * Original Motor Drive Unit w/all accessories $510

    > Jeśli nawet, to jaka była moc nabywcza tamtych 100 dolców
    > z dzisiejszymi?

    Według oficjalnych źródeł[1]:
    100$ z 1970 == 546.39$ z 2009
    100$ z 1980 == 257.00$ z 2009
    100$ z 1990 == 162.08$ z 2009

    Więc jakby nie patrzeć powinieneś porównać takiego ówczesnego entry level kita
    do dzisiejszego 5d mark II z 17-40, ewentualnie zamiast 17-40 zestaw 50mm f/1.4
    i 85mm f/1.8 i jakieś drobne na nie wiem co (ceny z bhphoto). Na 50mm f/1.2 L
    zabraknie, musiałbyś wtedy wziąć jakiś lepszy obiektyw z 1973 ;)

    [1]:
    #v+
    Source: The pre-1975 data are the Consumer Price Index statistics from
    Historical Statistics of the United States (USGPO, 1975). All data since then
    are from the annual Statistical Abstracts of the United States.
    #v-

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Będę magistrem ekonomii według Google

  • 176. Data: 2010-03-29 08:51:14
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-03-27 15:16, JA pisze:

> [...]
    > Przestań pieprzyć, głupoty bo każdy amatorski Canon z mocowaniem FD
    > zjada go jakością wykonania na podwieczorek. Nie mówiąc o komforcie pracy.

    Współczesny sprzęt w mniejszym stopniu niż kiedyś służy do robienia
    zdjęć. Współczesny sprzęt jest po to aby takie Polony mogły się
    pobrandzlować "bajerami". Dużo elektroniki i czarnego plastiku i to
    wcale nie musi robić zdjęć aby się podobało.

    A.

  • 177. Data: 2010-03-29 13:31:29
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

> [...]
    > Współczesny sprzęt jest po to aby takie Polony mogły się pobrandzlować
    > "bajerami". Dużo elektroniki i czarnego plastiku i to wcale nie musi robić

    Epoka Arkow (G) sie skonczyla.

    Nadeszla epoka Polonow :-)

    Teraz aparaty fotograficzne maja duzo elektroniki i czarnego plastiku i
    wcale nie musza robic zdjec :-)

    No ale ty jestes madry Arku (G) :-)

    Polon

  • 178. Data: 2010-03-29 18:21:14
    Od: Anna Niedowiarek <a...@p...pl>

    Polon pisze:
    > Tak sie zastanawiam nad tym aparatem (nie zebym chcial go kupic).
    >
    > Jakie on wlasciwie ma zalety?
    > Czytam wlasnie manual do M9.
    >
    > Kiepsko cos.
    >
    > Co sadzicie o tym aparacie?
    >
    > Polon

    Szanowni dyskutanci i Ty Polonie,
    cała Wasza dyskusja nie jest warta funta kłaków, bowiem 99,99% z Was nie
    wie o czym dyskutuje. Ponieważ 80% dyskutantów coś tam słyszała o
    aparacie ale go nie kupi, bo ich nie jest stać a pozostałe 19,99% wie
    trochę więcej z różnych artykułów w prasie, ale też ich nie jest stać,
    by sobie taką zabawkę kupić. Dlatego wrzućcie na luz i przestańcie bić
    pianę. Dawno temu, aparat Canon F1 reklamowano hasłem "jeżeli pytasz o
    jego cenę, to jest to aparat nie dla Ciebie". Weźcie sobie to do serca i
    wracajcie do dyskusji o pikselach. :-)
    Są tacy, którzy kupią ten aparat, bo wiedzą do czego jest przeznaczony,
    ale ich tu nie spotkacie.
    Miłego bicia piany, to zawsze budowało własne ego. ;-)

    --
    Anna N.

  • 179. Data: 2010-03-29 19:11:51
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hoqr2v$bnj$1@news.onet.pl>,
    Anna Niedowiarek nabazgrał:
> [...]
    > aparacie ale go nie kupi, bo ich nie jest stać a pozostałe 19,99% wie
    > trochę więcej z różnych artykułów w prasie, ale też ich nie jest stać,

    No bez przesady, toć to raptem 3 razy więcej niż ja jako student bez
    normalnej pracy byłem w stanie wydać na laptopa. Sądzę że więcej niż jeden
    na dziesięć tysięcy grupowiczów jest już dorosły i zarabia trochę więcej ;)

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    A o ACTA cichutko

  • 180. Data: 2010-03-29 19:26:53
    Od: Anna Niedowiarek <a...@p...pl>

    l...@l...localdomain pisze:

    > No bez przesady, toć to raptem 3 razy więcej niż ja jako student bez
    > normalnej pracy byłem w stanie wydać na laptopa.

    Jestem pod wrażeniem, gratuluję zaradności ;-)
    Mając takich obywateli Polska "będzie rosła w siłę a ludziom będzie się
    żyło dostatniej". :-)
    Niestety, statystyka mówi zupełnie coś przeciwnego niż Ty :-(

    --
    Anna N.