  • Data: 2009-10-18 16:32:59
    Temat: Re: Glebia ostrosci a ogniskowa - mity i fakty
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-10-18 12:32:29 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > definicja GO jest jasna i jednoznaczna.jest to obszar w ktorym
    > nieostrosc jest mniejsza od dopuszczalnej.
    Nie jest jednoznaczna, bo wielu ludzi jak pisałem początkujących
    fotoamatorów, ma z tym problem.
    Widzi zdjęcie na którym całe tło to kilka bardzo rozmazanych plam,
    których w żaden sposób nie można zidentyfikować, a sam obiekt jest
    ostry jak żyleta.
    Chcą takie zdjęcie zrobić i obliczają sobie, że ostre będzie to co jest
    od 0,9 do 1,2 m. przy takiej to a śmakiej przesłonie i odległości
    między tymi wartościami. Ustawiają swą ukochaną na tle krzaków bzu,
    który oddalony jest od niej o pół metra. Zamiast plam
    zielono-niebieskich otrzymują trochę nie ostre krzaki bzu.
    O to chodzi.
    Przestrzeń ostrości tzw. GO nie jest odcięta nożem od nie ostrości, a
    nie ostrość nie jest w całym zakresie taka sama.

    > Definicja Glebi ostrosci jest jednoznaczna.
    > ale trzeba pamietac o tym ze jednym ze zmiennych parametrow jest
    > krazek rozproszenia.
    Który zależny jest także od wielkości odbitki i odległości z jakiej tę
    odbitkę będziemy oglądać.
    Przestań wydziwać. Kto wie, ten wie, kto zaczyna, ten ma duże problemy
    i o tym pisałem.

    > skala GO naniesiona na obiektywach do malego obrazka nie jest sluszna
    > w aps-c .
    Normalnie odkrycie ameryki. Albo przynajmniej twierdzenie na Pokojowego Nobla.

    > dla tej samej odleglosci , przyslony i ogniskowej GO bedzie mniejsza
    > gdyz trzeba przyjac mniejszy krazek rozproszenia.
    A jak zrobię odbitkę 20x21 i powieszą ją na ścianie nad komodą, to
    będzie większa. Bo nikt nie podlezie do niej na tyle blisko, żeby
    zauważyć, że już jest ciut mniej ostro.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam