    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 24 Aug 2016 17:06:52 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Inżynieria w dobie globalnej katastrofy ekologicznej
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 24 sierpnia 2016 03:58:43 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Ile tam padlo - 84 tysiace tam ?
    > No to tab wypadalo srednio 840 rocznie w wieku 100 lat - nie wiem czy
    > to na tame duzo, czy malo..

    > Ale tego sie chyba nie da zostawic na wlasny los.

    Oczywiście że się nie da, bo tama się zużywa. Woda podmywa podstawę, rury korodują,
    mechanizmy się wycierają, turbina ulega zmęczeniu materiału, z łożysk ucieka smar
    itd. Trzeba naprawiać, trzeba przeglądać. Nie są to wielkie koszty, ale trzeba je
    ponosić stale. Powtórzę pytanie: myślisz że nie ma na to pieniędzy?

> [...]
    > spelnienia norm srodowiskowych. Np przeplawki dla ryb.
    >
    > A jak to w polityce - jak sie gdzies wladza uprze, to nie popusci, i
    > trzeba bedzie liczyc na zaprzyjaznionego sedziego :)
    >
    > Wiec mnie tam nie dziwi, ze niektore starocie rozbieraja.
    > Szczegolnie jak maja moc np 20MW i 100 lat.
    >
    > Wiesz moze, ile taka turbina z generatorem kosztuje ?
    > Bo powiedzmy, ze tama dobra, ale nie chcialbym, aby mi turbina
    > zmeczeniowo pekla, jak w Rosji, i chce wymienic na nowa.
    >
    > A taka tama to nie tylko szkody srodowiskowe, ale tez np mozliwosc

    Nie zapobiegania, tylko łagodzenia skutków. Skutków powodzi wywołanych zniszczeniem
    mokradeł. Leczenie cholery dżumą, ale łatwiej jest nie rozumieć i udawać że cel
    szczytny.