  • 21. Data: 2009-12-03 12:53:40
    Temat: Re: Jak to jest z AF w canonie 5d2 ?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Dez., 13:26, "JD" <j...@g...com> wrote:
    > Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:2a3ff2ce-093d-4326-bf53-39e3911cd38a@
    r40g2000yqn.googlegroups.com...

    a21g2000yqc.googlegroups.com...

    s31g2000yqs.googlegroups.com...

    > Ale pamietasz co sam napisales:
    >
    > "
    > zrob powiekszenie liniowo 2 razy mniejsze z aps - c niz z FF ( bo
    > przeciez format wyjsciowy 2 razy mniejszy )  a okaze sie ze na wydruku
    > szumy beda porownywalne ( na korzysc aps-c)
    > "
    >
    > Jak chcesz aby porównanie bylo cos warte,
    > to porównuj jednakowe wydruki. To nie wymaga zastanowienia.
    >
    > --
    > JD- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    jesli zrobisz zdjecia na w. czulosci np na 3200 iso to zdjecia
    obserwowane w skali 100 % z obu formatow przy aktualnej technologii
    daja wysokie szumy , niemalze porownywalne , ze wskazaniem jednak na
    FF.
    ta roznica wynika z wiekszej powierzchni pixeli w FF , al nie jest ona
    jakos zasadniczo duza.
    Nie ma roznicy zasadniczej.
    c5d2 szumi na 3200 iso porownywalnie brzydko jak c50d

    jesli dokonasz wydrukow z obydwu formatow do tej samej wielkosci
    bezwzglednej , to z FF dostaniesz mniejsze szumy niz z aps -c nie
    dlatego ze FF szumi mniej , tylko glownie ddlatego ze dokonales
    mniejszego powiekszenia liniowego.

    Jesli dokonasz takich samych powiekszen liniowych np 10 krotnych z
    obu formatow - to szumy beda tez porownywalne , ze wskazaniem na
    aps-c , dlatego ze uzysk energetyczny w matrycach aps -c jest wiekszy
    niz polowa uzysku energetycznegwo w FF

    Czyli to ze na wydruku z FF widzisz mniejsze szumy to nie dlatego ze
    taka kamera szumi mniej , tylko dlatego ze dokonujesz mniejszego
    powiekszenia liniowego niz z aps -c .

    Przy powiekszeniu PtP szumy zaczanaja byc porownywalne .

  • 22. Data: 2009-12-03 13:04:45
    Od: "abs" <n...@w...pl>

    Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak by to napisac``technicznie``... ? ..Jestes troche wkurwiajacy z tymi
    > wywodami . Zacznij czlowieku focic, a nie dupe zawracac pierdolkami,
    > wykresami i innymi achami i ochami..

    Przymusu czytania nie ma, nie interesuje Cie to olewasz watek. Trudne?

    Pozdr,
    ABS

  • 23. Data: 2009-12-03 13:28:37
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    XX YY pisze:

> [...]
    > bezwzglednej , to z FF dostaniesz mniejsze szumy niz z aps -c nie
    > dlatego ze FF szumi mniej , tylko glownie ddlatego ze dokonales

    Ale mnie interesuje efekt: konkretna odbitka. Aparat z którego będzie ona
    mniej zaszumiona, szumi mniej z definicji - jedynej sensownej w świetle
    tych dość oczywistych, użytkowych wymagań.

    To co piszesz to jest tak, jakbyś powiedział że można czas podróży
    maluchem i mercedesem można porównywać, ale wyłącznie pod warunkiem,
    że trasa dla malucha będzie tyle razy krótsza ile razy jest biedaczek
    wolniejszy. No, to wtedy rzecz jasna, oba będą równie szybkie.

  • 24. Data: 2009-12-03 13:36:43
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hf8ee5$c61$1@news2.ipartners.pl...

    > Ale mnie interesuje efekt: konkretna odbitka. Aparat z którego będzie ona
    > mniej zaszumiona, szumi mniej z definicji - jedynej sensownej w świetle
    > tych dość oczywistych, użytkowych wymagań.

    To miałem napisać ale mi juz ręce opadły i się odechciało ;)

    --
    JD

  • 25. Data: 2009-12-03 13:41:14
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    JD pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    > wiadomości news:hf8ee5$c61$1@news2.ipartners.pl...

