  • Data: 2020-07-01 15:34:52
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5efb88de$0$551$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 30.06.2020 o 19:10, J.F. pisze:

    >No właśnie czasem jest - solary nie pracują w nocy, wiatraki jak nie
    >wieje. Jak już to z punktu widzenia systemu to po co kapryśne OZE
    >skoro mamy stabilną energetykę zawodową, której dublować nie trzeba.

    No ale wlasnie o to chodzi, zeby staly i czekaly az beda potrzebne :-)

    >Widziałem - czarnobyl to nawet z bliska. Nie ma powodów, żeby tam nie
    >mieszkać, poza tym, że to obecnie zadupie i nie opłacsa się miasta
    >odbudowywać. Fukushima - może - nie wiem jak obecnie, ale na mój gust
    >możnaby już wracać.

    Moze by i juz mozna, ale co zrobic przez te kilka/nascie lat ?
    Drugie miasto ?

    >A co tam się _poważnego_ stało, żeby były skutki poza samą
    >elektrownią?

    Nic, ale czy to znaczy, ze nie moglo sie stac ?
    Mieli troche szczescia :-)

    A nie mowimy tu o takim bardzo malym prawdopodobienstwie, bo sie
    jednak cos stalo, i to wcale nie malo.

    Szwedzi wylaczyli/zablokowali jeden typ elektrowni jak sie okazalo, ze
    w jednej z nich przestalo dzialac sterowanie.
    Jakas awaria zasilania o ile mnie skleroza nie myli.

    Nic złego sie nie stalo ... ale swiadomosc, ze moglo sie stac i nie
    byloby mozliwosci dzialania byla wystarczajaca.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Forsmark_Nuclear_Power
    _Plant

    >No a zbudowali. Widać założyli, że raczej nic się nie wydarzy. A jak
    >już się wydarzy to pech - taki jak meteoryt, powódź czy tornado.

    My jestesmy madrzejsi i doswiadczeni :-)

    >No ale nie da się ukryć, że był tam błąd projektowy a i elektrownia
    >starszej generacji była. Ale fakt, że to ważna lekcja.

    sie dowiesz, ze nowej jest blad projektowy jak sie objawi :-P

    J.