  • Data: 2017-04-14 19:26:56
    Temat: Re: Latająca butla
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > No, co tam wtedy było, chyba Tico.

    Miałem tę Nokię, miałem Tico. Nawet w tym samym czasie. Jedno i drugie
    nówki sztuki wprost z fabryki. No, Tico może nie całkiem wprost, bo jak
    przypłynęło z fabryki statkiem do Triestu, to tam mu wydłubali silnik,
    postaili obok samochodu na platformie kolejowej, wysłali do Warszawy,
    gdzie ten silnik nazad wmontowali -- i sprzedali mi jako samochód
    montowany w Europie. A co do ceny, to Nokia miała jednak krótszą o jedno
    zero (operator wziął jeszcze mniej, ale regularna cena była znama).

    > Pamiętam co było w Indiach: Suzuki Maruti takie kwadratowe. Może nówkę
    > nie, ale mało używany to spokojnie.

    To dopiero teraz jest tak, że używany samochód może być tańszy od nowego
    smartfona. I wielu ludzi też na raz ma jedno i drugie -- i nie widzi
    w tym problemu.

    > Dzisiaj też, ale dzisiaj rynek jest inny. Nad tym rynkiem marketingowcy
    > od smartfonów musieli długo pracować, żeby pół świata uwierzyło że trzeba
    > wydać kilkaset, nawet 1000 dolarów na telefon. Wtedy to była abstrakcja.

    Dzisiaj jest dla mnie abstrakcją bym za telefon chciał zapłacić sumę,
    która jest bardziej zauważalna od codziennych zakupów w Biedronce.
    A już zwłaszcza by to miała być suma przekraczająca niezła pensję.
    A tak było z pierwszymi telefonami komórkowymi w Polsce. Nie tylko
    w Polsce zresztą.

    --
    Jarek