-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet
.farm!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.co
m!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrad
a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <rd261u$8qt$1$horizn@news.chmurka.net>
<1f3ejzyq6hkja$.wm9tphfrbhaj.dlg@40tude.net>
<5ef76d1e$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<5ef783c3$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<5ef795ee$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<wj3z2glyuucs.xnop9s3jg51w$.dlg@40tude.net>
<5ef79b13$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<qo812zwf8jg7.1saw3a1p9y21c$.dlg@40tude.net>
<5ef7a88d$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<a1ixmredd96e$.wqu208kgb8qs$.dlg@40tude.net>
<5ef822c7$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
<1f2t72bo4d1jw.1qupi9dredv0w$.dlg@40tude.net>
<5ef845e2$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
<5ef9f829$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<5efa1e7e$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<5efa2362$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<5efa4652$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
<5efb1149$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<5efb1bcc$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<5efb6b01$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
From: Shrek <...@w...pl>
Date: Tue, 30 Jun 2020 20:35:47 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.9.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5efb6b01$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 138
Message-ID: <5efb8603$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1593542147 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17362 83.142.196.21:50582
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 7109
X-Received-Body-CRC: 963528001
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2680927
[ ukryj nagłówki ]W dniu 30.06.2020 o 18:40, J.F. pisze:
>> Na odwrót generator daje, tyle idzie w sieć (w przybliżeniu, bo jak
>> się rozpierdoli, to przestanie dawać;)
>
> Przy ustalonym napieciu, to odbiorcy decyduja ile biorą.
> A generator moze tyle dac, albo nie.
> Normalnie to spowoduje ustalenie innego napiecia, po ktorym sie dopasuje
> pobor z podaza, a potem regulator wzbudzenia ureguluje napiecie.
No nie bardzo. Bo właśnie częstotliwość spada a nie napięcie.
>> Napięcie zależy... chyba od wzbudzenia. Od obciażenia właśnie
>> częstotliwość czyli obroty.
>
> Jak Ci pare mln Anglikow wlaczy naraz swoje elektryczne czajniki, to
> napiecie siadzie od razu, a obroty powolutku.
Nie - bo napięcie można regulować bez problemu. Do tego żeby się kręciło
potrzebna jest już moc na wale.
> Ale spadek obrotow tych czajnikow nie wylaczy, ani nawet moc nie spadnie
> :-(
Spadnie na silnikach.
>> No właśnie - i częstotliwość spada.
>
> O ile nie ma stosownego regulatora na to.
Regulator może naddać jak ma z czego. Na pochyłe drzewo i salomon nie
naleje.
>>> I teraz - odbiorcy biora wiecej niz zamowili.
>>> To co sie najpierw obniza ? Na moj gust napiecie.
A na mój częstotliwość. Ale możesz mieć rację, że jak będzie duża
różnica to i napięcie poleci.
>> Nie wiem, ale sądzę, że 15 procent przez jakiś czas spokojnie.
>
> A w turbinie nie ma zapasu ?
W turbinie to może i być. Tylko para potrzebna.
>>> A regulator obrotow nie odkreca wtedy pary, zeby sie szybciej krecilo ?
>> Jak ma z czego to odkręca. Ale para nie bierze się z rury, tylko z kotła.
>
> No to jeszcze dorzuca do pieca.
Jak się da to dorzucą. No i trochę to potrwa zanim z węgla będzie para -
w tym problem jest.
>> Sądzę, że nadmiar pary puszcza bokiem w atmosferę.
>
> Troche watpie. Taka walka o oszczednosci i w atmosfere ?
> Raczej przykreca jakis zawor i mniej sypie do pieca.
To potem - węglówki mają dużą bezwładność - na początek upuszczą bokiem
- w atmosferę albo do jakiegoś akumulatora hydraulicznego - tylko te
nawet jak istnieją (zgaduję) to mają tragicznie małą pojemność w
stosunku do potrzeb. Dlatego do regulacji to raczej gazowe niż węglowe.
> Ale mnie o co innego chodzilo - dlaczego tej czestotliwosci nie
> nadgonili w nocy.
