  • 1. Data: 2011-07-06 17:27:43
    Temat: Ile wam pali klima?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    No i kupiliśmy w końcu tę Fabię, co to się kiedyś pytałem. Tyle że
    kombi.

    No i z klimą. I tak stoję w korku, patrzę na wskaźniki i wzdycham. Z
    obserwacji spalania na wolnych obrotach wydaje się wynikać, że klima
    bierze (sprawdzane w ciepły dzień jeszcze przed tą falą deszczów)
    jakieś 0.4-0.5 l/h. Tyle ma być?

    Przy 100 km/h te pół litra więcej na setkę można przeżyć (sprawdzę, na
    razie tylko po mieście było).

    Ale przy 20 km/h (typowa warszawska jazda do pracy), a co gorsza przy
    10 km/h w korku (coś mam ostatnio takie przebiegi i nawet wakacje nie
    bardzo pomagają) to trochę słabiutko wychodzi. A właśnie w korku
    wypada klimę włączyć, żeby się nie gotować...

    No nic, trudno, wygoda kosztuje.

    MJ

  • 2. Data: 2011-07-06 17:53:04
    Temat: Re: Ile wam pali klima?
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    moja klima nie pali :)
    ani nawet nie pije :)

    moja chłodzi :) :) :)

  • 3. Data: 2011-07-06 17:58:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 06 Jul 2011 17:27:43 +0200, w <k...@c...fuw.edu.pl>, Michal
    Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(-a):

    > klima
    > bierze (sprawdzane w ciepły dzień jeszcze przed tą falą deszczów)
    > jakieś 0.4-0.5 l/h. Tyle ma być?

    Jeżeli te 0,4 l/h to równoważnik 0,5 l/100km to tak ma być.

  • 4. Data: 2011-07-06 18:17:24
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-06 17:27, Michal Jankowski pisze:

> [...]
    > obserwacji spalania na wolnych obrotach wydaje się wynikać, że klima
    > bierze (sprawdzane w ciepły dzień jeszcze przed tą falą deszczów)

    Trochę dużo chyba. W Focusie MK2 1.6 benzyna po włączeniu klimy na
    wolnych spalanie skacze z 0.9 na 1.0-1.1l/h, czyli o jakieś 0.2 l/h max.
    Inna sprawa że w tym aucie wyłącznik klimy robi za przycisk turbo, tylko
    że odwrócony:]

    --
    MZ

  • 5. Data: 2011-07-06 18:32:08
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-07-06 17:27, Michal Jankowski pisze:

    > No nic, trudno, wygoda kosztuje.
    >
    > MJ

    hahahah naiwny albo udaje...
    pomyśl, dlaczego auto z włączoną klimą więcej spala l/100km, albo włącz
    google...

  • 6. Data: 2011-07-06 18:41:00
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    http://www.autocentrum.pl/badania-raporty-i-analizy/
    ile-pali-klima/

  • 7. Data: 2011-07-06 18:44:36
    Od: "Armit" <A...@b...pl>

    > http://www.autocentrum.pl/badania-raporty-i-analizy/
    ile-pali-klima/

    to jest dobre

    Duże znaczenie dla zużycia paliwa ma także typ klimatyzacji. Specjaliści z
    ADAC stwierdzili, że część urządzeń pracuje z dużą mocą (chłodzenia),
    niezależnie od ustawionej temperatury. W miarę potrzeb zimne powietrze
    mieszane jest z ciepłym, aby uzyskać stopień chłodzenia wybrany przez
    użytkownika, co w praktyce oznacza marnotrawstwo paliwa - przykład Ford
    Fiesta 1.4 i Mazda 6.

    fv

  • 8. Data: 2011-07-06 18:52:22
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-07-06 17:27, Michal Jankowski pisze:
    > wydaje się wynikać, że klima
    > bierze (sprawdzane w ciepły dzień jeszcze przed tą falą deszczów)
    > jakieś 0.4-0.5 l/h. Tyle ma być?

    W normie. U mnie przy silniku benzynowym 2.0 jest to 0,8-0,9l/h bez
    klimy i 1,1-1,2l/h z klimą.

  • 9. Data: 2011-07-06 19:01:30
    Od: a...@...a.z.e.t.a.pl

    Tadeusz wrote:

    > moja klima nie pali :)
    > ani nawet nie pije :)

    pije paliwo, jak nic, do tego pośrednio - pasożyt jeden, a nie klima

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 10. Data: 2011-07-06 19:21:29
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    Z rozmów z kolegami to wygląda tak, że w małych autach włączenie klimy
    powoduje znaczący wzrost zużycia paliwa. W większych wartość jest
    pomijalna (to oczywiste, że klimatyzacja zwiększa zużycie paliwa) -
    gdzieś 0.1 do 0.2 l / 100km.

    Trzeba więc włączać, kiedy jest potrzeba, bo to wartość porównywalna z
    kosztem prania przepoconych ciuchów :-)
    Należy też dbać o komfort własny i otoczenia (smrodu nikt nie lubi).

    P.