  • 91. Data: 2010-01-15 23:01:38
    Temat: Re: Jakie lustro
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-15 18:25:01 +0100, "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> said:

    > No to przeczytaj test, którego jedynie podsumowanie zacytowałem.

    Wybacz, jako że mam dość niskie mniemanie o tej stronie, wolałbym nie
    marnować na to czasu ;-)
    Odniosłem się do tego, co zacytowałeś i odpowiedziałeś - oni
    stwierdzili jakiś problem z bateriami innymi niż alkaliczne, Ty
    stwierdziłeś, że z jednym konkretnym typem aku problemu nie ma - sam
    chyba przyznasz że to nie są twierdzenie nawzajem się wykluczające?

    > Ale to nie są ogólnikowe stwierdzenia - mam k10d od jakiegoś czasu

    Pytanie czy K10 jest dobrym odnopśnikiem? Jak dla mnie dobrymi
    odnośnikami powinny być modele konkurencji z tej samej generacji, model
    poprzedni i może jeszcze "najlepszy ever". Porównanie z konstrukcją
    znacznie starszą i z innej półki ma średni sens.

    > Oczywiścei możesz mi zarzucić małą próbę pomiarową, stronniczość i
    > wpływ księzyca, ale wiem jak sobie poradził ;-)

    Tego w żaden sposób nie podważam.

    > Robiłem, własnie w celach testowych serie zdjęć z łapki na róznych czasach.

    No tak, tylko teraz jest problem jak Twoje wyniki odnieść do tego, co
    oferuje konkurencja. Musiałbyś identyczne testy zrobić z n-p. d5000 i
    500d oraz którąśtam Alfą i Olkiem. A później cały zestaw sprzętu dać
    jeszcze takim kolejnym 5 Yogim. Poźniej tylko dokładna analiza
    materiału i można wyciągać jakieś sensowne wnioski.

    > Pełkonklatkowym FA 80-320 na długim końcu moża zrobić k-x'em
    > nieporuszone zdjęcie z czasem 1/60. Oczywiście - nie każde i nie
    > zawsze, ale procent ostrych jest znacząco duży, bo można wybrać z
    > powiedzmy 10-ciu trzy, cztery poprawne technicznie.

    Przy każdej stabilizacji dobrym pomysłem jest zrobienie 3-4 ujęć.

    > Tylko skoro już jest, to bardzo cieszy, że raczej pomaga niż psuje.

    Jeśli Opaczni nie pokazali ujemnych efektów tego ostrzenia, to jak
    zwykle wykazali się swoją "kompetencją".

    de Fresz

  • 92. Data: 2010-01-16 00:27:08
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednym konkretnym typem aku problemu nie ma - sam chyba przyznasz że to
    > nie są twierdzenie nawzajem się wykluczające?

    Twierdzenie, że działa tylko na alkalicznych i są problemy z dobraniem
    baterii wyklucza się z działaniem na eneloopach. Mnie nawet do głowy nie
    przyszło pakowanie do nich jakichś starych akku, z prądem po naładowaniu
    rzędu 1,2. W instrukcji jak wół stoi napisane co wsadzać i czego
    używać.Tylko kto czytałby instrukcję? To mniej więcej tak, gdyby napisali,
    że ferrari to badziewiaste auto, bo nie jeździ na biopaliwie z orlenu i to
    fabrycznie zepsute, bo pistolet z dieslem nie chce wejść do wlewu.

> [...]
    > może jeszcze "najlepszy ever". Porównanie z konstrukcją znacznie starszą i

    Ale jest k10d odnośnikiem dla mnie. Wiem, wiem nie czytasz optycznych, ale
    jesli kiedyś zabłądzisz tam, zupełnie niechcący, to przeczytaj co napisali o
    AF w k10d a potem w k'x. Poza tym, porównywałem - o czym wspominałem
    wcześniej, z canonami z wyższej półki.

> [...]
    > oraz którąśtam Alfą i Olkiem. A później cały zestaw sprzętu dać jeszcze
    > takim kolejnym 5 Yogim. Poźniej tylko dokładna analiza materiału i można

    Nie, napisali że stabilizacja jest słaba na poziomie iluś tam EV. Ja
    twierdzę, że jest lepsza niż ta w k10d, bo z nim mogę porównać. Jeżeli da
    się zrobić zdjęcie przy ogniskowej 320 na APS-C z czasem 1/60, a większość
    zdjęć na 1/100 jest nieporuszona, to nie jest to słaba stabilizacja. Może
    rzeczywiście konkurencja ma taką na poziomie 7 EV. Moje wnioski sa
    sensowne - jest lepiej jak w k10d (a więc pewnie i k20d). Optyczni mogli
    porównać z konkurencją, nie zrobili tego jednak, napisali po prostu, że jest
    słaba (ferrari to badziewie, nie jeździ na biopaliwie).

