  • 1. Data: 2009-12-02 21:16:51
    Temat: Photoshop CS4 - jaki sprzęt dla niego?
    Od: Marek <n...@p...mi.pl>

    Pod choinkę kolega zamierza kupić dla syna nowego kompa oraz Photoshop'a
    CS4. Poprosił mnie o ustalenie jakie parametry ma mieć "maszyna".
    Pamiętam, jak pojawiła sie CS4 to użytkownicy CS3 "opluli" tego nowego
    PS jako "niewypał". Praca na sprzęcie podanym jako "wymagana
    konfiguracja" dla PS CS4, była "treningiem cierpliwości". Wiem, że
    bywalcy tej grupy są doświadczonymi użytkownikami tego oprogramowania,
    dlatego zwracam się do Państwa o podpowiedź jak skonfigurowany sprzętowo
    PC-et i z jakim systemem operacyjnym będzie wystarczający dla pracy z
    tym programem.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2009-12-02 22:20:00
    Temat: Re: Photoshop CS4 - jaki sprzęt dla niego?
    Od: "tomlot" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <n...@p...mi.pl> napisał w wiadomości
    > Pod choinkę kolega zamierza kupić dla syna nowego kompa oraz Photoshop'a
    > CS4. Poprosił mnie o ustalenie jakie parametry ma mieć "maszyna".

    Karta z Open GL, procesor 4-rdzenie podkręcone na 3,4Ghz, zasilacz 600W +
    dobre chłodzenie, system 64bit, RAM 8GB, monitor Eizo FlexScan S2231W. U
    mnie na tym daje radę ;)

    Pozdrawiam
    Tom
    www.tomlot.pl

  • 3. Data: 2009-12-02 22:28:03
    Od: Marek <n...@p...mi.pl>

    tomlot pisze:

    > Karta z Open GL, procesor 4-rdzenie podkręcone na 3,4Ghz, zasilacz 600W +
    > dobre chłodzenie, system 64bit, RAM 8GB, monitor Eizo FlexScan S2231W. U
    > mnie na tym daje radę ;)

    Poproszę bliżej o k. graficznej, procesor Intel czy AMD i jaki Win XP
    czy Vista a może 7-ka?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2009-12-02 22:34:26
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-02 22:16:51 +0100, Marek <n...@p...mi.pl> said:

    > Pod choinkę kolega zamierza kupić dla syna nowego kompa oraz
    > Photoshop'a CS4. Poprosił mnie o ustalenie jakie parametry ma mieć
    > "maszyna".

    Na amatorskim poziomie - dowolny w miarę współczesny sprzęt, z dużą
    ilością ramu (ze 4 GB powinno styknąć). Jak już, to jeśli są jakieś
    ambicje do rozwoju w tym kierunku, to większą uwagę przywiązać do
    monitora, kalibratora i może tabletu.

    > Pamiętam, jak pojawiła sie CS4 to użytkownicy CS3 "opluli" tego nowego
    > PS jako "niewypał".

    Ueeee, jakie tam pluli. Jak już, to na panującą od kilku wersji wstecz
    (gdzieś tak od pierwszego CSa) tendencję, że Adobi daje z nowości ze 2
    użyteczne funkcje i 15 bajerków, które się przydadzą może kiedyś, jeśli
    wogóle.

    de Fresz

  • 5. Data: 2009-12-02 22:57:16
    Od: Marek <n...@p...mi.pl>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > (gdzieś tak od pierwszego CSa) tendencję, że Adobi daje z nowości ze 2
    > użyteczne funkcje i 15 bajerków, które się przydadzą może kiedyś, jeśli

    Po lekturze wypowiedzi Gradus'a na wortalu grafiki komputerowej odnoszę
    wrażenie, że jednak zły dobór sprzętu potrafi skutecznie utrudniać pracę
    z CS4. Proszę zajrzeć na http://photoshop.pl/node/6929

    --
    Marek

  • 6. Data: 2009-12-02 23:05:14
    Od: "tomlot" <t...@w...pl>

    > Poproszę bliżej o k. graficznej, procesor Intel czy AMD i jaki Win XP czy
    > Vista a może 7-ka?
    >
    > --
    > Marek

    Np Nvidia GForce 9600 GT. Wymagania dla kart są bardziej istotne przy grach.
    Tutaj jest ważne aby karta obsługiwała biblioteki Opel GL, wtedy CS4 pozwala
    pracować na obracanym swobodnie obrazie i powiększać go bez "pixelozy". Co
    do procesora to ja mam Quad'a Intela i Vistę 64 ale myślę że to nie ma
    takiego znaczenia. Jeżeli komp ma być też do gier to na 64bitowym nie
    wszystko działa. Ja pracuję na dużych plikach i często mam zajęty prawie
    cały RAM i tu na pewno przydaje się taki system ale do mniejszych prac
    graficznych napewno wystarczy 32bitowy.

    Tom

  • 7. Data: 2009-12-02 23:06:18
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Marek napisał:
    > PS jako "niewypał". Praca na sprzęcie podanym jako "wymagana
    > konfiguracja" dla PS CS4, była "treningiem cierpliwości". Wiem, że

    Dla większości współczesnego oprogramowania "wymagana konfiguracja"
    służy jedynie do odpalenia. Pracować się daje na od "zalecanej" wzwyż.

    m.
    --
    "Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive,
    but what they conceal is vital" - Aaron Levenstein

  • 8. Data: 2009-12-02 23:12:11
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-02 23:57:16 +0100, Marek <n...@p...mi.pl> said:

    > Po lekturze wypowiedzi Gradus'a na wortalu grafiki komputerowej odnoszę
    > wrażenie, że jednak zły dobór sprzętu potrafi skutecznie utrudniać
    > pracę z CS4. Proszę zajrzeć na http://photoshop.pl/node/6929

    Ja rozumiem że pojęcie "współczesny" może być mało precyzyjne, ale
    wspomniana w ww. linku specyfikacja kompa raczej odczuwalnie odstaje od
    tego terminu ;-)
    Przynajmniej już wiesz jakiej karty nie brać, bo zastrzeżenia dotyczyły
    głównie jej. XP64 opierając się na wielu opiniach też bym raczej omijał.

    de Fresz

  • 9. Data: 2009-12-03 07:44:33
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marek napisał(a):

    > Pod choinkę kolega zamierza kupić dla syna nowego kompa oraz Photoshop'a
    > CS4.

    Że co? ;)

    > Poprosił mnie o ustalenie jakie parametry ma mieć "maszyna".

    i5 750 i 4GB wystarczy ;)

    j.

  • 10. Data: 2009-12-03 07:50:17
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    januszek pisze:

    > Że co? ;)

    Też to samo pomyślałem.
    Może po prostu bardzo dużą mają choinkę?