  • Data: 2020-07-01 17:04:36
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:023e5ef6-ed92-4130-90a2-761007f982dao@g
    ooglegroups.com...
    >To znaczy że wszystkie transformatory i silniki sa prawie idealne.
    >Czego oprócz cewek używa się w transformatorach i silnikach?
    >Możesz napisać że rdzeni. Rdzeni się używa żeby odpowiednio pole
    >ukształtować i mniej drutu zużyć.

    Rdzen potrafi duze zmiany wprowadzic i co gorsza - powoduje, ze cewka
    jest wrazliwa na spadek czestotliwosci.

    Ale mnie nie oto chodzi. Jedna cewka sie zachowuje tak jak piszesz,
    tylko kto ja uzywa ?

    Cewka sprzężona z inną cewką, jak w transformatorze, czy jak silniku
    klatowym, czy z magnesem w wirniku - to juz jest zupelnie co innego.

    >W transformatorach dominuje Xl. Jest jeszcze XC i R. Ale te dwa
    >ostatnie mają marginalny wpływ na pracę silnika czy transformatora.
    >Po co się droczysz jak wiesz że mam rację?

    Racje to masz co najwyzej w trzecim znaczeniu ks. Tischnera :-)

    Wez sobie jakis transformator, najlepiej od halogenow, i zobacz co sie
    dzieje po obciazeniu.

    A, no tak, nie potrafisz zmienic czestotliwosci ...

    J.