  • Data: 2009-10-18 19:21:47
    Temat: Re: Glebia ostrosci a ogniskowa - mity i fakty
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-10-18 19:33:16 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    Skoro przjąłeś rolę advocatus diaboli, to pozwolisz, że przypomnę od
    czego zacząłem.
    [...]
    On 2009-10-18 12:32:29 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > ic nie
    [...]
    to są moje słowa i na to odpowiedział XY właśnie tym co poniżej. To on
    zaprzeczył mojej tezie tej wyżej używając określenia "jest jasna i
    jednoznaczna"

    > Ale... czy to ma świadczyć o niejednoznaczności definicji?
    To akurat nie, ale ta definicja nie określa stopnia rozmycia obiektu
    poza obszarem GO, nie zależnie czy ten obiekt jest 5 cm poza GO, cz 5
    m. Mało tego. W świetle tego co w innym miejscu twierdzi XY definicja
    jest ważna tylko w pewnym zakresie odległości, poza nim należy przyjąć
    inną definicję. Więc jak? są dwie definicje, trzy? No to skoro jest ich
    więcej to co to za definicje? Co one definiują?
    Już samo zdefiniowanie "ostrości" jest trudne, a co dopiero nie
    ostrości. W którym miejscu obraz jest ostry, a w którym nie ostry?
    Fizycznie GO nie istnieje. Zakładając idealny obiektyw obraz przez
    obiektu oddalonego o 1 m jest ostry, a obiektu oddalonego o
    0,999999999> nie ostry.
    Definicja oświetlenia powierzchni jest jednoznaczna. Oświetlenie spada
    wprost proporcjonalnie do kwadratu odległości. Koniec kropka.

    > OK, ale... czy to oznacza, że definicja nie jest OK?
    Tak, bo nie definiuje stopnia tej nie ostrości. Np w sposób w jaki
    zaproponował Mateusz.
    Upraszczając:
    Obiekt, który powinien mieć na obrazie rozmiar X będzie miał rozmiar
    X*k, gdzie "k" to współczynnik rozmycia.
    I dalej "jeżeli chcesz wyciąć z tła obiekt główny to "k" powinno być
    większe niż ileś tam. A jeżeli chcesz aby uzyskać ostre również tło, to
    "k" nie może przekraczać znowu jakiejś wartości.

    > Ja w celu wyznaczenia krążka rozproszenia pzryjmuję pewien rozmiar odbitki i
    > dopuszaczalną wielkosć rozmycia konturów przy którym będę je jeszcze uznawał
    No i o tym pisałem odpowiadając Mateuszowi.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam