  • Data: 2013-09-12 20:49:04
    Temat: Re: I2C <> 1Wire interface
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Wygląda jakbyś zakładał, że po jednym drucie nie da się w dwie strony.
    >Wystarczy na wejściu dioda i elektrolit do zasilania urządzenia i coś
    >podglądającego napięcie przed diodą.

    Nie zakładam. W praktyce to właściwie to nie jest niezbędne - lokalny
    MCU przy czujniku zadba o wszystko i będzie wysyłał dane. No ale niby
    zawsze lepiej mieć możliwość komunikacji 2 kierunkowej.

> [...]
    > Można zalutować DB9, które jest jakościowo dużo bardziej skuteczne.
    > Można zastosować połączenia śrubowe, ale najlepszym rozwiązaniem wydają się
    > być końcówki lutownicze. Lutownica w każdym lepszym sklepie jest dostępna i
    > kosztuje taniej niż młotek.
    > RJ45, RJ12 to złom, polegający na tym, że okrągły drucik "muska" blaszkę.
    > Aż dziw bierze, że zastosowano je powszechnie właśnie w telefonii i przy
    > szybkiej transmisji danych.
    > Jakakolwiek praca poza warunkami ~25stC/24/7/365 powoduje ich degradację.
    > I dlatego zachęcam do pierwotnego pomysłu: 1-wire.

    No więc lutowanie czegokolwiek odpada, bo instalator sam sobie skraca
    odpowiednio kabelek, a lutowanie (zwłaszcza w warunkach polowych).
    przekracza jego kompetencje o lata świetlne :)

    Zaciskanie RJ to jeszcze jako tako, ale też nie jestem pewien.

    Teraz kabelek jest 1 żyłowy, no i właśnie zaciskany w złączu z śrubką.
    Znaczy w 2 złączkach : GND + SYGNAŁ.
    Dlatego właśnie był pomysł pozostania przy 1 żyle, bo każda dodatkowa
    oznacza ryzyko złego podłączenia.
    Taki instalator potrafi nawet kabelek 1 żyłowy odwrotnie podłączyć, i
    się dziwić, że nie działa. Sprawdzone niestety w praktyce :)

    Wadą jest komplikacja, no i ten kabelek jest sporo droższy niż CAT5...