  • Data: 2013-09-11 09:00:28
    Temat: Re: I2C <> 1Wire interface
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:l0ob9g$mf3$1@node1.news.atman.pl...

    > Jak by tu modulować to zasilanie , żeby było pewnie ?

    Moim zdaniem najłatwiej będzie zrobić transmisję prądową.
    Czujnik pobiera standardowy prąd = jedynka.
    Czujnik pobiera większy prąd = zero.

    Co do możliwej prędkości to według mnie kluczowym parametrem będzie stała
    czasowa RC, gdzie R - rezystancja włączona w zasilanie w centrali w celu
    pomiaru prądu, C - pojemność kabla.
    Jeśli kabel ma 100pF/m to 50m będzie miało 5nF.
    Jeśli R będzie 20om to RC będzie 0.1us. Myślę, że czas bitu może być 1us
    czyli max prędkość 1Mb/s.
    Obniżając widziane przez obciążenie R można podnosić prędkość (w pewnym
    momencie R kabla zacznie się liczyć).

    Wiele lat temu robiąc pętle prądowe zasilanie ze złącza RS232 (jedna para po
    której transmisja w dwie strony (nadajnik widzi też to co nadaje)) przy
    prądzie pętli 5mA udawało mi się osiągać około 600kb/s na 100m w tę stronę w
    którą nadawanie nie wymagało przeładowywania pojemności kabla (w jedną
    wymaga, w drugą nie wymaga) a w torze były jeszcze transoptory.
    P.G.