  • Data: 2009-10-18 14:02:24
    Temat: Re: Glebia ostrosci a ogniskowa - mity i fakty
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Waldemarrr" hb9dsu$57s$...@i...gazeta.pl

    Złośliwie...

    Nie wdając się w szczegóły głupoty typu ,,GO zależy od
    powiększenia, nie zaś od obiektywu'', macie raczej inne dylematy:

    -- jasność od 1:3.5 dla małej ogniskowej i od 1:5.6 dla długiej ogniskowej
    -- dla małej dziurki (dużej przesłony, małego światła) dyfrakcja i ciemność
    oraz długie czasy dające poruszenie, gdy brak flesza; dla dużej dziurki
    mydełkowata ostrość
    -- dla ISO 100 tylko flesz, i to jeden (bo flesze kosztują i wymagają
    dodatkowych obsługantów oraz statywów) a dla ISO 1600 czy 12800 spore szumy...

    Wszystko powyższe ogranicza do zera możliwość świadomego manipulowania przesłoną. :)
    Zwykle można zmieniać ją w granicach od 7 do 13, z czego sensowną jest 11. :)

    Owszem -- niektórzy z Was mają lepsze obiektywy -- z Literką czy EX...
    Czasami ktoś ma kilka fleszy studyjnych czy ,,reporterskich''...
    Niektórzy pstrykają stałkami jasnymi jak jedynka (jedynka Canona?)...

    Ale zdecydowana większość ma do dyspozycji kitowe szkła dające
    zero możliwości operowania przesłoną. :)

    -=-

    Wniosek? Fotograf powinien zarabiać. :) Albo inaczej -- fotograf
    powinien być jak ING z reklam lub jak mężczyzna. ;) Póki Wasze
    (i moje?) zarobki miesięczne będą mniejsze/niższe niż limit mojej
    karty kredytowej w Mille, możecie wsadzić Wasze rozważania w miejsce
    ukazane na plakatach wiszących tam, gdzie matki ze łzami ;) w swych
    ślicznych oczętach mówią:

    -- Mój ukochany synek ma trudności z oddychaniem...

    a ,,bezlitośni'' lekarze niemal mówią wprost -- proszę zaprzestać palenia
    papierosów, proszę poprawić wentylację w mieszkaniu lub przynajmniej w pokoiku
    ukochanego ;) syneczka, proszę wydłużyć spacery z ukochanym ;) synkiem, proszę
    zachować swoje nieuczciwe żale dla siebie i zapamiętać wspomniany plakat, na
    którym widnieje śliczna ,,twarz'' i stosowny napis ,,papierosy są do dupy''. :)

    -=-

    O GO można dyskutować, mając do dyspozycji obiektywy, a nie kitowe musztardówki. :)

    BTW: szlag mnie trafia, gdy raz za razem ktoś mówi do mnie -- warto zakładać
    musztardówkę w miejsce obiektywu? :) Na aparat pieniądze są, na jedzenie są,
    czas na spuszczanie lamelek migawki jest, a obiektywu nie ma?... Jakby bieganie
    z pustą taczką i powtarzanie ,,nie mam czasu na załadunek'... :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'