  • Data: 2020-02-18 16:52:19
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Ale wtopa. Od kilku dni szukam go po internecie, w myślach powtarzając
    > "Andrzej, Andrzej, gdzież ja Cię znajdę po tylu latach", a tutaj
    > wklepałem bez zastanowienia... Trochę wstyd.

    > Mmmm, ARJ. Widzę kolega też koneser.

    E tam koneser. Pliki przeleżały z górą ćwierć wieku w spakowanej formie.
    ARJ nie miałem, więc doaptowałem. W środku dokumentacja zakodowana rzecz
    jasna po dosowemu. Przypomniałem sobie, że mam gdzieś skrypt do traslacji,
    znającey te wszystkie mazovie i dehaeny. Patrzę do środka -- autorem jest
    Andrzej Górbiel.

    > Bo ja wiem? DOS w zasadzie zaprzestał panowania dopiero po 1995, za
    > sprawą ofensywnej operacji "Chicago". Co prawda już wcześniej system
    > operacyjny MS-DOS wspierał polskie szlaczki bez potrzeby dodatkowych
    > narzędzi, ale robił to jednak w dość kłopotliwy (nie-mazowszany)
    > sposób. Dziś rozumiem dlaczego tak robił, ambitnie próbując dać
    > możliwość klepania kilku-językowych tekstów, ale wówczas dużo
    > ważniejsze było dla mnie zachowanie semigrafiki, więc zastanawiałem
    > się niejednokrotnie dlaczego William w tak złośliwy sposób spaskudził
    > nam kodowanie.

    Ja już powiedzmy od 1990 roku, a może i wcześniej, nie odczuwałem
    żadnych dolegliwości związanych z kodowaniem DOS. Nawet jak trzeba
    było na raz używać wielu "standardów", to jakoś dawało się wcisnąć
    gdzieś filtr, który robił ponwersję w locie.

    Sposób rozmieszczenia krzaczków może komuś się podobać albo nie,
    ale jednak z technicznego punktu widzenia wszystko zostało dobrze
    zinternacjonalizowane. Teraz ze zduminiem czytam, że ktoś pracowicie
    dziergał bitmapowe fonty do drukarki laserowej (to nie jest uwaga
    personalna -- po prostu zauważam, jak brak dostępu do informacji
    może utrudnić życie). W każdym razie drukarki laserowe (chyba że
    Cannon lbp-8) same w sobie świetnie drukują rozmaitymi fontam (też
    skalowanymi) w dowolnym kodowaniu. I to w sposób maksymalnie wygodny
    dla programisty.

    > Czy tak znów niezmienionej? Kiedy ostatni raz walczyłem z drukarką,
    > miałem do wyboru kilka wersji: PCL5, PCL5e, 5c, 6... Metodą prób i
    > błędów dobrałem coś działającego, ale przy innym dialekcie niż ten
    > jeden działający, drukarka albo drukowała byle co, albo się całkiem
    > zawieszała. A była to jakaś laserówka z okolic lat 2000 - chyba
    > Lexmark.

    Zawsze mnie przestrzegali przed używaniem klonów. Rozumiem, że ta
    walka to dobór jednego ze sterowników dostępnych z jakimś podejrzanym
    systemem. Przed podejrzanymi systemami to mnie nawet przestrzegać
    nie trzeba. A sam PCL jest dla mnie czytelny i zrozumiały. Gdybym
    dzisiaj miał napisać program metodami oldskulowymi, czyli obywając
    się bez zewnętrznego wsparcia systemu -- to bym bez trudu drukował
    co tylko zapragnę.

    > Chętnie pooglądałbym te materiały, a i może wstawiłbym je w jakiejś
    > formie na światową sieć, dla przyszłych pokoleń archeologów.

    Nie wiem czy to nie jakiś arcykomercyjny produkt, bo wygląda dość
    porządnie. Ale autor jest podpisany -- i znany guglowi.

    --
    Jarek