  • 1. Data: 2011-07-06 23:15:45
    Temat: Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
    Od: topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o>

    Na wstepie sorry, ale bedzie troche miesa w poscie.

    Sluchajac dzis trojki uslyszalem, ze w Niemczech spadly staty ofiar
    smiertelnych w wypadkach.

    Pogooglalem i znalazlem artykul:
    http://www.focus.de/panorama/vermischtes/verkehr-wen
    iger-tote-mehr-unfaelle_aid_643504.html
    Zginelo na niemieckich drogach 3648 osob w zeszlym roku.

    Na polskich drogach w 2010 zginelo 3907 osob
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wypadek_drogowy

    I smutek mnie ogarnia jak to widze.
    Polska ma 38 milionow (czy miala? przed migracja do UK i innych krajow?)
    Niemcy maja 82 miliony mieszkancow

    W niemczech wydaje mi sie ze przecietny obywatel wiecej jezdzi autem niz
    przecietny Polak (z powodu dobrej infstruktury drogowej, drogiej kolei i
    lepszych zarobkow (cena paliwa praktycznie jak w PL) ) wiec te staty
    jeszcze gorzej dla Polski wygladaja.

    Przyczyn jest wiele. Tych wymagajacych pieniedzy i tych niewymagajacych.

    a) PRZYCZYNY WYMAGAJACE PIENIEDZY:

    1. Autostrady a wlasciwie ich brak - Mamy ich malo, tu chyba amaryki nie
    odkrylem.

    2. Nawet jak juz powstawja to przecietnego czlowieka w Polsce nie stac
    bedzie zeby zaplacic 100zl w jedna strone z Katowic do Gdanska i druga
    stowka z powrotem. System winietkowy jak w Czechach bylby wskazany.

    3. Nowo budowane drogi to czesto wyrob drogopodobny. Kradna prawie wszyscy.
    Od pana Edka co druty zbrojeniowe ukradnie celem modernizacji kurnika
    czy domku na dzialce.
    Przez pana Manka ktory kradnie paliwo z gruszki (tzw oszczednosci) i w
    drodze do budowy drogi pol betonu opchnie panu Walkowi ktory dom stawia.
    Wszyscy sie maja za zaradnych
    Pan Zdzisiek zajebie ze szwagrem i kierownikiem pod oslona nocy kruszywo
    granitowe za iles milionow.
    Pan Waclaw, Prezes firmy da w lape celem wygrania przetargu i potem
    sobie to na jakosci drogi odbije.

    b) PRZYCZYNA MENTALNO-FINANSOWA
    Przeglad techniczy to w PL czesto farsa. Nie raz zdarzylo mi sie
    pojechac na przeglad a koles do mnie: "Dowod prosze"
    Ja: "Ke?"
    Koles: "no widze przeciez ze nowe auto i kierowca pewny"
    Ja: "Ke? Panie moze chociaz pan hamulce sprawdzi dla mojego bezpieczenstwa"
    Koles: "A po co?"

    Sa i inne przypadki, gdzie za tzw "flaszke" na droge wpuszczany jest
    trup z niedzialajacym prawidlowo oswietleniem, hamulcami, gubiacy olej.

    Z jednej strony czasami kasa jest przyczyna jezdzenia trupem
    niebezpiecznym dla otoczenia. Jeszcze czesciej przyczyna jest polskie:
    "jakos to bedzie" i brak wyobrazni + ulanska fantazja:
    "Co ja kurwa bez hamulcow nie pojade? Tylko ciota spedalona by sie
    przejmowala takimi detalami. Prawdziwy mezczyzna, prawdziwy Polak nie peka"

    Cytujac Jacka:
    "Nie lubi stwarzać się - być chciałby.
    Wszak Bóg rzekł: "Niech się stanie Polak",
    A szatan w płacz - Das ist unglaublich!
    Nieszczęsna w Polsce moja dola!
    Słusznie się lęka Pan Ciemności,
    Że ciężko będzie miał z Lachami;
    W szczegółach przecież diabeł gości,
    A Polak gardzi szczegółami!"

    Drugim problemem jest cwaniactwo i wciskanie blizniemu upudrowanego gowna.
    Kupi jakies padlo owiniete na drzwie odetnie polowke i zespawa z inna
    polowka.
    Potem takie cos sprzeda rodzinie co 5 lat oszczedzala na wymarzonego
    golfa tdi "w dieslu"
    Czy ci ludzie maja sumienie? :-(

    c) PRZYCZYNY MENTALNE
    Przyznam, ze jak dluzej mnie nie ma w PL to po wjechaniu do ojczyzny w
    okolicach Zgorzelca, najpozniej przy wjezdzie na stary odcinek A4 przy
    Krzyzowej banan pt: "jestem u siebie" znika mi z twarzy.