    > Przy każdej stabilizacji dobrym pomysłem jest zrobienie 3-4 ujęć.

    Hmm, a tu nie widze związku, skoro napisałem że kilka na dziesięć....

    > Jeśli Opaczni nie pokazali ujemnych efektów tego ostrzenia, to jak zwykle
    > wykazali się swoją "kompetencją".

    Napisali, że "czepiają się" w każdym aparacie, niezależnie od klasy i
    rodzaju sprzętu.

    Mamy w moim mieście znanego skądinąd prominenta. Kupił córce porsche na
    urodziny czy z okazji zdanej matury - nie pamiętam. Po zakupie, wieczorem,
    postanowił sobie pojeździć i przed wyjechaniem powyłączął wszystkie systemy
    wspomagające kierowcę - ESP, ASR, EBD i co tam się jeszcze dało wyłączyć.
    Pojeździł, pozarzucał tyłem, podriftował, cholera wie co jeszcze. Kiedy
    wrócił, zapomniał włączyć je ponownie. Córka rano wsiadła i rozwaliła
    nowiutkie porsche na pierwszym zakręcie. Morał: W entry level są nawet tryby
    tematyczne - dlatego, że się przydają. Jeżeli producent przewidział potrzebę
    odszumiania w entry-level i zrobił to na tyle dobrze, że zdjęcia nie tracą
    na jakości - a wręcz odwrotnie, to powinien dostać za to punkty dodatnie,
    nie minusy.

    --
    Yogi(n)

  • 93. Data: 2010-01-16 09:25:35
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hiqs4i$rdh$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz nabazgrał:

    > Wybacz, jako że mam dość niskie mniemanie o tej stronie, wolałbym nie
    > marnować na to czasu ;-)

    A ja w ramach walki z sennością przeczytałem, warto było.
    Możemy poznać takie życiowe prawdy, jak na przykład:
    - dowodem na wyostrzanie RAW-ów niezaprzeczlnie może być
    lepszy wynik niż aparatu z wyższej półki (K-x z Sigmą
    versus D300s z Sigmą)
    - ,,niefizycznie wysoka'' rozdzielczość to taka, która
    jest niewiele niższa od częstotliwości Nyquista
    - odszumianie RAW-ów można dobrze zobrazować JPEG-ami
    prosto z puszki
    - robienie ,,darków'' przy czasach >30s mimo wyłączonego
    odszumiania w puszce to ,,oszukiwanie potencjalnego
    klienta''
    - w przypadku Pentaksa zastosowanie odejmowania ciemnej
    klatki wydaje się w ogóle być zbrodnią na ludzkości
    ,,Ponieważ mamy do czynienia z jawną redukcją szumów,
    wyniki muszą być takie a nie inne. Po odjęciu przez
    aparat darka, prawdziwy sygnał matrycy zostaje
    zniwelowany praktycznie do zera.''
    - dopuszczalne jest robienie zdjęć mających porównać
    zakres tonalny w ostępie kilku miesięcy, byle by
    przedstawiały ten sam budynek

    Podsumowując: K-x cechuje się jednocześnie niskimi szumami,
    wysoką szczegółowością i szerokim zakresem tonalnym. Trzeba
    uznać, że nie jest to możliwe, więc trzeba mu dać punkty karne
    za jakość RAW, bo on przez programistów namalowany! :D

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Google idzie na wojnę

  • 94. Data: 2010-01-16 10:07:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Yogi(n) napisał(a):

> [...]
    > przyszło pakowanie do nich jakichś starych akku, z prądem po naładowaniu
    > rzędu 1,2. W instrukcji jak wół stoi napisane co wsadzać i czego

    I o to chodzi. Podobnie jak np w k200d tak i w kx, do zasilania aparatu
    trzeba uzywac akumulatorow AA a nie baterii AA. Jedynym wyjatkiem sa
    baterie litowe. Czepianie sie tego to mniej wiecej tak jakby napisac, ze
    wada Nikona d300 jest to ze nie dziala na akumulatorze od
    wiertarko-wkretarki bosha ;)

    j.

