  • Data: 2016-06-12 17:06:57
    Temat: Re: Jak się robi kabelki?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 12 Jun 2016 07:13:17 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > dawno bylo i ze z racji wieku mam przywilej nie pamietania
    > wszystkiego to akurat numer z wizami pamietam. Nie bylo zadnego
    > logicznego uzasadnienia zeby je wprowadzac. Tlumaczenie o
    > koniecznosci wprowadzenia polegalo na tym ze w Rosji na 136% bedzie
    > kryzys i ze tylko wizami ochronia polskich przedsiebiorcow.

    Mam jednak wrazenie, ze skleroza Ci cos miesza.

    O ile ja pamietam, to tlumaczono je naszym wejsciem do Unii i ukladu z
    Schengen ... Rosja albo Unia, dylemat wydawal sie prosty.
    Po co mieliby straszyc kryzysem ?
    Moze na jakims spotkaniu z przedsiebiorcami w sprawie wiz to mowiono ?

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1339,title,Rosja-wprowad
    za-karte-migracyjna-i-wizy-dla-Polakow,wid,352182,wi
    adomosc.html
    Zakladam, ze od 1 lipca 2003 i my wprowadzilismy wizy dla Rosjan ...
    tylko 10 miesiecy przed wymaganym terminem.

    http://news.money.pl/artykul/rosja;wprowadza;wizy;tr
    anzytowe;dla;polakow,58,0,339770.html

    Czyzby jakas furtke otwarli we wrzesniu 2003 ?

> [...]
    > Lodzi mialem kontakt z tymi co zyli ze sprzedazy na podlodzkich
    > targach hurtowych. Wielu wprowadzenie wiz wykonczylo. Wizy dla
    > Rosjan to bylo najwieksze skurwysynstwo jakiego w stosunku do
    > Lodzian i nie tylko dopuscil sie wtedy rzad. Nie bylo zadnego
    > logicznego uzasadnienia zeby je wprowadzac. Bardzo duza czesc
    > sprzedazy byla ewidencjonowana bo Rosjanie wystepowali o zwrot VATu
    > i potrzebowali rachunki. Jasne ze mogli wystepowac o jakies
    > wielokrotne wizy. Ale nie chcieli. Rosjanie to bardzo honorowi
    > ludzie. Jak gdzies ich nie chca to prosili sie nie beda.

    Dziwne. Jesli interes sie oplacal, to powinien nadal dzialac, tylko na
    wieksza skale. Calymi tirami. Nie chce Rosjanin, to Polak poprosi o
    wize i przywiezie. Albo Bialorusin.
    A moze produkcja i eksport trwaly nadal, upadli tylko kramarze ?

    No chyba ze ... bagaz Rosjan bialoruskich i ukrainskich celnikow nie
    interesowal, a dalej na wschodzie to juz latwiej na mrowke.

    > Zwlaszcza
    > ze Turcja natychmiast zrobila wszystko zeby tam kupowali. Zrobili
    > nawet przez jakis czas bezplatny na terenie Turcji transport

    Hm, o ile kojarze to i nasi od dawna jezdzili do Turcji po tekstylia.

    > zakupionych towarow. Wszystko to i jeszcze wiecej bylo opisywane w
    > NIE. Wychodzilo ze to byla decyzja na podstawie przepisow " ja ci

    NIE ma jakies archiwum ?

    > chuju pokaze". Gosc ktory wpadl na pomysl zeby przerobic szklarnie
    > na hale targowe byl spoza jakiegokolwiek ukladu. Za komuny trzepal
    > kase na pomidorach i ogorkach i nie zajmowal sie polityka. Zarobial

    Ale ja o tkalniach czy szwalniach pisalem, nie o szklarniach.

    > ogromna kase, tak duza ze w ramach hobby kupowal we Francji zamki.
    > I byl w stosunku do nowej nie komunistycznej wladzy na tyle
    > krnabrny ze kasa sie z nia dzielic nie chcial.

    J.