    Juz pomijam dyskusje poteg intelektu na CB. Bo to na inny watek.

    CHAMSTWO na drogach jest po prostu o wiele wieksze. Przepasc wrecz.
    Nawet na zatloczonych niemieckich autobahnach jezdzi sie srednio o wiele
    spokojniej.

    Bezmyslnosc, agresja i przede wszystkim moj konik:
    "Ja jade, reszta niech spierdala"

    Brak zachowania odstepu.
    Niewpuszczanie innych, przy checi zmiany pasa.
    Wiszenie na zderzaku.
    Jechanie permantnie lewym pasem choc prawy jest pusty.
    Lewo-/prawoskret/jazda na wprost nie z tego pasa co sie powinno celem
    ominiecia kolejki.
    Po prostu nie mysli sie o innym czlowieku, mysli sie tylko o sobie.

    Pamietam jak wracalem z kumplem mieszkajacym w Wawie, ktory mnie z
    okecia odebral i on jezdzi wlasnie tak jak ja nieznosze.
    Grzeje gierkowka ze 150km/h
    Kilometr przed nim tico sie wzielo za wyprzedzanie sznurka tirow.
    Tico tnie 110km/h
    Tiry kolo 95km/h
    kolega 150km/h
    Wiec normalne ze dochodzi to tico.
    Co robi kolega?
    Nie daje spokojnie dokonczyc tico manweru wyprzedzania tylko podjezdza
    na 2m a przy drugim tirze wali dlugimi.
    Lubie kolege ale nie wytrzymalem:

    "Tomek kurwa, on tez jedzie na tej drodze i tez chce wyprzedzic, nie
    jestes sam, drogi ci przeciez nie zajechal, daj mu dokonczyc manewr"

    W czym jestesmy naprawde "swietni" to stawianie zniczy i krzyzy (+ ich
    obrona). W Polsce nie szanuje sie zycia i zdrowia drugiego czlowika.
    Najwiecej warty jest ten na cmentarzu, bo mozna mu znicz postawic,
    smutna mine zrobic i SZCZelic przemowe. Najlepiej obrazajaca kogos.

    Tyle :-(

    --
    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
    "Może Oko tylko mydli oko

  • 2. Data: 2011-07-06 23:42:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 06 Jul 2011 23:15:45 +0200 osobnik zwany topek
    wystukał:

    Fakty i mity o niemieckich autosradach
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9899062,.html

  • 3. Data: 2011-07-06 23:44:10
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    przy czym wiele z tego co opisales wynika wprost z kasy.
    zamordyzm sowiecki i wojna spaprały w zasadzie 2 pokolenia polakow.
    Wychodzenie z ekonomicznego bagna po tej traumie zajmie jeszcze nam duzo
    czasu choc uwazam ze juz teraz jest calkiem dobrze w porownaniu do tego co
    bylo 1 czy 2 dekady temu (dalej nie moge siegnac pamiecia bom jeszcze
    mlody:p).
    wiem jaki dystans jest pomiedzy polakami a innymi narodami bardziej
    rozwinietymi.

    niemcy maja prezna gospodarke ale nikt nie pamieta ze a) cos niecos ze soba
    przywiezli z wojenki + kosztownosci zydow i innych mordowanych b) zachodnie
    niemcy byly po wojnie sponsorowane przez zachod.....
    a polska? a polska wysyłała do ruskich cukier a oni w zamian zabierali od
    nas zboze. z przymrozeniem oka ale kazdy chyba wie jak to dzialalo za
    komuny. pare ciekawych anegdot sie osluchalem od wiekowych nauczycieli na
    warsztatach w moim technikum.

    my dopiero od raptem 20 lat mamy cos, co mozna nazwac gospodarka.
    Startowalismy z duzym zadluzeniem ktore nalezy obsluzyc. teraz tez mamy co
    prawda ale nie takie. tamto w glownej mierze mialo uspokoic niepokoje
    spoleczne. nvm.

    nie licz na to ze ludzie biedni, niedouczeni czesto tak sie zachowuja. sa na
    dorobku, z zakorzenionym gleboko egoizmem. wymrze nasze i jeszcze pewnie
    pokolenie naszych dzieci zanim sie to zmieni. niestety to wina przeszlosci
    bardziej niz samych ludzi.

    cierpliwosci topek i wiecej wiary w polakow (nie dotyczy naszej tfu kadry
    pilkarzy). jako narod i tak sobie radzimy fenomenalnie.

    dumny z bycia polakiem, obywatelem narodu niedoskonalego, skatowanego ale
    jednoczesnie majacego sile by sie rozwijac i przec do przodu

    sirapacz

    ps. statystyki sie rowniez poprawia... kwestia czasu:)

