    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 13 Mar 2013 22:34:47 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Geneza fiflaków na przejściu dla pieszych

    On Wed, 13 Mar 2013, Hals wrote:

    > Np. w CKMK spotkałem się z tym, że ruch na ulicy był dopuszczony do godziny
    > chyba 11, ale o 10:45 policja lub SM ustawiała się na niej np. 30 metrów od
    > wjazdu, blokowała ruch, a potem nakładala madaty na kierujących stojących
    > w tym korku. Ulica była jednokierunkowa, więc nie można było wycofać.

    A nie, to chamstwo jednak nadzwyczajne.
    IMO kwalifikuje się do zaskarżenia jako działanie na szkodę,
    bo umyślnie powoduje stan który nie mógł wystąpić w zwykłym
    trybie.
    Jakby tak setka kierowców się skrzyknęła to IMVHO przed sądem
    by wygrali (choć możliwe że nie w 1. instancji oczywiście).

    > Inny przykład w miejscowości górskiej - kierujący poszukujący miejsca na
    > parkingu. Przy bocznej uliczce stoi policjant i pokazuje mu, że tu, w tej
    > uliczce jest wolne miejsce, gdzie auto można by zaparkować. Po zaparkowaniu,
    > kierujący podchodzi do policjanta, by podziękować, a ten na to: wjechał Pan
    > pod prąd w ulicę jednokierunkową, niezastosowanie się do znaku.....itd....

    To jest chyba trening przed spotkaniem ze skarbówką, co?
    :D
    (w archiwach .podatki można poczytać, jak można skończyć
    bazując na "poradach" z ichniej informacji).

    > I wcale nie są to opowieści zasłyszane lecz zaobserwowane :-)

    Ba.
    Tu bym Cię popierał.

    Ale w opisywanym wypadku "polowania" nie widać (IMVHO, co opisałem
    obok, wręcz uwolnili pierwszego wyprzedzającego od zarzutu, bo
    wątpię żeby zwolnił) a po prostu i zwyczajnie puścili pieszych.
    Jakby kolejność była odwrotna (piesi weszli wcześniej, przed
    rozpoczęciem hamowania przez radiowóz) to sytuacja niczym
    by się nie różniła.

    pzdr, Gotfryd