eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJTD kręci i nie odpala.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 64

  • 21. Data: 2011-07-08 07:44:56
    Temat: Re: JTD kręci i nie odpala.
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-08 00:47, Michał Gut pisze:
    >> Rozrząd założony na oryginalnych przyrządach blokujących.

    > c) wtryski podaja paliwo w niewlasciwej fazie. ale tu mowisz ze
    > ustawiles rozrzad prawidlowo oryginalna blokada.
    > nie ma wala albo ustawiles rozrzad o 180 stopni odwrotnie i leje paliwo
    > na wydechu a nie sprezaniu (bo rozrzad obrocony). nie mniej jednak swad
    > diesla powinienes byc w stanie wyczuc w tej sytuacji. biorac pod uwage
    > ze to common rail to objaw bardzo pasuje (dlatego ze kazdy wtryskiwacz
    > jest sterowany osobno). bledow nie widac bo dla komputera wszystko cacy,
    > czyjnik gmp dziala, przeplyw powietrza jest,wtryskiwacze
    > dzialaja...tylko nie wtedy gdy powinny.
    >
    > upewnij sie ze nie da sie z oryginalna blokada zalozyc rozrzadu
    > dokladnie 180 stopni obroconego.

    Zastanawiam się czy aby faktycznie taka sytuacja nie jest możliwa.
    Procedura z użyciem blokad jest taka, że blokujemy wał w GMP tłoka
    pierwszego cylindra i w stosunku do niego blokujemy wałki rozrządu.
    Teraz po założeniu paska należy sprawdzić czy wszystko jest ok,
    wyciągając blokady kręcąc DWA OBROTY WAŁEM KORBOWYM i zakładając blokady
    ponownie. Czyli wychodzi na to, że DWA OBROTY wału korbowego, to JEDEN
    OBRÓT koła zębatego wałka rozrządu. Jeśli więc zdejmę pasek i obrócę wał
    o jeden obrót, to blokada na wale dalej się będzie zgadzała i blokada na
    kole zębatym też mimo, że faktycznie są przestawione. No ale przecież są
    czujniki, tłok dalej jest w GMP, a zawory w tej samej pozycji...


  • 22. Data: 2011-07-08 08:43:14
    Temat: Re: JTD kręci i nie odpala.
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-08 10:34, venioo pisze:
    > W dniu 2011-07-08 05:34, MMS pisze:
    >>
    >> Nieco inną pracę ? Rozrusznik kręci jak szalony i efekt jest taki jakby
    >> dla porównania w benzyniaku nie było iskry.
    >>
    >
    > Moze w tej sytuacji troche abstrakcyjne, ale: nie spieprzylo sie cos z
    > immo? Swiece zarowe grzeja?

    Immo i żarowe ok.


  • 23. Data: 2011-07-08 09:05:33
    Temat: Re: JTD kręci i nie odpala.
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-08 10:48, Michał Gut pisze:
    >
    >> Zastanawiam się czy aby faktycznie taka sytuacja nie jest możliwa.
    >> Procedura z użyciem blokad jest taka, że blokujemy wał w GMP tłoka
    >> pierwszego cylindra i w stosunku do niego blokujemy wałki rozrządu.
    >> Teraz po założeniu paska należy sprawdzić czy wszystko jest ok,
    >> wyciągając blokady kręcąc DWA OBROTY WAŁEM KORBOWYM i zakładając
    >> blokady ponownie. Czyli wychodzi na to, że DWA OBROTY wału korbowego,
    >> to JEDEN OBRÓT koła zębatego wałka rozrządu. Jeśli więc zdejmę pasek i
    >> obrócę wał o jeden obrót, to blokada na wale dalej się będzie zgadzała
    >> i blokada na kole zębatym też mimo, że faktycznie są przestawione. No
    >> ale przecież są czujniki, tłok dalej jest w GMP, a zawory w tej samej
    >> pozycji...
    >
    > jest mozliwa - w kazdym badz razie benzynowym jaki mam tak jest. krecac
    > kolem pasowym walka rozraadu, gmp bedzie co drugi obrot.
    >

    No tak, tylko blokady się nie będą zgadzały. Bez blokad można by się
    pomylić ale jednak gdy się je założy, to jednak nie ma innej możliwości
    jak poprawne ustawienie. Blokada zawsze ustawi wał względem wałka w tej
    samej pozycji.


