  • 81. Data: 2009-12-05 17:29:12
    Temat: Re: Jak to jest z AF w canonie 5d2 ?
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Janko Muzykant wrote:

    Przepraszam, że to zrobię...
    ale kolega Sergiusz zainspirował mnie by wejść na Twoją stronę
    i do momentu gdy tego nie zrobiłem miałem szacunek do tego co napisałeś
    ale jak zobaczyłem Twoje ślubne... to stwierdziłem, że stosujesz podwójną
    moralność
    bo kogoś jebiesz (a właściwie całą branże) za podstawowe błędy

    a te same można znaleźć u Ciebie...

    Janko - kurka - weź skasuj te zdjęcia ze strony... gadasz mądrze - ale w
    stosunku do siebie brak tej samokrytyki jest gwoździem do trumny :)

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 82. Data: 2009-12-05 17:39:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    > Janko - kurka - weź skasuj te zdjęcia ze strony... gadasz mądrze - ale w
    > stosunku do siebie brak tej samokrytyki jest gwoździem do trumny :)

    Masz absolutną rację - nie robię ślubów (no dobra, ze dwa rocznie dla
    znajomych), nie lubię tego i nie potrafię tak jakbym chciał. Galerię
    wywaliłem, zapomniałem o niej w sumie, to materiał sprzed trzech lat i
    starszy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 83. Data: 2009-12-05 17:56:51
    Od: John Smith <u...@e...net>

    zkruk [Lodz] napisał(a):
> [...]
    > podwójną moralność
    > bo kogoś jebiesz (a właściwie całą branże) za podstawowe błędy

    To nie wiesz, że najłatwiej u innych znajdujemy własne błędy? :-)

    --
    Mirek

  • 84. Data: 2009-12-05 18:06:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    > wiesz - jest też rmf classic :)

    Ale to jest połowa drogi do dobrego radia. Niby klasyka, a przerzedzona
    do banałów wpadających w ucho i do tego skompresowana procesorem
    emisyjnym przez głuchego dźwiękowca wychowanego na muzyce techno z
    pierwszego malucha.

    > a czy mieszanie koloru + cz-b jest już dla Ciebie mieszaniem stylów?

    Zależy. Jeśli poukładane jest to w bloki to powiedzmy, że może się
    obronić. Jeśli przeplatane bez sensu, to... bez sensu.

    > kiedyś tego zarzutu nie rozumiałem
    > dziś coraz częściej zwracam uwagę by pion był pionowy
    > ale nic na siłę - to jest reportaż... czasem (zwykle) nie ma czasu...

    Oczywiście, ale najczęściej jest odwrotnie - ten piony się krzywi na
    siłę żeby było ''artystycznie'', a nie jest to skutek problemów z
    rozmiarem pomieszczenia itp.

    > możesz zobrazować linkami do zdjeć - bo chyba nie rozumiem...

    http://manufakturafotografii.pl/blog/wp-content/gall
    ery/topolscy-reportaz/Topol-8337-1.jpg
    http://manufakturafotografii.pl/blog/wp-content/gall
    ery/topolscy-reportaz/Topol-8329.jpg

    > nie mają ani 12 ani 14
    > najszerzej 16 a zwykle 24

    > żeby zbudować wieloplan niestety potrzebne jest te 16-24mm

    14, 16, wszystko za szeroko. 24 minimum.
    Odejść trzeba albo zrezygnować z części treści. A nie robić wodogłowia
    gościom.
    Jak już tak szeroko, to niech ludziki zostawią margines, tam po min. 1/5
    zdjęcia z każdej strony. Nie będzie tak razić.

    > yyyy??
    > światło zastane - błyskanie w kościele IMHO nie wchodzi w gre - dopóki
    > można - na zastanym
    > choćby z powodu zwracania uwagi na siebie
    > ale nie wykluczone, że i to mi się zmieni...

    http://manufakturafotografii.pl/blog/wp-content/gall
    ery/topolscy-reportaz/Topol-8489.jpg
    Jeśli to źródło jest tam wniesione np. przez kamerzystę to właśnie jest
    problem, o którym mówiłem. Jeśli to zastane to nie ma o czym mówić
    (tylko kto tak głupio wiesza stałe oświetlenie w kościele? Przecież to
    świeci ludziom po oczach).

    > kolory takie jakie były
    > były kolorowe źródła światła - więc twarze były kolorowe
    > to reportaż - pokazuje jak było..

    http://manufakturafotografii.pl/blog/wp-content/gall
    ery/topolscy-reportaz/Topol-8892-1.jpg
    Reportaż - okej, ale twarze trzeba odżółcić/odczerwienić trochę. Minuta
    roboty.
    W tej serii nie jest tak źle, ale to jest nagminny błąd w galeriach.

