    From: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jakie lustro
    Date: Sun, 17 Jan 2010 16:57:55 +0100

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:hiv8fl$9hd$1@inews.gazeta.pl...
    > On 2010-01-16 01:27:08 +0100, "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> said:
    >
    > A ktoś czyta? ;-) Jak widać na pewno nie "profesjonalni testerzy". W
    > każdym razie sam chyba przyznasz, że można uznać za wadę niedziałanie K-x
    > na czymkolwiek paluszkopodobnym - wiem że nikt nie obiecywał, że będzie,
    > ale jednak byłoby miło.

    Tylko że to bzdura jest, po prostu. Bez problemu działa na alkalicznych (co
    prawda robi tylko 200-300 zdjęć), bez problemu na akumulatorkach. Pisanie że
    nie działa na czymkolwiek paluszkopodobnym jest zwykłym kłamstwem.

    > Ale zdajesz sobie sprawę, jaki czasookres dzieli te aparaty? To co było
    > "ok" w momencie premiery K10 dzisiaj już takie być nie musi. Technologia
    > idzie do przodu, podobnie jak oczekiwania.

    Oczywiście. Widac znaczny postęp w przeciągu trzech lat - vide zestawienie
    k10d, z wyższej przecież półki vs. k-x z najniższej. Zamiast napisac, że
    jest dobrze, o wiele lepiej itd, piszą że jest słabo. To chyba słabo mają
    "pod kopułą", nie w pentaksie ;-)
    Poza tym dokładne tego samego argumentu można użyć, tylko "odwrotnie" - w
    stosunku do zarzutów o problemach z zasilaniem. Na bateriach litowych
    (najnowoczesniejszych, tanich (4 zł/szt., dostępnych w wileu sklepach, na
    allegro itd.) aparat robi 1600-1900 zdjęć. Jest dostosowany do
    najnowoczesniejszego dostępnego źródła energii. Chłopaki poszli do przodu,
    dlaczego czynić im z tego zarzut?

    > Dpreview też dość krytycznie oceniło stabilizcję z nowych Pentaksów, co
    > ciekawe, podobnie jak i Ty, większość właścicieli uważa ją za dobrą.

    Ja podpinałem te same, fizycznie te same, nie takie same obiektywy - np. z
    DA55-300 radzą sobie porównywalnie, z FA80-320 k-x radzi sobie kilkukrotnie
    lepiej. Nie pisałbym, że tak jest, gdbym są się tym nie zdziwił, i to
    "konkretnie", obiektyw zakładałem tylko do analogowego MZ-S'a bo do ka10d
    się po prostu nie nadawał. Teraz przeżywa drugą młodość w rękach małżonki
    ;-)

    > Taka uwaga natury ogólnej. Póki co, żadna stabilizacja poniżej 2 EV nie
    > daje 100% pewności nieporuszonego zdjęcia, zrobienie kilku znacząco szanse
    > na to zwiększa.

    Podobnie jak mycie rąk zmniejsza prawdopodobieństwo zachorowania na kilka
    popularnych chorób ;=)
    Nadal nie rozumiem. Co każe Ci sądzić i zgłaszać uwagi natury ogólnej,
    innnymi słowy dlaczego sądzisz, że NIE robiłem kilku ujęć tych samych
    obiektów?
    Robiłem kilkanaście a czasami kilkadziesiąt - przecież napisałem, że
    testowałem aparat z różnymi obiektywami.

    > Znaczy mają taką fanaberię. Ten portal na tyle często się błaźni, że
    > przejmowanie się tym nie ma większego sensu. Szkoda tylko, że wśród
    > niektórych uchodzi za kompetentny i opiniotwórczy.

    Jak słusznie zauważył ktoś (przepraszam, nie chce mi się teraz wertować
    całego wątku) bezpodstawnie przyczepili sie też do jakości wykonania. Aparat
    bardzo dobrze leży w dłoni, plastiki sa - powiedzmy poprawne, nic nie
    trzeszczy, nie ruszą się, nie odstaje. Z pewnością nie jest gorzej wykonany
    od tych wszyskich, które macałem w sklepach czy u znajomych. Czy w stosunku
    do km' a mieli takie uwagi - przecież to to samo. W dotyku nie różni się od
    k10d ani MZ-S (poza tym, że magnezowe części są zimniejsze w dotyku na
    mrozie). I jeszcze ta piękna niebieska dioda ;-)

    --
    Yogi(n)