    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 14 Apr 2017 07:23:53 -0700 (PDT)
    <hggfr2qn5334.m9y6puu68qu9$.dlg@40tude.net>
    <7...@g...com>
    <1rescdml2q9l6.1pcqjcmthqnay$.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    <1...@4...net>
    <9...@g...com>
    <58f09c09$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <58f0c90a$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <58f0d4f8$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Latająca butla
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 22:56:56 UTC+9 użytkownik WM napisał:
    > W dniu 2017-04-14 o 15:25, Konrad Anikiel pisze:
    > (...)

    9000 to był bardzo fajny telefon, za który można było kupić samochód.

    > Starsi ludzie cenią sobie wygodę i łatwość obsługi, czego nie ma w
    > nowych urządzeniach technicznych.

    To jest nisza. Nokia zapomniała że działa na rynku kapitalistycznym, gdzie nie ma
    miejsca na sentymenty. Tak się zaangażowała w tworzenie telefonów niszowych, że
    wyleciała z rynku głównego. Tymczasem do smartfonu można włożyć launchery, zestawy
    ikon itd, które upraszczają interfejs do poziomu durnofonu.

> [...]
    > to tylko wybrane kanały.
    > Przyjechali technicy, podłączyli telewizor przez skrzynkę i wręczyli mu
    > dodatkowego pilota, a tymczasem on już z tym pilotem od telewizora miał
    > kłopoty.
    > Zupełnie się pogubił, nie mógł sobie poradzić i poprosił mnie o pomoc.
    > Całkiem rozsądnie chciał, by zaprogramować to tak, by działał tylko
    > włącznik, przełącznik kanałów i regulator głośności.
    > Niestety wytwórca idiota nie przewidział takiej możliwości.
    >
    > Szkoda, że wtedy nie znałem tej metody programowania pilotów ;)

    Telewizor można sterować smartfonem. Tam sobie można poukładać funkcje znacznie
    sensowniej niż na guziczkach w pilocie. Można podefiniować makra które robią to co
    mają zrobić, bez konieczności przedzierania się przez niedorzeczne menu (pozdrowienia
    dla telewizorów Sharp). Właśnie o to chodzi w tym całym 'smart': to nie ma być trudne
    do obsługi, tylko takie, jakie sobie zechcesz. Jak chcesz w telefonie odbierać
    rozmowę poprzez napisanie kodu w C, to też możesz, chociaż większość ludzi woli
    przesunąć palcem od środka ekranu na brzeg. A jak ktoś nawet i tego nie ogarnia, to
    nie ma sprawy, może sobie ustawić tak żeby rozmowy same się odbierały. Tylko wciąż te
    smartfony są za głupie, żeby zrozumieć że użytkownik ich nie rozumie, bo powinny same
    się dostosować. Jak na razie trzeba wołać wnuczka.