    Subject: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5f28fc4e$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <20200804110505.7c544962@mateusz>
    <5f2934d2$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <20200804132815.7f841001@mateusz>
    <d...@g...com>
    <20200804210620.22924604@mateusz>
    <3...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 5 Aug 2020 07:43:48 +0200

    > Czyli we Francyji szkoła Falenicka że faza odwrotnie niż w Polsce według szkoły
    Otwockiej. Dodatkowo jak twierdzisz żadnych innych głębokich przemyśleń opartych na
    informacjach tych dobrze poinformowanych co chuja widzą a uważają że wrzeszczenie ich
    uwiarygodni. Ciekawe jak tam użyszkodnikowe kotły działają a raczej nie działają.
    Ostatnio resztki kutasa dawał sobie pokroić w plasterki że faza po lewej.

    Wskaż mi parszywy kłamco gdzie napisałem, że w przypadku kotłów musi być
    po lewej.

    Pisałem, że w przypadku kotłów gazowych, położenie L i N jest określone
    przez producenta w dokumentacji. Pisałem też, że często ze względu na
    kotły gazowe montuję takie gniazdka w "idiotycznym standardzie", których
    dotyczy ten wątek. Gdzie ciulu napisałem, że faza w nich musi być z
    prawej czy z lewej strony?

    Większość kotłów wymaga fazy po lewej, ale np. kotły ACV muszą już mieć
    po prawej lub muszą mieć wymienioną wtyczkę, ponieważ są to kotły
    holenderskie, a w Holandii zapisy prawne ustalają położenie fazy w
    gniazdku po prawej, kiedy bolec jest u góry. Jako serwisant kotłów
    gazowych wielokrotnie jeździłem do takich niby "awarii", bo ktoś sobie
    wymienił gniazdko i przewody podłączył odwrotnie, albo instalator dupa i
    nie potrafił sobie sprawdzić gdzie ma fazę i nie potrafił zamienić
    przewodów. Podłączył kocioł odwrotnie i kocioł nie chciał działać. Kotły
    gazowe wtedy potrafią odpalić, ale po chwili gasną, bo czujnik stwierdza
    brak płomienia. W niektórych kotłach pojawia się od razu komunikat, że
    są zamienione przewody, ale w innych kotłach pojawiają się różne inne
    komunikaty np. brak płomienia czy brak gazu i mniej doświadczeni
    instalatorzy zgłaszali, że kocioł jest uszkodzony.

    W przypadku kotłów gazowych, położenie fazy i neutralnego w gniazdku
    ściśle związane jest z prawidłową pracą elektrody jonizacyjnej
    znajdującej się w kotle. Elektroda ta jest czujnikiem płomienia i jest
    na potencjale fazy. Kiedy pali się płomień i gazy są zjonizowane to
    pomiędzy tą elektrodą znajdującą się na potencjale fazy, a palnikiem
    połączonym z PE płynie prąd. Wartość tego prądu jest tym większa im
    bardziej są zjonizowane gazy i jest mierzona przez elektronikę. Jeżeli
    podłączenie L i N zostanie zamienione to na elektrodzie będzie potencjał
    N i wtedy elektroda nie będzie działać, bo żaden prąd nie popłynie
    pomiędzy N i PE.

    Poza kotłami można też spotkać wymagania określonego podłączenia L i N w
    nagrzewnicach gazowych, w niektórych kuchenkach gazowych, a także w
    saunach oraz wiertnicach ponieważ są wyposażane w dodatkowe wyłączniki
    różnicowoprądowe. Ponadto wiele przyrządów do pomiarów ochrony
    przeciporażeniowej, wyposażonych w przewód z wtyczką do badania gniazd,
    wymaga aby faza była po lewej stronie.

    Ty jak czegoś nie doczytasz to sobie dozmyślasz, a później to co sam
    dozmyśliłeś przypisujesz innym. Dokładnie tak samo jak z tym wodnym chlebem.

    Tak więc ciulu przestań zmyślać i przypisywać innym wymyślone przez
    siebie brednie.