  • 95. Data: 2010-01-17 14:56:52
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-16 01:27:08 +0100, "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> said:

> [...]
    > naładowaniu rzędu 1,2. W instrukcji jak wół stoi napisane co wsadzać i
    > czego używać.Tylko kto czytałby instrukcję?

    A ktoś czyta? ;-) Jak widać na pewno nie "profesjonalni testerzy". W
    każdym razie sam chyba przyznasz, że można uznać za wadę niedziałanie
    K-x na czymkolwiek paluszkopodobnym - wiem że nikt nie obiecywał, że
    będzie, ale jednak byłoby miło.

    > Ale jest k10d odnośnikiem dla mnie. Wiem, wiem nie czytasz optycznych,
    > ale jesli kiedyś zabłądzisz tam, zupełnie niechcący, to przeczytaj co
    > napisali o AF w k10d a potem w k'x.

    Ale zdajesz sobie sprawę, jaki czasookres dzieli te aparaty? To co było
    "ok" w momencie premiery K10 dzisiaj już takie być nie musi.
    Technologia idzie do przodu, podobnie jak oczekiwania.

    > Nie, napisali że stabilizacja jest słaba na poziomie iluś tam EV.

    Dpreview też dość krytycznie oceniło stabilizcję z nowych Pentaksów, co
    ciekawe, podobnie jak i Ty, większość właścicieli uważa ją za dobrą.

    > Może rzeczywiście konkurencja ma taką na poziomie 7 EV.

    Nie sądzę. Ale znów - brak obiektywnych metod pomiaru, każe dość luźno
    podchodzić do ocen tej funkcji.

    > Hmm, a tu nie widze związku, skoro napisałem że kilka na dziesięć....

    Taka uwaga natury ogólnej. Póki co, żadna stabilizacja poniżej 2 EV nie
    daje 100% pewności nieporuszonego zdjęcia, zrobienie kilku znacząco
    szanse na to zwiększa.

    > Napisali, że "czepiają się" w każdym aparacie, niezależnie od klasy i
    > rodzaju sprzętu.

    Znaczy mają taką fanaberię. Ten portal na tyle często się błaźni, że
    przejmowanie się tym nie ma większego sensu. Szkoda tylko, że wśród
    niektórych uchodzi za kompetentny i opiniotwórczy.

    de Fresz

  • 96. Data: 2010-01-17 15:57:55
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > na czymkolwiek paluszkopodobnym - wiem że nikt nie obiecywał, że będzie,

    Tylko że to bzdura jest, po prostu. Bez problemu działa na alkalicznych (co
    prawda robi tylko 200-300 zdjęć), bez problemu na akumulatorkach. Pisanie że
    nie działa na czymkolwiek paluszkopodobnym jest zwykłym kłamstwem.

    > Ale zdajesz sobie sprawę, jaki czasookres dzieli te aparaty? To co było
    > "ok" w momencie premiery K10 dzisiaj już takie być nie musi. Technologia
    > idzie do przodu, podobnie jak oczekiwania.

    Oczywiście. Widac znaczny postęp w przeciągu trzech lat - vide zestawienie
    k10d, z wyższej przecież półki vs. k-x z najniższej. Zamiast napisac, że
    jest dobrze, o wiele lepiej itd, piszą że jest słabo. To chyba słabo mają
    "pod kopułą", nie w pentaksie ;-)
    Poza tym dokładne tego samego argumentu można użyć, tylko "odwrotnie" - w
    stosunku do zarzutów o problemach z zasilaniem. Na bateriach litowych
    (najnowoczesniejszych, tanich (4 zł/szt., dostępnych w wileu sklepach, na
    allegro itd.) aparat robi 1600-1900 zdjęć. Jest dostosowany do
    najnowoczesniejszego dostępnego źródła energii. Chłopaki poszli do przodu,
    dlaczego czynić im z tego zarzut?

    > Dpreview też dość krytycznie oceniło stabilizcję z nowych Pentaksów, co
    > ciekawe, podobnie jak i Ty, większość właścicieli uważa ją za dobrą.

