  • 1. Data: 2009-12-02 12:23:40
    Temat: [Pyt] Do expertów ;) Canon SX 1 ISczy SX 20 IS?
    Od: "." <l...@i...pl>

    Witam Grupowiczów!

    Zastanawiam się nad zakupem wyżej wymienionych aparatów; CANONa SX 1 IS lub
    CANONa SX 20 IS. Czy ktoś z Was może krótko i na temat napisać który z nich jest
    lepszy?

    Z góry dziękuję
    --
    pzdr
    ŁK

  • 2. Data: 2009-12-02 13:14:02
    Temat: Re: [Pyt] Do expertów ;) Canon SX 1 ISczy SX 20 IS?
    Od: "#:-) gps" <g...@p...onet.pl>

    . pisze:
> [...]
    > CANONa SX 20 IS. Czy ktoś z Was może krótko i na temat napisać który z nich jest

    Miałem oba na testach własnych.

    Troszkę lepszy obraz daje SX1 (ociupinkę ostrzejszy i ociupinkę mniej
    zaszumiony i ociupinkę wydał mi się bardziej nasycony). Ale sam sobie
    wypatruj oczy:
    http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

    Parametry pewnie znasz i różnice między ich możliwościami:
    http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?met
    hod=sidebyside&cameras=canon_sx20is%2Ccanon_sx1is&sh
    ow=all

    - SX20 większa matryca
    - SX20 lepszy flesz
    - SX20 minimalnie lżejszy

    - SX1 4 x szybsze zdjęcia seryjne
    - SX1 lepsze filmy - full HD
    - SX1 lepszy ekranik
    - SX1 możliwość sterowania pilocikiem

    Ogólnie - byłem zachwycony zoomem w tych modelach, choć na szerokim
    kącie duże zniekształcenia - np. drzewa i budynki wydają się kłaść na
    boki, oraz brak ostrości poza środkiem kadru. Nie kupiłem, bo poziom
    szumów mi nie odpowiadał, szum jest widoczny nawet przy ISO 80!
    Zasilanie na akku AA działa bardzo wydajnie przy dobrych akku.

    Życzę dobrego wyboru.

    #:-)
    gps
    [od jutra właściciel Canona G11]

  • 3. Data: 2009-12-02 13:21:03
    Od: "#:-) gps" <g...@p...onet.pl>

    > Troszkę lepszy obraz daje SX1 (ociupinkę ostrzejszy i ociupinkę mniej
    > zaszumiony i ociupinkę wydał mi się bardziej nasycony). Ale sam sobie

    powinno być: "ociupinkę mniej odszumiony"

    #:-)

  • 4. Data: 2009-12-02 14:46:23
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    > - SX20 większa matryca

    Nieprawda - oba mają matrycę tej samej wielkości.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 5. Data: 2009-12-02 17:44:33
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "." <l...@i...pl> napisał
> [...]
    > lub
    > CANONa SX 20 IS. Czy ktoś z Was może krótko i na temat napisać który z

    Teoretycznie, zaden z nich, tylko - S90.
    Chyba, ze jakosc nie jest priorytetem.
    ---

  • 6. Data: 2009-12-02 19:42:53
    Od: "#:-) gps" <g...@p...onet.pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Nieprawda - oba mają matrycę tej samej wielkości.

    Masz rację - fizycznie matryca jest tej samej wielkości, natomiast
    rozdzielczość jest inna:
    SX20 - 12,1 Mpix
    SX1 - 10 Mpix

    co daje u SX20 większe zdjęcia na ekranie kompa, ale już niekoniecznie
    klarowniejsze.

    #-)
    gps

  • 7. Data: 2009-12-02 22:57:29
    Od: "." <l...@i...pl>

    > Użytkownik "." <l...@i...pl> napisał
    >
    > Teoretycznie, zaden z nich, tylko - S90.
    > Chyba, ze jakosc nie jest priorytetem.

    Zasadniczo priorytetem jest cena, uniwersalność.

  • 8. Data: 2009-12-03 18:52:00
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "." <l...@i...pl> napisał w>>

    > Zasadniczo priorytetem jest cena, uniwersalność.

    No to tylko z takim priorytetem, dla siebie wybralbym raczej S90.
    Upakowanie matrycy o polwe mniejsze: 43 vs. 23Mpx/cm2,
    co powinno odbijac sie na jakosci fotek.
    Obiektyw jasniejszy o jedna dzialke, wyswietlacz LCD
    wiekszy o pol cala z dwa razy wieksza rozdzielczoscia(!),
    aparat duzo latwiejszy do schowania w kieszeni
    - mialem S1IS i po raz drugi aparatu w tej formie bym nie kupil.
    Jedyna przewage tych ktore wspomniales widze w filmach HD
    i zomie x20 - z wlasnego doswiadczenia wiem, ze obie te rzeczy
    sa tak dalekie od idealu, ze bardzo szybko przestaja byc atrakcja
    i zostaja zwyklym, rzadko wykorzystywanym gadzetem.
    Reasumujac, w tej kategorii, nie widze dzisiaj u Canona
    niczego lepszego od S90. (przynajmniej teoretycznie...)
    ---

  • 9. Data: 2009-12-03 19:03:33
    Od: "." <l...@i...pl>

    A CANON 450D jest godny polecenia?

    --
    pzdr
    ŁK

  • 10. Data: 2009-12-03 19:06:25
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "." <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    >A CANON 450D jest godny polecenia?

    Mnie teraz wystarczy 400D, nastepny bedzie juz raczej FF.
    ---