    > to Ci dla Twojej informacji powiem
    > obaj panowie z manufaktury fotografii są po filmówce, obaj po wielu
    > latach pracy w gazetach
    > Adama życiorysu dokładnie nie znam, ale Sergiusz chyba przez 8 czy 10
    > lat w Gazecie Wyborczej pracował
    > i jest dla mnie wzorem w reportażu - postawiłbym go na równi z Millerem

    Toteż pod względem nietechnicznym jest jako tako - nic szczególnego
    (zrobić coś szczególnego ze ślubu imo jest najwyższym wtajemniczeniem),
    ale w stosunku do konkurencji (także tej topowej) prawie zawsze lepiej.
    A co do naszych szkół, a właściwie naszych genów... no cóż, mamy
    najpiękniejsze kobiety (okej, Czesi mają deko ładniejsze). Co jeszcze...
    mamy bardzo fajny, zróżnicowany jak na tak położone, nie tak znowu
    wielkie państwo (a potwierdzają to cudzoziemcy, bo my tego nie
    zauważamy). Mamy np. bardzo zdolnych programistów, którzy robią cuda
    zarabiając przy tym tyle, że muszą np. serwisować pecety.
    Ale mamy beznadziejnych, głuchych muzyków i dźwiękowców od ogólnie
    pojętej muzyki rozrywkowej. Wystarczy mi sekunda, by dokładnie określić
    czy dany kawałek powstał u nas czy w np. w Stanach.
    I niestety, od kilkunastu lat mogę powiedzieć to samo o filmowcach. Coś
    się stało strasznego, z doskonałego peerelowskiego warsztatu
    operatorskiego zrobiło się to samo, co z fotografią ślubną. Na ostatnim
    beiksie były warsztaty i przykłady, rzekomo pozytywne, a dokładnie
    pokazujące ten burdel stylów i efekciarstwa z roztrzęsioną kamerą na
    pierwszym miejscu. I to nie musi być jakaś sztuka wzniosła, wystarczy
    porównać coś, co większość zna - desperatki czy dr house z dowolnym
    ''odpowiednikiem'' z naszego podwórka.
    Oczywiście są wyjątki (Kolski itp), ale włączając jakąkolwiek dzisiejszą
    produkcję ''popową'' narażamy się na oglądanie chaosu.

    To tak już na marginesie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /w niebie każdy będzie miał iphona, ipoda i ibooka/

  • 85. Data: 2009-12-05 18:07:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tak w ogóle cała ta galeria jest stara, ale nie mam parcia na wrzucanie
    tam czegoś nowego - klientów nie szukam, a pstrykami odkurzaczy czy
    innych nocników nie ma się co chwalić.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie jestem fotografem, nie ograniczam się/

  • 86. Data: 2009-12-05 19:37:31
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > http://manufakturafotografii.pl/blog/wp-content/gall
    ery/topolscy-reportaz/Topol-8337-1.jpg

    zgoda

    > http://manufakturafotografii.pl/blog/wp-content/gall
    ery/topolscy-reportaz/Topol-8329.jpg

    bzdura

> [...]
    > jest problem, o którym mówiłem. Jeśli to zastane to nie ma o czym
    > mówić (tylko kto tak głupio wiesza stałe oświetlenie w kościele?

    strzelam w ciemno - kamerun

    co do oświetlania w kościele - to jest bardzo ładnie oświetlony kościół
    ile mógłbym Ci pokazać pięknie oświetlonych kościołów za pomocą jednej
    ulicznej sodówki na górze...

> [...]
    > Minuta roboty.
    > W tej serii nie jest tak źle, ale to jest nagminny błąd w galeriach.

    tutaj ewidentnie widac kolorowe światła..

> [...]
    > Oczywiście są wyjątki (Kolski itp), ale włączając jakąkolwiek
    > dzisiejszą produkcję ''popową'' narażamy się na oglądanie chaosu.

    filmówka to także fotografia ;]

    co do muzyków - nie komentuje bo nie wiem
    co do filmów - ogólnie masz rację
    ale jak zwykle - nie uogólniaj - bo są także dobre produkcje...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 87. Data: 2009-12-05 20:11:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    ery/topolscy-reportaz/Topol-8329.jpg

    > bzdura

    Nie bzdura tylko wyprostować lekko perspektywę, rozciągnąć w pionie,
    wykadrować z tych ''ramek'' i będzie.
    Bo na razie wygląda to jak z kamery w bankomacie.

    > strzelam w ciemno - kamerun

    No to mu wsadzić prezerwatywę na tę lampę albo na głowę jak oporny...
    Ślubokręty to w ogóle temat - rzeka. I te ich punktowe halogeny...

    > co do oświetlania w kościele - to jest bardzo ładnie oświetlony kościół
    > ile mógłbym Ci pokazać pięknie oświetlonych kościołów za pomocą jednej
    > ulicznej sodówki na górze...

    Toteż nie mówię, że jest źle oświetlony tylko że w tym zespole jedna
    lampa fałszuje.

    ery/topolscy-reportaz/Topol-8892-1.jpg

    > tutaj ewidentnie widac kolorowe światła.

    Ale ludzie nie lubią mieć kolorowych twarzy. Minuta roboty:
    http://www.tymczasowy.neostrada.pl/!/red.gif

    > filmówka to także fotografia ;]

    No właśnie i zobowiązuje.

    > co do muzyków - nie komentuje bo nie wiem
    > co do filmów - ogólnie masz rację
    > ale jak zwykle - nie uogólniaj - bo są także dobre produkcje...

    Ale nie ma ich w tefałenach czy innych polsatach, a i w kinach ciężko
    znaleźć.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uwaga! - opinie, które głoszę nie stanowią prawa, dogmatów ani aksjomatów/