    > To miałem napisać ale mi juz ręce opadły i się odechciało ;)

    Gdyby zastosować metodologię XXYY do porównywania szumów różnych aparatów,
    należałoby zestawiać duże zdjęcia z lustrzanek z odbitkami wielkości znaczków
    pocztowych z kompaktów - i kto wie, które okazały by się mniej szumiące :)

  • 26. Data: 2009-12-03 13:42:08
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Ale mnie interesuje efekt: konkretna odbitka. Aparat z którego będzie ona
    > mniej zaszumiona, szumi mniej z definicji - jedynej sensownej w świetle
    > tych dość oczywistych, użytkowych wymagań.

    Dokładnie - porównując szumy z kompaktów z FF konieczne byłyby odbitki
    wielkości znaczka pocztowego ;)

    --
    Lol

  • 27. Data: 2009-12-03 13:49:01
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hf8f5q$cg2$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > znaczków
    > pocztowych z kompaktów - i kto wie, które okazały by się mniej szumiące :)

    A co do merca i malucha, to oba sa tak samo wygodne,
    bo jak do merca wejdzie 4 grubasów a do malucha 4 szczupłe dziewczynki
    to wolnego miejsca w obu pozostanie podobna ilość.
    (ba, może nawet ze wskazaniem na malucha ;)

    JD

  • 28. Data: 2009-12-03 13:50:48
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > znaczków
    > pocztowych z kompaktów - i kto wie, które okazały by się mniej szumiące :)

    To zabawne, ale w tym samym momencie przyszła nam do głowy identyczna
    analogia :)

    --
    Lol

  • 29. Data: 2009-12-03 13:59:15
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-03 14:28:37 +0100, Jakub Witkowski
    <j...@d...z.sygnatury> said:

    > Ale mnie interesuje efekt: konkretna odbitka. Aparat z którego będzie ona
    > mniej zaszumiona, szumi mniej z definicji - jedynej sensownej w świetle
    > tych dość oczywistych, użytkowych wymagań.

    Patrzenie tylko na ilość (wielkość) szumu jest dobre dla wielbicieli
    papki małketyngowej - co doskonale wykorzystało Sony pakując w swoje
    lustra filtr a la Monet. Dla tych, którzy potrafią patrzeć znacznie
    ważniejszy jest stosunek zachowanego detalu do szumu.

    de Fresz

  • 30. Data: 2009-12-03 14:11:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Dez., 14:28, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

> [...]
    > mniej zaszumiona, szumi mniej z definicji - jedynej sensownej w świetle
    > tych dość oczywistych, użytkowych wymagań.

    tutaj masz zdjecie na 3200 iso

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/DivTesty#541
    1007867031258162

    na prawo nastepne jedno z c50d drugie z c5d

    widac w skali 100% roznice - nie jest ona porazajaco duza.
    oczywiscie kazdy zobaczy to co bedzie chcial .
    w tej skali np odwzorwanie twarzy na obu zdjeciach o tej czulosci
    byloby paskudne. Na tyle brzydkie ze nalezy unikac.
    nastawy w obrobce sa identyczne.
    jest to najwieksza mozliwa roznica jaka moze wystapic w widzialnosci
    szumow miedzy tymi formatami.

    schodzac z powiekszenie w dol roznice sie zacieraja.

    przy ok 50% powieszeniu praktycznych ropznic nie ma.

    Nie wykluczone ze c50d wymaga innych nastaw - tym sie nie bawilem.

> [...]
    > że trasa dla malucha będzie tyle razy krótsza ile razy jest biedaczek
    > wolniejszy. No, to wtedy rzecz jasna, oba będą równie szybkie.

    mozna sie umawiac na wszystko i tak rzeczywiscie jest w sportach
    lotniczych gdzie przyrownuje sie roznice pomiedzy konstrukcjami
    wspolczynnikami wyrownawczymi.

    Ale tutaj jest inaczej.

    Roznice w szumach sa na tyle nieznaczne ze dla dosyc sporych
    powiekszen mozna powiedziec ze nie naprawde istotne - na tej samej
    czulosci oba szumia podobnie - to nie jest roznica rewolucyjna.

    Zmniejszajac nieco stopien powiekszenia roznice sa na tyle male ze
    pomijalne.

    Ja robiac zdjecia dostaje z obu formatow te same szumy praktycznie -
    po resamplingu w dol do rozsadnych rozmiarow. Nikt nie oglada w skali
    100 % zdjec.

    Wlasciwie jedno moge powiedziec - szumy z matryc FF i aps-c nie sa
    dramatycznie rozne - mowa o C.

    Krotko mowiac
    jesli ogladasz obraz na monitorze w wielkosci monitora to szumy z obu
    aparatow sa ident..

    kropka.