  • Data: 2011-05-24 11:18:16
    Temat: Re: KIA Picanto - pomożecie zinterpretować kod błędu?
    Od: "TomaszGB" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ja" <b...@b...org> napisał w wiadomości
    news:4ddb62ea$0$2451$65785112@news.neostrada.pl...
    :W dniu 24.05.2011 07:13, TomaszGB pisze:
    :
    : > na 99% zły skład mieszanki, instalatorzy nie przyłożyli się do końcowego
    : > strojenia i błąd składu mieszanki wyskoczył. Podjedź żeby wyregulowali i
    będzie ok
    : Dzięki, tego się domyślałem, stąd mój topic (główny i zasadniczy)
    : zaczyna się prośbą o pomoc przy interpretacji kodu błędu dotyczącego
    : właśnie mieszanki. Przy okazji pytanie do obeznanych: w 4. generacji w
    : jakiś sposób też reguluje się mieszankę? To nie jest tak, że te mapy
    : robią się "automagicznie" ?

    w skrócie
    w 4 gen. skład mieszanki dobiera komp gazowy na podstawie czasów
    wtrysków benzynowych czyli odczytuje czas wtrysku benzyny przelicza
    zgodnie z parametrami jakie ustawił gazownik (mapa, mnożnik itp) + odczyty
    czujników i na tej podstawie wylicza czas wtrysku gazu.
    Jak sonda stwierdza np. za ubogą mieszankę komp benzynowy wydłuża czas
    wtrysku benzyny, komp gazowy to odczytuje i też wydłuża wtrysk gazu.
    Jak instalka jest źle wystrojona to nie będzie to dobrze działało i wywali
    check.

    kopalnia wiedzy n/t LPG tutaj --> http://lpg-forum.pl//

    : > i nie daj sobie wcisnąć kitu o jakości gazu,
    : To ja sam chciałem wykluczyć taką przyczynę. Zakład zawsze wobec mnie ok
    : był i nigdy bajek nie pociskał, a tutaj pytam dlatego, że widocznie
    : ciekawska menda ze mnie :).
    : > o tym że instalacja musi się ułożyć przez 1000 km ;-) i o emulatorach
    przy sekwencji.
    : W to nawet ja bym nie uwierzył ;)
    : > To ma działać od razu po wyjechaniu z zakładu.
    : Wszyscy jesteśmy ludźmi, więc dopuszczam możliwość, że coś trzeba będzie
    : poprawić, ale ogólnie masz rację.

    w tym całym LPG to pełne zadowolenie zależy główne od gazownika,
    to powyżej dotyczyło druciarzy, którzy takie bajki ludziom wciskają.
    Jeżeli Twój warsztat jest sprawdzony to oczywiście wystarczy podjechać
    podłączą laptopa przejadą się dostroją i przypominasz sobie, że masz LPG
    tylko na stacji ;-)