  • 4. Data: 2011-07-06 23:47:34
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 06-07-2011 23:15, topek pisze:

> [...]
    > Wiec normalne ze dochodzi to tico.
    > Co robi kolega?
    > Nie daje spokojnie dokonczyc tico manweru wyprzedzania tylko podjezdza

    Dlatego uważam że drogi-drogami, ale po to człowiek ma mózg żeby się
    dostosować do otaczających go warunków. U nas niestety zawodnicy muszą
    nonstop udowadniać iż są lepsi niż ci poprzedzający.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2011-07-07 00:22:45
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "topek" <t...@p...pl-zamien-0-na-o>
    napisał w wiadomości news:4e14d086$1@news.home.net.pl...

    > Nie daje spokojnie dokonczyc tico manweru wyprzedzania tylko podjezdza na
    > 2m a przy drugim tirze wali dlugimi.
    > Lubie kolege ale nie wytrzymalem:

    Wystarczy zmienic kolegow na myslacych i nie rozroznisz w jakim kraju
    porusza sie na co dzien...

    Jest jeszcze jedna sprawa - z jakim przystajesz takim sie stajesz... wiec
    uwazaj i kształć, kształć!

    --
    Picasso

  • 6. Data: 2011-07-07 01:21:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "topek" napisał w wiadomości
    >Pogooglalem i znalazlem artykul:
    >http://www.focus.de/panorama/vermischtes/verkehr-we
    niger-tote-mehr-unfaelle_aid_643504.html
    >Zginelo na niemieckich drogach 3648 osob w zeszlym roku.

    Topku, a ile zginelo w 2000 r ?
    Bo jesli dwa razy wiecej, a autostrad znow az tak bardzo im nie
    przybylo .. to moze dzisiejsze samochody lepsze ?
    Ale dzisiejsze samochody z niemiec to my kupimy za 10 lat, i wtedy
    bedzie u nas 2000 ofiar :-)

> [...]
    >stac bedzie zeby zaplacic 100zl w jedna strone z Katowic do Gdanska i
    >druga stowka z powrotem. System winietkowy jak w Czechach bylby

    A nie system jak w Niemczech ? za darmo/wliczone w cene paliwa :-)

    >3. Nowo budowane drogi to czesto wyrob drogopodobny. Kradna prawie
    >wszyscy.
    [...]
    >Przeglad techniczy to w PL czesto farsa. Nie raz zdarzylo mi sie
    >pojechac na przeglad a koles do mnie: "Dowod prosze"

    I ile niebezpiecznych sytuacji miales z powodu stanu pojazdu, albo
    nowych wyrobow drogopodobnych?

    To jakis margines jest, moja kompletnie zaniedbana scierka do samego
    konca miala dobre hamulce :-)

> [...]
    >przy Krzyzowej banan pt: "jestem u siebie" znika mi z twarzy.
    >CHAMSTWO na drogach jest po prostu o wiele wieksze. Przepasc wrecz.

    Na autostradzie ? Gdzie ty tam chamstwo widzisz ?

    >Nawet na zatloczonych niemieckich autobahnach jezdzi sie srednio o
    >wiele spokojniej.

    Bo zatloczone ? Czy dlatego ze lepiej szkoleni w patrzeniu w lusterka
    ?

    >Brak zachowania odstepu.

    No, nie ma u nas niemieckiego przepisu, ale znow - czy to takie
    istotne ?
    Zderzenie "tylne" pojazdow to przyczyna tylko 210 czyli 5.4% zabitych.
    W tym nieokreslona ilosc rowerzystow.

    >Niewpuszczanie innych, przy checi zmiany pasa.

    Zmieniajacy ma ustapic pierwszenstwa ! :-)

    >Wiszenie na zderzaku.
    >Jechanie permantnie lewym pasem choc prawy jest pusty.

    Lewym bezpieczniej !
    Ale to akurat i w Niemczech sie zdarza.

    >Lewo-/prawoskret/jazda na wprost nie z tego pasa co sie powinno celem
    >ominiecia kolejki.
    >Po prostu nie mysli sie o innym czlowieku, mysli sie tylko o sobie.

    No ale jak to wyglada w Niemczech ?
    Nikt nie omija w takiej sytuacji, polowa omija a dalej zamek, czy
    inzynierow ruchu maja lepszych i na pasie do jazdy na wprost jest
    identyczna kolejka ?

    A pamietasz Turbo Rolfa ?

    J.

  • 7. Data: 2011-07-07 08:17:45
    Od: Mariusz_Maniek <m...@g...com>

    On 6 Lip, 23:15, topek <t...@p...pl-zamien-0-na-
    o> wrote:
> [...]
    > topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
    > "Może Oko tylko mydli oko
    > i nawet nie należy do Polaka-katolika?".