> System regulacji jest, przez lata dzialal dobrze/doskonale, elektrownie
> w nocy nie sa przeciazone ... a tym razem system nie chcial nadrobic
> spoznienia.
No w tym problem, że prad się ciężko magazynuje;)
>>> Czy po prostu elektrownia wie, ze w nocy zamowiono/sprzedaje teraz
>>> 500MW i nie dorzuci ani jednej lopaty wegla wiecej, bo co ja
>>> czestotliwosc obchodzi ?
>
>> Generalnie chyba krajowa dyspozycja mocy czy jak się teraz nazywają
>> daje najpierw ze szczytowopompowych - one są sterowane zdalnie - chyba
>> bezpośrednio z konstancina.
>
> W nocy to raczej je pompuje ..
To się pompuje mniej jak trzeba zwiększyć nagle obciążenie systemu.
> Przede wszystkim, to nawet jak sie zegarki spoznialy pare minut na dobe,
> to to jest ponizej 1%.
> Czyli bardzo male te zmiany czestotliwosci.
No małe. Bo dobrze chłopaki robią w PSE robotę i nieźle przewidują ile
będzie trzeba.
>> No tak robią. I dodatkowo na bieżąco bilansują (co pięć minut?). Po to
>> mają rezerwę wirującą.
>
> Wiec dlaczego nie nadrobili straty na czestotliwosci ?
przecież nadrabiają - jest równo 50 z dokładnością do paru miejsc po
przecinku. Dopóki mają czym. Przerobisz na wiatraki to jak przestanie
wiac, to dupa.
>> Skoro jest to ktoś płaci. Trzeba by zgłębić, ale obiły mi się o uszy
>> nazwy rynek dnia następnego i rynek bilansujący. Nazwy pasują, ale
>> pewności nie mam jak to działa.
>
> Ja tak tylko zgrubnie wiem, ze energia z elektrowni jest zamowiona.
> Czasem na lata naprzod, czasem ba drugi dzien, czasem na biezaco.
Nie wiem dokładnie jak jest, ale chłopaki liczą ile będzie potrzebne o
której godzinie i to robią dla nich elektrownie zawodowe.
> Ale przeciez zuzycie prawie nigdy nie bedzie takie jak prognozy, wiec
> jakąś tam elastyczność te elektrownie maja.
Po to są rezerwy wirujące i szczytowo pompówki. Jak jest za dużo to
zawsze można wypuścić do atmosfery. I założe się że czasem się to robi.
>> No właśnie nie - jak jesteś w systemie europejskim, to nie da się po
>> prostu wyłączyć pstryczka. Znaczy dać się da, ale...
>
> Kazda linia jakies odlaczniki ma.
No ma. Każde państwo z bronią atomową ma pstryczek, ale się go nie używa;)
> No i jakos stale reguluja ile my tego pradu z Niemiec bierzemy.
NIe do końca. Była "afera", że niemiecki prąd płynął przez nasze linie
na około. Coś tam potem z jakimiś przesównikami fazowymi kombinowali,
ale musiałbym temat zgłębić. W każdym razie to nie jest tak prosto że
sobie wybierasz którą linią ile puścisz.
> Tak czy inaczej troche mnie dziwi, ze czestotliwosci nie dalo sie
> wyregulowac.
> Wyczuwam jakąs złą wole :-)
Zła wola to by była jakby ich odcieli i martcie się sami.
--
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 30.06.20 20:47 Shrek
- 30.06.20 20:55 Shrek
- 30.06.20 22:36 Budzik
- 30.06.20 22:36 Budzik
- 01.07.20 09:37 RoMan Mandziejewicz
- 01.07.20 10:58 Jacek Maciejewski
- 01.07.20 15:17 J.F.
- 01.07.20 15:19 J.F.
- 01.07.20 15:34 J.F.
- 01.07.20 16:00 Jacek Maciejewski
- 01.07.20 16:11 J.F.
- 01.07.20 16:17 J.F.
- 01.07.20 16:56 Zenek Kapelinder
- 01.07.20 17:04 J.F.
- 01.07.20 17:09 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=