  • Data: 2013-09-16 09:22:55
    Temat: Re: I2C <> 1Wire interface
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:l108sl$gce$1@node2.news.atman.pl...

    > pewnie i może działać.
    > Tyle,że ja tutaj piszać 1wire niespecjalnie mam na myśli dokładnie ten
    > konkretny standard - zwłaszcza, że nie używam w tym przypadku układu
    > dallasa. Może to trochę mylące było :)
    >
    > Na ile 1wire dallasa działa przy takiej długości to nie wiem.
    > Ale jakaś transmisja chociażby z modulowaniem prądu będzie pewnie działać
    > na dużo większą odległość.

    Oczywiście, że będzie działać. Pewnie co najmniej na taką odległość jak
    miały linie telegraficzne wzdłuż torów na "dzikim zachodzie". Nie wiem jak
    to było konstruowane, ale pewnie linia musiała zasilić jakiś elektromagnes w
    odbiorniku (a choćby przekaźnik).
    To jest wystarczająco policzalne aby dało się teoretycznie dość dokładnie
    przewidzieć zachowanie sygnałów.
    Z czasów kiedy w naszym systemie głównym "pokonywaczem odległości" były
    pętle prądowe mam w szufladzie (no raczej w szafce) 1200m najtańszego kabla
    typu skrętka telekomunikacyjna (sprawdzałem w realu, czy to, co wychodzi na
    papierze się potwierdza - potwierdzało się).
    Nie robiłem eksperymentów z zasilaniem i komunikacją po jednym drucie, ale
    nie widzę powodów aby miały być niepoliczalne. Pomijam w tym momencie aspekt
    EMC tematu.
    P.G.