    Moim zdanem (nie wszyscy się zgodzą) ale największą winę ponosi BRAK
    dróg.
    Zauważcie w jakich wypadkach wykaszanych przez kostuchę jest najwięcej
    duszyczek.. Zderzenia CZOŁOWE a skąd to się bierze - głównie z tego,
    że ciągle drogi mają po jednym pasie w każdą stronę. Gdyby było
    chociaż tak jak na tzw Gierkówce, czy 7-ce od Łomianek do Płońska (nie
    słyszałem, żeby tam ktoś ginął w czołówkach - bo się fizycznie nie
    da). To że zawsze znajdzie się idiota wjeżdżający na czerwonym (dla
    niego późno pomarańczowym) - przy okazji piętnuję PMSowicza, który
    niedawno 'chwalił' się przejechaniem na czerwonym 0,93s i otrzymanym
    mandatem oraz zaradnością, że utargował - to chyba norma i w PL i De.
    Ciekawi mnie czy istnieje statystyka mówiąca ilu ludzi na naszych
    drogach zginęło w wypadkach zderzeń czołowych do wszystkich wypadków
    na drodze ?

    Zdarzają się z pewnością takie wypadki jak ten zlinkowany wczoraj z
    pękającą oponą w rosyjskiej ciężarówce - ale to należy do wypadków/
    przypadków.

    Będę się upierał, że to drogi i ich jakość jest główną przyczyną
    zachowań kierowców - średnio 2-3 razy w miesiącu jeżdżę do Gdańska z
    Wawy. Jeśli do Płońska jest w miarę to potem dzięki wysepkom irytacja
    w czasie jazdy za gimbusem czy innym łunochodem przez 10 km z
    prędkością do 40km/h rośnie i co się wtedy robi ? Celuje w pierwszą
    zauważoną dziurę (chwlę wolnego z przeciwka), żeby przeskoczyć
    zawalidrogę. Nie raz mam okazję widzieć jadącą stonogę (stokołę) o
    długości 2-5km za takim właśnie spowalniaczem i widzę jak mocarne tico
    czy inny pojazd o pojemności 3-4 puszek piwa 'szarpie' się na styk by
    wyprzedzić. Wystarczy nadlatujące z przeciwka cokolwiek z +20 ponad
    przepisy i często małolitrażowy jest ugotowany.

    Pozdrawiam,
    Mariusz Maniek

  • 8. Data: 2011-07-07 09:30:26
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Mnie się wydaje że jak przybędzie autostrad i dwupasmowych dróg to poprawi
    się statystyka ofiar śmiertelnych ale też i opprawi kultura jazdy. Bo jak
    90% trasy śmignę autostradą to te pozostałe 10% drogi nie będę miał potrzeby
    jechac jak debil. A teraz to jak np. jedzie się 350 km 6 lub więcej godzin
    to człowiek od razu szuka każdej okazji do wyprzedzania i ciśnie na gaz.
    Smutekiem mnie tylko ogarnia cena autostrad i polityka odpłatności za drogi.
    Wczoraj postałem sobie np. w korku bo montowali na obwodnicy trójmiasta
    bramki do poboru opłat. Więc TiRy wjadą do miasta, spowodują jeszcze większe
    korki i rozpierd..ą nawierzcnię nieprzystosowaną do takich obciążeń. No po
    prostu pięknie. A cała ta kasa z podatku w paliwie i oplat ViaToll i tak
    pójdzie huj wie na co ale napewno nie na drogi. Czy nikt nie widzi że
    ograniczanie swobodnego transportu TiR hamuje całą gospodarkę i podraża
    wszystko?

  • 9. Data: 2011-07-07 09:38:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    > Mnie się wydaje że jak przybędzie autostrad i dwupasmowych dróg to poprawi
    > się statystyka ofiar śmiertelnych ale też i opprawi kultura jazdy.

    Dokładnie tu jest pies pogrzebany.
    A Topek jak zwykle pomieszał skutki z przyczynami.

  • 10. Data: 2011-07-07 10:22:02
    Od: topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o>

    W dniu 2011-07-07 09:30, Agent pisze:
    > Mnie się wydaje że jak przybędzie autostrad i dwupasmowych dróg to
    cut
    > hamuje całą gospodarkę i podraża wszystko?
    Nie zgodze sie.
    Chamem na drodze nie trzeba byc.
    Nowe lepsze drogi nie sa lekiem na cale zlo.

    Mam w rodzinie czlowieka ktory zarabia z 50k miesiecznie a mimo to
    kradnie mydlo z hoteli.

    Mentalnosci tak szybko nie zmienisz jak jakosci drog.