  • 1. Data: 2011-07-07 10:57:26
    Temat: JTD kręci i nie odpala.
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    Silniczek (AR 147 16V 1.9 JTD) miał przygodę i konieczna była wymiana
    dźwigienek zaworów. Przy okazji zmiana popychaczy. Rozrząd ustawiony
    według procedury na przyrządach. Ciśnienie na listwie jest OK.
    Problemem jest to, że kręci rozrusznikiem ale nie zapala. Podejrzewam
    akumulator, bo przeżył już swoje najlepsze lata. Potrafi pokręcić
    rozrusznikiem jakieś 5-6 razy i zaraz pokazują się różne błędy typu ABS,
    ESP, ASR itp. Po tym już ledwo ciągnie i gaszą się wszelkie światełka,
    konsola itd.
    Akumulator bez obciążenia ma napięcie 12,6V. Po przekręceniu kluczyka
    nieznacznie spada do wartości około 12,4. Podczas pierwszego odpalenia
    (po paru godzinach ładowania) napięcie spada do około 11,8-8V, a potem
    nawet do około 10V.
    Wydaje mi się, że przyczyną nieodpalania silnika jest akumulator. Czy
    dobrze zakładam ? Nie wiem jakie są dopuszczalne spadki napięć.
    Zaznaczam, że odpalam silnik bez dołączonego alternatora.

  • 2. Data: 2011-07-07 12:48:34
    Temat: Re: JTD kręci i nie odpala.
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "MMS" <n...@S...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dobrze zakładam ? Nie wiem jakie są dopuszczalne spadki napięć.
    > Zaznaczam, że odpalam silnik bez dołączonego alternatora.

    Ta przygoda to była kolizja? Bo jak tak to może czujnik zderzeniowy trzeba
    wcisnąć.

  • 3. Data: 2011-07-07 13:35:20
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-07 10:57, MMS pisze:
    > Wydaje mi się, że przyczyną nieodpalania silnika jest akumulator. Czy
    > dobrze zakładam ? Nie wiem jakie są dopuszczalne spadki napięć.
    > Zaznaczam, że odpalam silnik bez dołączonego alternatora.

    Zeby wyeliminowac problem z aku podepnij kablami z drugim samochodem na
    chwile.
    A podlaczales alfe pod komputer? alfaholicy.org na pewno cos pomogą, a
    jak chcesz podjechac to jest swietny warsztat od Alfy w Gorzowie. Na
    Tkackiej OIDP.

    --
    venioo

  • 4. Data: 2011-07-07 14:04:57
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-07 13:48, Agent pisze:

    > Użytkownik "MMS" <n...@S...interia.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ta przygoda to była kolizja? Bo jak tak to może czujnik zderzeniowy
    > trzeba wcisnąć.

    Nie, zerwał się pasek MV i nieszczęśliwie wkręcił się pod pasek rozrządu.

  • 5. Data: 2011-07-07 14:07:37
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-07 14:35, venioo pisze:

    > Zeby wyeliminowac problem z aku podepnij kablami z drugim samochodem na
    > chwile.

    Czekam właśnie jak podjedzie.
    Ale chyba to aku, bo jak podpinałem kompa to wszystko było ok. Natomiast
    jak chciałem zrobić logi i przekręciłem kluczyk, to zerwało połączenie.
    Czyli zabrakło zasilania dla ECU. Rozrusznik zabrał wszystko.
    Napięcie podczas rozruchu spadło do 9,8V.

  • 6. Data: 2011-07-07 18:02:37
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-07-07 14:04, MMS pisze:

    > Nie, zerwał się pasek MV i nieszczęśliwie wkręcił się pod pasek rozrządu.

    ten silnik jest kolizyjny czy bezkolizyjny? Rasek rozrządu pękł?

  • 7. Data: 2011-07-07 18:21:57
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    wymienial dzwigienki a to znaczy ze mial kolizje.
    tyle ze czy tam nie ma przypadkiem lancucha?

  • 8. Data: 2011-07-07 18:26:28
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jak odpalasz bez alternatora to bledy moga ci wyskakiwac ze nie ma ladowania
    ale to pryszcz.
    podepnij sie pod ecu i odczytaj czy oby napewno masz cisnienie (zczytaj z
    czujnika) na owej listwie.
    moze zwyczajnie trzeba go pochechłac? nie chce odpalic w ogole czy daje
    jakies znaki ze probuje - ma na ktoryms cylindrze zaplon? jak krecisz to
    masz taki sam dzwiek zapalania silnika jak przed dzwonem? moze cos pominales
    przy montazu dzwigienek?

  • 9. Data: 2011-07-07 20:12:17
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-07 19:21, Michał Gut pisze:
    > wymienial dzwigienki a to znaczy ze mial kolizje.
    > tyle ze czy tam nie ma przypadkiem lancucha?

    Pasek jest.
    Silnik ma tak przemyślaną budowę, że w przypadku kolizji mają pęknąć
    dźwigienki. Tak też się stało. Zaworki itd. w porządku.

  • 10. Data: 2011-07-07 20:17:02
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-07 19:26, Michał Gut pisze:
> [...]
    > jakies znaki ze probuje - ma na ktoryms cylindrze zaplon? jak krecisz to
    > masz taki sam dzwiek zapalania silnika jak przed dzwonem? moze cos

    Właśnie nie daje żadnej oznaki aby chciał załapać chociaż na jednym
    cylindrze. Złożyłem całość, tak że jest już alternator. Chechłałem go
    pół dnia. Nawet na kabel próbowałem. Na dolocie ssa jak głupi. Na
    wylocie wydziela jakiś dziwny dym. Nie ma on zapachu ani spalin ani ropy.
    Założenie dźwigienek w tym silniku, ro bułka z masłem, więc o błąd i to
    na każdym cylindrze byłoby ciężko.
    Kompa podpiąłem. Błędów nie ma. W momencie jak odpalam, to mam reset
    połączenia z kompem, więc dużo nie zobaczę.