    Ja podpinałem te same, fizycznie te same, nie takie same obiektywy - np. z
    DA55-300 radzą sobie porównywalnie, z FA80-320 k-x radzi sobie kilkukrotnie
    lepiej. Nie pisałbym, że tak jest, gdbym są się tym nie zdziwił, i to
    "konkretnie", obiektyw zakładałem tylko do analogowego MZ-S'a bo do ka10d
    się po prostu nie nadawał. Teraz przeżywa drugą młodość w rękach małżonki
    ;-)

    > Taka uwaga natury ogólnej. Póki co, żadna stabilizacja poniżej 2 EV nie
    > daje 100% pewności nieporuszonego zdjęcia, zrobienie kilku znacząco szanse
    > na to zwiększa.

    Podobnie jak mycie rąk zmniejsza prawdopodobieństwo zachorowania na kilka
    popularnych chorób ;=)
    Nadal nie rozumiem. Co każe Ci sądzić i zgłaszać uwagi natury ogólnej,
    innnymi słowy dlaczego sądzisz, że NIE robiłem kilku ujęć tych samych
    obiektów?
    Robiłem kilkanaście a czasami kilkadziesiąt - przecież napisałem, że
    testowałem aparat z różnymi obiektywami.

    > Znaczy mają taką fanaberię. Ten portal na tyle często się błaźni, że
    > przejmowanie się tym nie ma większego sensu. Szkoda tylko, że wśród
    > niektórych uchodzi za kompetentny i opiniotwórczy.

    Jak słusznie zauważył ktoś (przepraszam, nie chce mi się teraz wertować
    całego wątku) bezpodstawnie przyczepili sie też do jakości wykonania. Aparat
    bardzo dobrze leży w dłoni, plastiki sa - powiedzmy poprawne, nic nie
    trzeszczy, nie ruszą się, nie odstaje. Z pewnością nie jest gorzej wykonany
    od tych wszyskich, które macałem w sklepach czy u znajomych. Czy w stosunku
    do km' a mieli takie uwagi - przecież to to samo. W dotyku nie różni się od
    k10d ani MZ-S (poza tym, że magnezowe części są zimniejsze w dotyku na
    mrozie). I jeszcze ta piękna niebieska dioda ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 97. Data: 2010-01-17 16:13:56
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    de Fresz pisze:

    > Znaczy mają taką fanaberię. Ten portal na tyle często się błaźni, że
    > przejmowanie się tym nie ma większego sensu. Szkoda tylko, że wśród
    > niektórych uchodzi za kompetentny i opiniotwórczy.

    A ja myślę, że pentaksiarze są przeczuleni. Krzyk podnieśli straszny.

    wer

  • 98. Data: 2010-01-17 18:39:33
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > A ja myślę, że pentaksiarze są przeczuleni. Krzyk podnieśli straszny.

    Nie dziw się, ta firma ma najgorszy marketing na rynku (polskim), najmniej
    aktywne przedstawicielstwo (o ile można je nazwać przedstawicielstwem), a
    robi naprawdę fajne rzeczy. Kiedy zaczynają jej dokopywać i optyczni.pl to
    przelewa czarę goryczy.

    --
    Yogi(n)

  • 99. Data: 2010-01-17 19:20:52
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Yogi(n) pisze:
> [...]
    > przedstawicielstwem), a robi naprawdę fajne rzeczy. Kiedy zaczynają jej
    > dokopywać i optyczni.pl to przelewa czarę goryczy.

    A może firma ma w głębokim poważaniu polski rynek? I europejski też.
    Biorąc pod uwagę ich zagrywki marketingowe, aparat z klocków lego, albo
    aparat z kryształkami. Oni mają gdzieś zapalonych amatorów fotografii.
    Liczą na lansiarzy zbyt ubogich, żeby kupić sobie Leikę.

    wer

  • 100. Data: 2010-01-19 00:41:12
    Od: Paweł Starzyński <s...@g...com>

    wiadomościnews:hikb28$t7a$1@news.onet.pl...

    > Co da mi D700? Czy jpgi beda lepsze niz z D90?
    > Co z szumami? Jak porownac szumy na ISO800 z D90 do szumów w D700?

    imho fajne zrodlo do porownywania sprzetu -
    http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

    wybierasz oba interesujace Cie modele aparatów, wybierasz obrazek np.
    "New Indoor (INB) 800", klikasz aby powiększyć do 100% -
    porównujesz ;).
    Moim zdaniem szumy jak najbardziej na korzyść D700 :). Niestety w D700
    gorszy wizjer niz w D300. Jesli byloby mnie stac, wzial bym d700 - to
    juz jednak 36mm.

    Pozdrawiam,
    Paweł