  • 24. Data: 2011-07-08 09:34:45
    Temat: Re: JTD kręci i nie odpala.
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-07-08 05:34, MMS pisze:
    >
    > Nieco inną pracę ? Rozrusznik kręci jak szalony i efekt jest taki jakby
    > dla porównania w benzyniaku nie było iskry.
    >

    Moze w tej sytuacji troche abstrakcyjne, ale: nie spieprzylo sie cos z
    immo? Swiece zarowe grzeja?
    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156
    gg:198909


  • 25. Data: 2011-07-08 09:48:21
    Temat: Re: JTD kręci i nie odpala.
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>


    > Zastanawiam się czy aby faktycznie taka sytuacja nie jest możliwa.
    > Procedura z użyciem blokad jest taka, że blokujemy wał w GMP tłoka
    > pierwszego cylindra i w stosunku do niego blokujemy wałki rozrządu.
    > Teraz po założeniu paska należy sprawdzić czy wszystko jest ok, wyciągając
    > blokady kręcąc DWA OBROTY WAŁEM KORBOWYM i zakładając blokady ponownie.
    > Czyli wychodzi na to, że DWA OBROTY wału korbowego, to JEDEN OBRÓT koła
    > zębatego wałka rozrządu. Jeśli więc zdejmę pasek i obrócę wał o jeden
    > obrót, to blokada na wale dalej się będzie zgadzała i blokada na kole
    > zębatym też mimo, że faktycznie są przestawione. No ale przecież są
    > czujniki, tłok dalej jest w GMP, a zawory w tej samej pozycji...

    jest mozliwa - w kazdym badz razie benzynowym jaki mam tak jest. krecac
    kolem pasowym walka rozraadu, gmp bedzie co drugi obrot.


  • 26. Data: 2011-07-08 11:11:56
    Temat: Re: JTD kręci i nie odpala.
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-08 12:49, Michał Gut pisze:
    >> No tak, tylko blokady się nie będą zgadzały. Bez blokad można by się
    >> pomylić ale jednak gdy się je założy, to jednak nie ma innej
    >> możliwości jak poprawne ustawienie. Blokada zawsze ustawi wał względem
    >> wałka w tej samej pozycji.
    >
    > w nacięciu. ok. pytanie tylko czy sruba zablokowala sie w nacieciu czy
    > zablokowala po prostu walek (ale wtedy mialbys kolizje raczej).
    > nie wiem jak wygladaja kola u ciebie
    Na 100 % była w wycięciu.

    > doprowadzajac do polamania prawi ewszystkich dzwigienek. nie wiem czy to
    > mozliwe u ciebie. tak to troche poza konkursem bylo.

    U mnie też padły wszystkie. 16 sztuk...

    > otworz wlew oleju albo wyjmij bagnet a niech druga osoba kreci.
    > zwroc uwage na dzwieki krecenia - maja byc regularne a nie tak ze na
    > jednym ciezej a na drugim lzej - to znak dla ciebie ze cos nie halo z
    > kompresja. masz jak zmierzyc w ogole kompresje?

    Próbowałem odpalić na plaku. Wydawało się jakby prawie miał łapać ale
    nic z tego. Nie odpalił ale zauważyłem, że z dolotu wydmuchuje powietrze
    zamiast je zasysać ! W sumie wywiewało mi plak na rękę.

    >
    > JESZCZE JEDNO! mialem kiedys cos takiego! czy do wymiany rozrzadu
    > odkrecales kolo ktore jest z zabkami (przy czujniku GMP). Ja kiedys
    > zalozylem krzywo (a dokladniej to klucz do okreslenia pozycji kola sie

    Nie odkręcałem tego koła.


  • 27. Data: 2011-07-08 11:14:45
    Temat: Re: JTD kręci i nie odpala.
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-08 12:44, Czarek Daniluk pisze:
    > On Jul 7, 11:57 pm, "yabba"<g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    > wrote:
    >
    >> Czy przepustnica powietrza jest otwarta? Czy pozakładałeś wszystkie rurki od
    >> podciśnień?
    >> Czy czujniki położenia wału i wałka rozrządu są podpięte?
    >>
    >> --
    >> Pozdrawiam,
    >>
    >> yabba
    >
    > Zapytajmy jeszcze go tak - czy próbował na "plaka" ?

