    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: HDMI
    Date: Mon, 24 Jun 2024 14:46:37 -0000 (UTC)

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Już drugi raz uwaliłem płytę główną w swoim Samsungu podłączając TV do
    > grafiki w komputerze po HDMI. Wysiadają tylko wejścia HDMI - LAN, wifi
    > czy antena działają dalej. Zdarzyło się komuś coś takiego? Jakieś
    > hipotezy? Qrna, 3 raz nie podłączę, mam uraz :)

    Nie, ale zdarzyło mi się uwalenie eurozłącza w magnetowidzie ~25 lat temu
    przez podłączenie do komputera (wyjście audio, chciałem zgrać audio z
    kasety).

    Magnetowid był podłączony do anteny (AZART), nie uziemiony (wtyczka
    ósemka), więc masa magnetowidu była na poziomie masy z AZART.

    Komputer raczej nie był uziemiony, ale głowy już teraz nie dam. Może był.
    A może wystarczyło napięcie na masie komputera z filtra w zasilaczu, który
    powinien być uziemiony, ale nie był.

    Podłączałem na krótko (kabelkami), najpierw gorącą żyłę (nie myśląc wiele
    przy tym). Poszły iskry, poszedł jakiś scalak w magnetowidzie.

    Potem sprawdzałem łącząc masę AZART z kaloryferem. Szły iskry, było tam
    napięcie (ok. 100 V), nie pamiętam czy płynął jakiś sensowny prąd. Ale
    widocznie wystarczyło.

    Więc zakładam, że u ciebie jest to samo. Komputer swoje, telewizor swoje
    (przez np. kablówkę). HDMI niby jest tak zrobione, żeby masa łączyła
    najpierw, ale może przy wkładaniu na chwilę przerywa, i ta chwila
    wystarczy.

    --
    Leci sobie nietoperz, leci, leci, leci i nagle sruuu... przypierdzielił
    w drzewo. Osunął się na dół po konarach, otrzepał swoje skrzydełka i