    From: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jakie lustro
    Date: Sat, 16 Jan 2010 01:27:08 +0100

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:hiqs4i$rdh$1@inews.gazeta.pl...
    > On 2010-01-15 18:25:01 +0100, "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> said:
    > Odniosłem się do tego, co zacytowałeś i odpowiedziałeś - oni stwierdzili
    > jakiś problem z bateriami innymi niż alkaliczne, Ty stwierdziłeś, że z
    > jednym konkretnym typem aku problemu nie ma - sam chyba przyznasz że to
    > nie są twierdzenie nawzajem się wykluczające?

    Twierdzenie, że działa tylko na alkalicznych i są problemy z dobraniem
    baterii wyklucza się z działaniem na eneloopach. Mnie nawet do głowy nie
    przyszło pakowanie do nich jakichś starych akku, z prądem po naładowaniu
    rzędu 1,2. W instrukcji jak wół stoi napisane co wsadzać i czego
    używać.Tylko kto czytałby instrukcję? To mniej więcej tak, gdyby napisali,
    że ferrari to badziewiaste auto, bo nie jeździ na biopaliwie z orlenu i to
    fabrycznie zepsute, bo pistolet z dieslem nie chce wejść do wlewu.

    > Pytanie czy K10 jest dobrym odnopśnikiem? Jak dla mnie dobrymi odnośnikami
    > powinny być modele konkurencji z tej samej generacji, model poprzedni i
    > może jeszcze "najlepszy ever". Porównanie z konstrukcją znacznie starszą i
    > z innej półki ma średni sens.

    Ale jest k10d odnośnikiem dla mnie. Wiem, wiem nie czytasz optycznych, ale
    jesli kiedyś zabłądzisz tam, zupełnie niechcący, to przeczytaj co napisali o
    AF w k10d a potem w k'x. Poza tym, porównywałem - o czym wspominałem
    wcześniej, z canonami z wyższej półki.

    > No tak, tylko teraz jest problem jak Twoje wyniki odnieść do tego, co
    > oferuje konkurencja. Musiałbyś identyczne testy zrobić z n-p. d5000 i 500d
    > oraz którąśtam Alfą i Olkiem. A później cały zestaw sprzętu dać jeszcze
    > takim kolejnym 5 Yogim. Poźniej tylko dokładna analiza materiału i można
    > wyciągać jakieś sensowne wnioski.

    Nie, napisali że stabilizacja jest słaba na poziomie iluś tam EV. Ja
    twierdzę, że jest lepsza niż ta w k10d, bo z nim mogę porównać. Jeżeli da
    się zrobić zdjęcie przy ogniskowej 320 na APS-C z czasem 1/60, a większość
    zdjęć na 1/100 jest nieporuszona, to nie jest to słaba stabilizacja. Może
    rzeczywiście konkurencja ma taką na poziomie 7 EV. Moje wnioski sa
    sensowne - jest lepiej jak w k10d (a więc pewnie i k20d). Optyczni mogli
    porównać z konkurencją, nie zrobili tego jednak, napisali po prostu, że jest
    słaba (ferrari to badziewie, nie jeździ na biopaliwie).

    > Przy każdej stabilizacji dobrym pomysłem jest zrobienie 3-4 ujęć.

    Hmm, a tu nie widze związku, skoro napisałem że kilka na dziesięć....

    > Jeśli Opaczni nie pokazali ujemnych efektów tego ostrzenia, to jak zwykle
    > wykazali się swoją "kompetencją".

    Napisali, że "czepiają się" w każdym aparacie, niezależnie od klasy i
    rodzaju sprzętu.

    Mamy w moim mieście znanego skądinąd prominenta. Kupił córce porsche na
    urodziny czy z okazji zdanej matury - nie pamiętam. Po zakupie, wieczorem,
    postanowił sobie pojeździć i przed wyjechaniem powyłączął wszystkie systemy
    wspomagające kierowcę - ESP, ASR, EBD i co tam się jeszcze dało wyłączyć.
    Pojeździł, pozarzucał tyłem, podriftował, cholera wie co jeszcze. Kiedy
    wrócił, zapomniał włączyć je ponownie. Córka rano wsiadła i rozwaliła
    nowiutkie porsche na pierwszym zakręcie. Morał: W entry level są nawet tryby
    tematyczne - dlatego, że się przydają. Jeżeli producent przewidział potrzebę
    odszumiania w entry-level i zrobił to na tyle dobrze, że zdjęcia nie tracą
    na jakości - a wręcz odwrotnie, to powinien dostać za to punkty dodatnie,
    nie minusy.

    --
    Yogi(n)