    No właśnie przed chwilą próbowałem i... co prawda wydawało się jakby już
    za chwilę miał załapać ale z dolotu wydmuchuje powietrze zamiast je
    zasysać !


  • 28. Data: 2011-07-08 11:44:50
    Temat: Re: JTD kręci i nie odpala.
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Jul 7, 11:57 pm, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    wrote:

    > Czy przepustnica powietrza jest otwarta? Czy pozakładałeś wszystkie rurki od
    > podciśnień?
    > Czy czujniki położenia wału i wałka rozrządu są podpięte?
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > yabba

    Zapytajmy jeszcze go tak - czy próbował na "plaka" ?

    Pozdrawiam !


  • 29. Data: 2011-07-08 11:49:29
    Temat: Re: JTD kręci i nie odpala.
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > No tak, tylko blokady się nie będą zgadzały. Bez blokad można by się
    > pomylić ale jednak gdy się je założy, to jednak nie ma innej możliwości
    > jak poprawne ustawienie. Blokada zawsze ustawi wał względem wałka w tej
    > samej pozycji.

    w nacięciu. ok. pytanie tylko czy sruba zablokowala sie w nacieciu czy
    zablokowala po prostu walek (ale wtedy mialbys kolizje raczej).
    nie wiem jak wygladaja kola u ciebie
    ale u mnie jak partacz wymienil mi rozrzad ()lancuch) to obrocilo sie 2
    tygodnie pozniej kolo od wału i rozrząd się "sam przestawil" doprowadzajac
    do polamania prawi ewszystkich dzwigienek. nie wiem czy to mozliwe u ciebie.
    tak to troche poza konkursem bylo.

    otworz wlew oleju albo wyjmij bagnet a niech druga osoba kreci.
    zwroc uwage na dzwieki krecenia - maja byc regularne a nie tak ze na jednym
    ciezej a na drugim lzej - to znak dla ciebie ze cos nie halo z kompresja.
    masz jak zmierzyc w ogole kompresje?


    JESZCZE JEDNO! mialem kiedys cos takiego! czy do wymiany rozrzadu odkrecales
    kolo ktore jest z zabkami (przy czujniku GMP). Ja kiedys zalozylem krzywo (a
    dokladniej to klucz do okreslenia pozycji kola sie ulamal bo to malutki
    kikucik byl). Jak bylo obrocone to komputer walil paliwo nie podczas
    sprezania a 120 stopni wczesniej lub pozniej. Sprawdz czy poprawnie
    przykreciles kolo od walu silnika!
    To pasuje idealnie!
    z pol godziny zachodzilem czemu ni nie chce zapalic mimo ze wszystko bylo
    ok. sprawdz to!


  • 30. Data: 2011-07-08 12:29:16
    Temat: Re: JTD kręci i nie odpala.
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 07 Jul 2011 11:57:26 +0300, MMS napisał(a):

    > Silniczek (AR 147 16V 1.9 JTD) miał przygodę i konieczna była wymiana
    > dźwigienek zaworów. Przy okazji zmiana popychaczy. Rozrząd ustawiony
    > według procedury na przyrządach. Ciśnienie na listwie jest OK.

    Jeżeli rozwiązałeś już problem z zasilaniem oraz sprawdziłeś wszystko inne,
    to mam jeden pomysł, choć nie mam pojęcia czy odnosi się do JTD.
    HDi jeżeli jest w wersji z pompą w baku, to sprawdza ciśnienie WEJŚCIOWE na
    pompie wtryskowej. Jeżeli jest zbyt niskie, to komputer nie włączy zapłonu.

    Powoduje to problemy przy niesprawnościach układu paliwowego - np.
    przyblokowana lub zużyta pompa paliwa albo lekko zapowietrzony układ.
    Nawet wymiana filtra paliwa potrafi sprawić problemy. Układ musi być
    dokładnie odczyszczony, trzeba chorobliwie pilnować, żeby żaden syf nie
    dostał się na pompę i później chorobliwie dokładnie odpowietrzyć.

    Problemy z np. zbyt niskim ciśnieniem paliwa są trudne do zdiagnozowania -
    w wężykach paliwo jest, jak zdejmiesz wężyk z włączonym zapłonem, to masz
    małą sikawkę, a silnik nie pali. Trzeba znać wymagane poziomy ciśnienia
    paliwa i porównać z odczytami z komputera.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: