  • Data: 2013-09-13 14:08:13
    Temat: Re: I2C <> 1Wire interface
    Od: "zapinio" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Chyba się stosuje i to b.powszechnie.
    Jak wszędzie nie należy stosować najtańszych wtyczek, najtańszych gniazd i
    najtańszych kabli.
    Ponieważ zaś właśnie ten aspekt jest tutaj najważniejszy (wybór 1-wire to
    właśnie rozpaczliwa próba redukcji kosztów) przeto uczone dywagacje o
    "profesjonalizmie" można sobie włożyć.

    O 1-wire wiem dużo, b.dużo.
    Na tyle dużo ,że ok 12 lat temu zrobiłem dwa projekty slave'ów bazujących na
    mikrokontrolerach PIC i PSoC (Cypress), które były przez firmowy software
    Dallasa rozpoznawane jako własne.
    Też się dałem kiedyś wciągnąć w walkę z gównem, bo klienci chcą tanio.
    Teraz się już nie bawię w rozwiązania "aby taniej".
    Jak klient chce to niech sobie idzie do konkurencji.
    1-wire to syf. Nigdy nie pomyślany jako system transmisji na duże
    odległości.
    I nic nie pomoże stosowanie cudów -wianków w rodzaju mastera z automatyczną
    adaptacją parametrów transmisji (są takie).
    Generalnie zawracanie dupy.
    Wyłącznie dla amatorskich celów onanistycznych.