  • 1. Data: 2009-10-16 09:20:28
    Temat: Glebia ostrosci a ogniskowa - mity i fakty
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    Pstryknelo mi sie tak przy okazji. Byc moze zainteresuje tych, ktorym
    sie wydaje, ze tylko tele umozliwia rozmycie tla.

    http://www.waldek.sewera.pl/glebia.htm

    Waldek.

    --

    www.waldek.sewera.pl

  • 2. Data: 2009-10-16 09:21:52
    Temat: Re: Glebia ostrosci a ogniskowa - mity i fakty
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Waldemarrr" <m...@n...mojej.str> napisał w wiadomości
    > Pstryknelo mi sie tak przy okazji. Byc moze zainteresuje tych, ktorym sie
    > wydaje, ze tylko tele umozliwia rozmycie tla.
    >
    > http://www.waldek.sewera.pl/glebia.htm

    Jest w tym jakas "nowa mysl"?
    Chyba, ze czegos nie zalapalem...

    Pozdr.

  • 3. Data: 2009-10-16 09:46:34
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Jest w tym jakas "nowa mysl"?
    > Chyba, ze czegos nie zalapalem...

    Nie, w sumie nie odkrywam ameryki tylko bylo ostatnio troche dyskusji na
    temat glebii ostrosci. Duzo slow, a nie bardzo bylo czym zobrazowac.
    Przypadkiem zrobilem cos co sie dobrze wpisuje w dyskuje o glebii
    ostrosci to sie podzielilem.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 4. Data: 2009-10-16 09:47:43
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Waldemarrr wrote:
    > Pstryknelo mi sie tak przy okazji. Byc moze zainteresuje tych, ktorym
    > sie wydaje, ze tylko tele umozliwia rozmycie tla.
    >
    > http://www.waldek.sewera.pl/glebia.htm

    napracowałeś się a niewiele z tego widać :)
    ja przynajmniej nie widzę tego co chciałeś pokazać :)

    nie prościej napisać - głębia nie zalezy od ogniskowej - zalezy od skali
    odwzorowania - czyli ogniskowej razem z odległością? (jakby iloczynem tych
    dwóch)

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 5. Data: 2009-10-16 09:56:11
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > nie prościej napisać - głębia nie zalezy od ogniskowej - zalezy od skali
    > odwzorowania - czyli ogniskowej razem z odległością? (jakby iloczynem
    > tych dwóch)

    O! O! Wlasnie nie umialem tego tak zgrabnie ujac w slowa.
    Dlatego wolalem mowic obrazem a wnioski slowne pozostawic madrzejszym.

    A poza tym moze i napisac prosciej, ale zauwazylem, ze nie wszyscy w
    dzisiejszym swiecie wierza w slowa. No chyba ze nagrane ;-)

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 6. Data: 2009-10-16 09:57:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Okt., 11:20, Waldemarrr <m...@n...mojej.str> wrote:
    > Pstryknelo mi sie tak przy okazji. Byc moze zainteresuje tych, ktorym
    > sie wydaje, ze tylko tele umozliwia rozmycie tla.

> [...]

    w kwesti formalnej
    glebia ostroscu jest funkcja 4-rech zmiennych
    - odleglosci
    -przyslony
    -ogniskowej
    -przyjetego krazka rozproszenia , a ten zalezy od wielkosci matrycy i
    warunkow obserwacji.

    i to wyjasnia wszystko.

    mozna tak dobrac pozostale parametry ze GO z szerokiego kata bedzie
    mniejsza od GO z tele.
    co w tym niezwyklego?

  • 7. Data: 2009-10-16 10:01:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Okt., 11:47, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

> [...]
    > odwzorowania - czyli ogniskowej razem z odległością? (jakby iloczynem tych

    nie , gdyz to nie jest prawda , a o iloczynie to lepiej nie
    wspominaj .

    dla odleglosci mniejszych od 1/4 odleglosci hiperfoklanej mozna
    powiedziec ze w przyblizeniu i to dosyc dobrym GO zalezy od skali
    odwzorowania .na odleglociach wiekszych wplyw ogniskowej jest coraz
    wiekszy

  • 8. Data: 2009-10-16 10:27:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

> [...]
    > -przyslony
    > -ogniskowej
    > -przyjetego krazka rozproszenia , a ten zalezy od wielkosci matrycy i

    Dla APS-C przyjmuje się krążek rozproszenia 0,02mm (chociaż nie wiem
    dlaczego 6mpx i 18mpx APS-C miałoby mieć taki sam krążek rozporoszenia).
    A odległość+ogniskowa = skala odwzorowania. Przy czym przy zachowaniu
    tej samej skali odwzorowania i krążka rozproszenia(czyli rozmiarów
    matrycy) wychodzi nam, że GO zależy od przysłony.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-10-16 10:28:17
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > Pstryknelo mi sie tak przy okazji. Byc moze zainteresuje tych, ktorym sie
    > wydaje, ze tylko tele umozliwia rozmycie tla.

    W zasadzie wszystko to oczywista oczywistość ;). Przykład ma jednak pewne
    walory edukacyjne - widać na nim wyraźnie, skąd u niektórych może brać się
    przeświadczenie o silnej zależności GO od ogniskowej. Przy tele mamy inną
    pespektywę niż przy szerokim kącie (przy założeniu tej samej skali
    odwzorowania) - obiekt, który oddalony jest znacznie od głównego motywu jest
    silnie rozmyty, lecz wydaje się być blisko niego - stąd powstaje wrażenie
    małej GO. Przepraszam za te banały ;).

    --
    Lol

  • 10. Data: 2009-10-16 10:36:52
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Zresztą ten CoC jest chyba liczony dla odbitki 9x13cm w 300dpi, bo
    akurat w takiej odbitce po przekątnej jest ok.1800 punktów, a Coc
    oblicza się dzieląc długość przekątnej przez arbitralnie wybraną liczbę
    - 1800*

    * jeśli dobrze pamiętam to, co mi tu na grupie tłumaczono.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.