  • 11. Data: 2011-07-07 20:18:06
    Temat: Re: JTD kręci i nie odpala.
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-07 19:02, Olo pisze:

    > ten silnik jest kolizyjny czy bezkolizyjny? Rasek rozrządu pękł?

    Kolizyjny.
    Przeskoczył po wciągniętych fragmentach paska MV ale nie pękł. Nie mniej
    na jedno wyszło.

  • 12. Data: 2011-07-07 21:27:12
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-07 23:19, Michał Gut pisze:

    > zadam glupie pytanie - czy napewno zalozyles rozrzad poprawnie?
    > nie obrociles o 180stopni?
    > Sprawdz ten przelacznik odcinajacy paliwo. to malo prawdopodobne ale tak
    > samo nierealne jest to ze wszystko jest ok ale nie pali. w punto
    > pakowali go po prawej stronie pod wykladzina podlogowa tuz pod deska
    > rozdzielcza.
    > nie wiem gdzie w alfie bedzie ale tam bym zaczal szukac.
    > u mnie zadzialal po pizdnieciu w bryle lodu. ale slyszalem ze potrafi
    > zadzialac nawet przy wjezdzie na kraweznik

    Rozrząd założony na oryginalnych przyrządach blokujących.
    Czujnik zderzeniowy sprawdziłem - ok.

  • 13. Data: 2011-07-07 22:12:33
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Pasek jest.
    > Silnik ma tak przemyślaną budowę, że w przypadku kolizji mają pęknąć
    > dźwigienki. Tak też się stało. Zaworki itd. w porządku.

    wiem :)
    ja mam 1.3 i u mnie lancuch w jtd siedzi.

  • 14. Data: 2011-07-07 22:19:07
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

  • 15. Data: 2011-07-07 23:47:36
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Rozrząd założony na oryginalnych przyrządach blokujących.
    > Czujnik zderzeniowy sprawdziłem - ok.

    w zasadzie wszystko inne powinno wywalic bledy na kompa.
    biorac pod uwage zaplon samoczynny i ze nic nie spieprzyles z kablami
    podczas rozebrania góry silnika(a spieprzenie objawiloby sie bledami ze
    wtryskiwacz ma otwarty obwod) to nie mam pojecia.

    tam do zaplonu potrzeba jedynie paliwa i kompresji. zakladajac ze nic nie
    spieprzyles przy zakladaniu dzwigienek i ze kompresja jest, to jedynie
    jeszcze dawkowanie paliwa moze nie istniec.
    a) brak paliwa:) ale da blad na kompa ze cisnienie na listwie za niskie
    b) wtryskiwacze uszkodzone - ale wszystkie naraz? da blad na kompa ze obwod
    otwarty lub rezystancja niewlasciwa
    c) wtryski podaja paliwo w niewlasciwej fazie. ale tu mowisz ze ustawiles
    rozrzad prawidlowo oryginalna blokada.
    nie ma wala albo ustawiles rozrzad o 180 stopni odwrotnie i leje paliwo na
    wydechu a nie sprezaniu (bo rozrzad obrocony). nie mniej jednak swad diesla
    powinienes byc w stanie wyczuc w tej sytuacji. biorac pod uwage ze to common
    rail to objaw bardzo pasuje (dlatego ze kazdy wtryskiwacz jest sterowany
    osobno). bledow nie widac bo dla komputera wszystko cacy, czyjnik gmp
    dziala, przeplyw powietrza jest,wtryskiwacze dzialaja...tylko nie wtedy gdy
    powinny.

    upewnij sie ze nie da sie z oryginalna blokada zalozyc rozrzadu dokladnie
    180 stopni obroconego.
    albo zalozyles rozrzad i owszem ale zabek nie w te strone (tyle ze
    powinienes slyszec nieco inna prace silnika podczas uruchamiania.

  • 16. Data: 2011-07-07 23:57:19
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "MMS" <n...@S...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ESP, ASR itp. Po tym już ledwo ciągnie i gaszą się wszelkie światełka,
    > konsola itd.
    > Akumulator bez obciążenia ma napięcie 12,6V. Po przekręceniu kluczyka
    > nieznacznie spada do wartości około 12,4. Podczas pierwszego odpalenia (po
    > paru godzinach ładowania) napięcie spada do około 11,8-8V, a potem nawet
    > do około 10V.
    > Wydaje mi się, że przyczyną nieodpalania silnika jest akumulator. Czy
    > dobrze zakładam ? Nie wiem jakie są dopuszczalne spadki napięć.
    > Zaznaczam, że odpalam silnik bez dołączonego alternatora.

    Czy przepustnica powietrza jest otwarta? Czy pozakładałeś wszystkie rurki od
    podciśnień?
    Czy czujniki położenia wału i wałka rozrządu są podpięte?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 17. Data: 2011-07-08 00:44:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-07 21:27, MMS pisze:

    > Rozrząd założony na oryginalnych przyrządach blokujących.

    Nie wiem co blokują te blokady, ale bywają silniki gdzie łatwo pomylić
    się np. o 180 stopni obrotu wału korbowego czy wałka rozrządu.

    Co do możliwych przyczyn, to rozumiem że poza samą wymianą dźwigienek
    został sprawdzony cały mechanizm zaworów - czy gniazda są szczelne.
    Można to w pewnym stopni zrobić to nadal - sprawdzając kompresję w
    cylindrach.

  • 18. Data: 2011-07-08 04:57:04
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-08 00:57, yabba pisze:

    > Czy przepustnica powietrza jest otwarta? Czy pozakładałeś wszystkie
    > rurki od podciśnień?
    Tak

  • 19. Data: 2011-07-08 05:11:48
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-08 01:44, Tomasz Pyra pisze:

    > Nie wiem co blokują te blokady, ale bywają silniki gdzie łatwo pomylić
    > się np. o 180 stopni obrotu wału korbowego czy wałka rozrządu.

    Jedna blokada ustala wał korbowy tak, że tłok pierwszego cylindra jest w
    pozycji GMP. Druga blokuje w odpowiedniej do niego pozycji wałki
    rozrządu. Wszystko robione "co do kropki" w książkowym opisie.

    > Co do możliwych przyczyn, to rozumiem że poza samą wymianą dźwigienek
    > został sprawdzony cały mechanizm zaworów - czy gniazda są szczelne.

    Tak, wszystko wygląda ok.

  • 20. Data: 2011-07-08 05:34:31
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-08 00:47, Michał Gut pisze:

> [...]
    > dzialaja...tylko nie wtedy gdy powinny.
    >
    > upewnij sie ze nie da sie z oryginalna blokada zalozyc rozrzadu

    Blokada wału zawsze ustala GMP tłoka na pierwszym cylindrze, a Blokada
    rozrządu ustala w stosunku do niego zawory. Jak to niby pomylić ? Gdyby
    nawet, to w instrukcji serwisowej podali by taką ewentualność.
    No i chyba byłoby czuć ropę z wydechu.
    Faktem jest tylko to, że jakiś dym wydostaje się przez rurę wydechową
    ale nie jest to nic o zapachu ani ropy ani spalin ropy.

    > albo zalozyles rozrzad i owszem ale zabek nie w te strone (tyle ze
    > powinienes slyszec nieco inna prace silnika podczas uruchamiania.

    Nie dość, że blokady, to jeszcze pasek ma oznaczenia, które podczas
    zakładania pasują do oznaczeń na wale i kole rozrządu. Musi wszystko
    pasować co do ząbka. Tu nie można się pomylić.

    Nieco inną pracę ? Rozrusznik kręci jak szalony i efekt jest taki jakby
    dla porównania w benzyniaku nie było iskry.