    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak to jest z AF w canonie 5d2 ?
    Date: Thu, 3 Dec 2009 04:53:40 -0800 (PST)

    On 3 Dez., 13:26, "JD" <j...@g...com> wrote:
    > Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:2a3ff2ce-093d-4326-bf53-39e3911cd38a@
    r40g2000yqn.googlegroups.com...

    a21g2000yqc.googlegroups.com...

    s31g2000yqs.googlegroups.com...

    > Ale pamietasz co sam napisales:
    >
    > "
    > zrob powiekszenie liniowo 2 razy mniejsze z aps - c niz z FF ( bo
    > przeciez format wyjsciowy 2 razy mniejszy )  a okaze sie ze na wydruku
    > szumy beda porownywalne ( na korzysc aps-c)
    > "
    >
    > Jak chcesz aby porównanie bylo cos warte,
    > to porównuj jednakowe wydruki. To nie wymaga zastanowienia.
    >
    > --
    > JD- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    jesli zrobisz zdjecia na w. czulosci np na 3200 iso to zdjecia
    obserwowane w skali 100 % z obu formatow przy aktualnej technologii
    daja wysokie szumy , niemalze porownywalne , ze wskazaniem jednak na
    FF.
    ta roznica wynika z wiekszej powierzchni pixeli w FF , al nie jest ona
    jakos zasadniczo duza.
    Nie ma roznicy zasadniczej.
    c5d2 szumi na 3200 iso porownywalnie brzydko jak c50d

    jesli dokonasz wydrukow z obydwu formatow do tej samej wielkosci
    bezwzglednej , to z FF dostaniesz mniejsze szumy niz z aps -c nie
    dlatego ze FF szumi mniej , tylko glownie ddlatego ze dokonales
    mniejszego powiekszenia liniowego.

    Jesli dokonasz takich samych powiekszen liniowych np 10 krotnych z
    obu formatow - to szumy beda tez porownywalne , ze wskazaniem na
    aps-c , dlatego ze uzysk energetyczny w matrycach aps -c jest wiekszy
    niz polowa uzysku energetycznegwo w FF

    Czyli to ze na wydruku z FF widzisz mniejsze szumy to nie dlatego ze
    taka kamera szumi mniej , tylko dlatego ze dokonujesz mniejszego
    powiekszenia liniowego niz z aps -c .

    Przy powiekszeniu PtP szumy zaczanaja byc porownywalne .