    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 1 Feb 2017 00:15:35 -0800 (PST)
    <o6ho6r$hah$1@node1.news.atman.pl> <o6ipa4$lts$2@node2.news.atman.pl>
    <o6iumj$p7t$1@node1.news.atman.pl> <o6j066$sk3$2@node2.news.atman.pl>
    <1txa9r7bku4lf$.awxn8hwg2b8c$.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <1ae6dmkp3vvdw.1ib7lbb81gnry$.dlg@40tude.net>
    <8...@p...pl.invalid>
    <1xwyx9ccss1pv$.rzq0i24fvwbu$.dlg@40tude.net>
    <o6nr4q$ng4$2@node1.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <1xebc7rwjgupz$.1nodjau7alzpq.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <6...@g...com>
    <4...@p...pl.invalid>
    <7...@g...com>
    <5890809b$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5890b368$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    From: s...@g...com

    W dniu wtorek, 31 stycznia 2017 16:55:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości

    > I zauwazyles ze 100m, czy ledwo dales rade zahamowac/ominac ?

    A widzisz.
    Zauważyłem, ominąłem i jeszcze mialem czas aby zobaczycz co to tak naprawde bylo.

    Ale, ale.

    > To akurat jest bezdyskusyjne ... o ile droga sucha :-)

    No wlasnie. To co ominalem bylo kontrastowe, na mokrej drodze ale jasne.
    Jak trafilem na podkladke pod słupek (taki co zagradza tymczasowo jakieś roboty
    drogowe) w deszczu. To nawet zakląć nie zdążyłem i miałem dwie felgi do wymiany.

    > Trzeba w gaz depnac, dogonic jakiegos szybkiego, a potem w bezpiecznej
    > odleglosci za nim sie trzymac :)

    hehe. Ale to by trzeba dobre 200-300m za nim jechać. W sumie pomysł dobry ale jak on
    przejedzie przez pijaka to i ty też :)

    > Ja stawiam na wolno. Wtedy pojedzie ktos blisko za toba, to moze
    > zauwazy ze gwaltownie hamujesz, przynajmniej na tyle, zeby
    > nieszczescia w ludziach nie bylo :-)

    Optymistycznie oceniasz. Jak za toba pojedzie blisko to spoko. Tak sie jezdzi po
    zwyklych drogach i to raczej dobra strategia.
    Na autostradzie ludzie poginają sporo szybciej i taki lolek pojedzie 30-40km/h wiecej
    niz ty i nie ma bata, nie wyhamuje jak taka "sciane mgły" traficie.
    Choć chyba lepiej być tym przywalonym z tylu niż przywalić komuś...

    > IMO to jest wiecej czynnikow:
    > a) jak sie jechalo 130 czy 160, to teraz 80 jest "nieznosnie wolno",
    > b) nawet jak zdejmiesz noge z gazu, to bywa, ze mgla gestnieje
    > szybciej niz auto zwalnia,
    > c) niektorzy patrza, ze widocznosc jest jeszcze przyzwoita, takie
    > powiedzmy 150+m, to mozna gonic ... a potem mgla nagle gestnieje,
    > d) oprocz mgly robi sie mokro i slisko i nagle 100m to jest
    > wystarczajacy dystans na hamowanie,
    > e) brak doswiadczenia - w takich warunkach jak widac reagowac trzeba
    > blyskawicznie i hamowac ostro ... a kto nie ma doswiadczenia, ten
> [...]

    Zgadza sie. Moze tu jest pole do popisu dla radarowych ostrzegaczy?
    Technika znana, relatywnie niedroga. Wystarczy jeden radar per auto, jedna lampka i
    jeden piszczyk.
    Włączane razem z przeciwmgielnymi.
    To by rozwiązywało tez problem z tymi co po deszczu jada i swieca w mokry asfalt :)