eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaLatająca butla › Re: Latająca butla
  • X-Received: by 10.157.21.114 with SMTP id z47mr165613otz.5.1492176306305; Fri, 14 Apr
    2017 06:25:06 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.157.21.114 with SMTP id z47mr165613otz.5.1492176306305; Fri, 14 Apr
    2017 06:25:06 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!peer02.am4!peer.am4.highw
    inds-media.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!
    t52no395732qtb.0!news-out.google.com!w25ni4151qtc.0!nntp.google.com!c45no222398
    5qtb.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 14 Apr 2017 06:25:05 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <58f0c90a$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=116.50.61.180;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 116.50.61.180
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <obr2fp$rfp$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <oc8sgl$30d$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <ocduri$7gm$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <ocj2vp$dns$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <oclop4$76b$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <oco931$o5e$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <hggfr2qn5334.m9y6puu68qu9$.dlg@40tude.net>
    <7...@g...com>
    <1rescdml2q9l6.1pcqjcmthqnay$.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    <1...@4...net>
    <9...@g...com>
    <58f09c09$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <58f0c90a$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <4...@g...com>
    Subject: Re: Latająca butla
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Fri, 14 Apr 2017 13:25:06 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Body-CRC: 362394226
    X-Received-Bytes: 7395
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:38495
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 22:05:16 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:a7c2b244-5e8d-409d-82d5-91af2f289e61@go
    oglegroups.com...
    > W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 18:53:27 UTC+9 użytkownik J.F.
    > napisał:
    > >> >> > Symbiana kupili do spółki z Ericssonem i Motorolą od Psiona.
    > >> >> >Bardzo słusznie, okazał się sukcesem.
    > >> >
    > >> >> Hm, mamy rok 2017 - okazal sie niewypalem :-)
    > >> >> Mam nawet wrazenie, ze wielkim niewypalem, ale moze nie doceniam
    > >> >> finansow Nokii.
    > >> >Kwestia perspektywy z jakiej patrzysz. Życie jest niewypałem, bo
    > >> >kończy sie śmiercią :-)
    > >
    > >> W tym przypadku jednak zwiazek mamy widoczny i szybki - pare lat
    > >> Symbiana i Nokia przestala robic telefony.
    >
    > >Chyba nie rozumiesz powodów dla których Nokia wyleciała z rynku.
    > >Smartfony ją wymiotły. A tu się okazuje że Nokia robiła smartfony
    > >zanim Google wymyślił Androida i Apple iOSa.
    > >Tyle że jakoś nieśmiało je robiła, nie zdołała przekonać świata że
    > >ich potrzebuje.
    >
    > Smialo robila.
    > Ja ci powiem dlaczego - bo te jej smartfony g* warte byly.
    > To jest oczywiscie moja prywatna opinia, de gustibus etc, ale jak
    > widac swiat uwazal podobnie :-)

    Świat potrzebował smartfonów, ale nie za dziesięciokrotność ceny durnofona. Nokia
    9000 to był bardzo fajny telefon, za który można było kupić samochód. Tak się nie
    tworzy rynku.

    >
    > Przy czym wina tu raczej polityki firmy, moze troche hardware, symbian
    > raczej jakby najmniej winny.
    >
    > >> Jak dla mnie to porazka, ale moze zarzad mial taka strategie -
    > >> skonczyc z tymi nieoplacalnymi telefonami, kupic maszyny do
    > >> produkcji
    > >> kaloszy.
    > >Dzisiaj to nieważne jaką mieli strategię, tylko czego dzisiejsze
    > >firmy nauczyły się na tamtej porażce Nokii.
    >
    > Chyba niczego.

    Nauczyli się bardzo ważnej rzeczy: nie kisić nowych technologii w szafach. Jak masz
    pomysł na produkt lepszy od konkurencyjnego to się nie czaj, tylko leć z nim na
    rynek. I to na jak najszerszy rynek, nie żadne tam nisze. Apple w ogóle się nie
    interesuje niszami rynkowymi, nie ma nawet modelu opancerzonego. Samsung miał kilka
    modeli pancernych, albo z super aparatem foto, ale od kilku lat już się w to nie
    bawi. Pozostała tylko linia Galaxy Note, ale to już nie jest nisza, po nowego Note-a
    ustawiają się kolejki. Gdzieś widziałem nawet zestawienie ile egzemplarzy klienci nie
    odesłali po wycofaniu. Tak, byli ludzie którzy zapłacili za bubel prawie tysiąc
    dolarów mimo że nie działa!

    > Takie porazki stare jak swiat.
    > Ja sie tylko zastanawiam, czy przez lata swietnosci Nokia nie zarobila
    > tyle, ze mogla spokojnie opuscic rynek tele/smartfonow.
    >
    >
    > >> >> > Korporacje są zorganizowane wokół projektów. Na stronie jest
    > >> >> > katalogowy produkt, przychodzi klient z zapytaniem, oferuje mu
    > >> >> > się
    > >> >> > coś z katalogu ewentualnie z jakimiś kosmetycznymi
    > >> >> > modyfikacjami,
    > >> >> > wyznacza się kierownika projektu i jazda. W tym nie ma miejsca
    > >> >> > na
    > >> >> > jakiś rozwój bez jasno określonego celu, harmonogramu, budżetu
    > >> >> > itd.
    > >> >> Mam wrazenie, ze sie jakos ograniczasz do pewnych branz.
    > >> >Oczywiście że tak.
    > > [...]
    > >> >Ale ja nie twirdzę że tak jest absolutnie zawsze i wszędzie. To co
    > >> >opisuję to pewien trend. Zawsze znajdziesz wyjątki.
    > >> >One układają się w trend przeciwny. A obserwowana rzeczywistość to
    > >> >dopiero skutek scierania się tych trendów.
    > >
    > >> IMO, to tych wyjatkow jest cala masa.
    > >> Multum firm nie czeka az przyjdzie klient i zamowi cos nowego,
    > >> tylko
    > >> same robia cos nowego, a potem szukaja klienta :-)
    > >To nie jest istotą ich działalności.
    >
    > IMO to wlasnie jest istota ich dzialanosci.
    >
    > Samochod, telefon, komputer, pralka, zmywarka, lodowka - klient
    > przychodzi do sklepu i towar czeka na klienta.
    > A nie, ze klient zamawia, a korporacja otwiera projekt ...

    A, no bo Ty widzisz tylko rynek commodity. Ale w produktach przemysłowych jest tak
    samo. Tylko popatrz na to z perspektywy korporacji, a nie ludzika co stoi przed
    salonem na ulicy. Tam dział rozwoju produktu ma swojego klienta (wewnętrznego) który
    mówi: rynek potrzebuje nowego produktu. Tu jest specyfikacja, tu jest budżet. Jedźta
    chłopy z koksem, my to sprzedamy za dobrą kasę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: