    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gdzie kupic uzywke?
    Date: Mon, 14 Jun 2010 08:00:20 +0200
    <hul5hv$h2e$1@news.onet.pl> <hulcbp$fmi$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl> <huncet$nds$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl> <huniln$72l$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl> <huq3hg$htl$1@news.onet.pl>
    <h...@p...onet.pl> <husokm$lpo$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    <4c1235af$0$2607$65785112@news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl> <hutfdd$e9a$1@news.onet.pl>
    <h...@p...onet.pl> <hutlpb$u2r$1@news.onet.pl>
    <huu485$17la$1@news.mm.pl> <huv9th$a40$1@news.onet.pl>
    <huvdl0$24l9$1@news.mm.pl> <hv0601$b00$1@news.onet.pl>
    <hv0ekm$1o51$1@news.mm.pl> <hv0jbs$ckv$1@news.onet.pl>
    <hv0p8j$1at0$1@news.mm.pl> <hv242v$c3a$1@news.onet.pl>
    <hv25up$rmh$1@news.mm.pl> <hv2n3t$f91$1@news.onet.pl>
    <hv3dcj$16pn$1@news.mm.pl> <hv3k60$vv4$1@news.onet.pl>
    <hv3nss$s5n$1@news.mm.pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hv3nss$s5n$1@news.mm.pl...

    > Rzezbiarzy to ty masz (jakies kamienie szlifierskie itp. :P)
    > Jedz moze do tej fabryki toyoty dla ktorej niby robiles i zobacz jaki maja
    > tam lakier :P

    Tam nie mają lakieru do nadwozi, bo to fabryka z elementami zawieszenia.

    > Wczoraj byla sobota...
    > Ale tak, jestem spokojny, ze nie pojedziesz.

    No, jest możliwość, że zadzwonię.

    > Ja? Alez skad, nie prowadze lakierni.
    > Za to widac DuPont tez sie zagapil :P
    > Ale to przeciez taka mala nie liczaca sie firma :>

    Może się nie zagapił - zobaczymy.

    > Ty szczekasz, ja czekam, az zdobedziesz podstawy do dyskusji na ten temat.
    > Na razie ich nie masz.

    Szczekasz.

    > To jest konkret.

    Aha.

    > Boisz sie przepisac z wikipedii co to wytrzymalosc materialow?

    Nie, bo wiki w tym względzie niedużo pomaga.

    > Wychodzi zakompleksiony dresik, ktory musi kupic audi dla zmylki? :P

    Tak, jestem dresem. Typowym.

    > Dobre, naprawde dobre to jest :P
    > Jak bede musial zbierac puszki to tez bede mowil, ze nie musze tego robic,
    > tylko to takie hobby, przy ktorym mozna wiele sie nauczyc o technologii
    > ich wytwarzania :P

    No jakbyś zbierał puszki na szeroką skalę - to mógłbyś na tym zarobić na coś
    lepszego, niż stary TDS.

    > Taa... mowisz tobie zdazyli wytlumaczyc.

    W dodatku masz problem ze zrozumieniem tekstu pisanego jak widać.

    > A podaj, to co podasz i tak ma sie nijak do wytrzymalosci jednej glowicy i
    > drugiej :>

    Ma się. Tylko, że masz na tyle ciasny umysł, że tego nie ogarniasz.

    > Napisalem ci wiele razy, ale raczysz nie zauwaz, lub masz problemy z
    > czytaniem.
    > Szansy nie masz zadnej, ze ci glowica w TDSie peknie podczas normalnej
    > eksploatacji.

    Być może nie pęknie głowica, tam może w międzyczasie pęknąć wiele innych
    rzeczy.

    > Jak bedziesz jezdzil bez wody to peknie i w TDSie i w TDI.

    I tutaj się bardzo mylisz - bo wcale nie trzeba jeździć bez wody, żeby w
    TDS-ie głowica pękała.

    > Buu skucha, ciezar akurat jest malo wazny.

    Nie mówimy tutaj o ważności, tylko o WADZIE, kretynku. Wadzie, która
    spodowowała ODEJŚCIE od produkcji głowic żeliwnych.

    > A co to za soba pociaga?
    > Jakbys wiedzial to bys wiedzial tez, ze zeliwne glowice sa gorsze i pod
    > tym wzgledem mniej wytrzymale.

    To, że coś gorzej przewodzi ciepło, nie oznacza, że bardziej się przy tym
    odkształca.

    > Za to zeliwo chetniej peka i jest o wiele wieksza szansa na jej pekniecie.

    Znowu pieprzysz od rzeczy. W jakiej sytuacji chętniej pęka? Jak w niego
    walisz młotkiem?

    > Za to stopy alu nie pekaja tak chetnie jak zeliwo i w rezultacie narazenie
    > na pekniecia jest mniejsze niz w przypadku zeliwa.

    Nie, te wszystkie pęknięcia długich głowic alu 6 cylindrowych to są zwidy
    posiadaczy takich pojazdów. Normalnie Karolek napisał, że nie pękają, to nie
    pękają.

    > Ja wiem, tlumaczyc betonowi nie mam juz sily.

    Nie wiesz, bo LEPSZE zastosowaie może oznaczać niższe koszty produkcji,
    łatwiejszą obróbkę, łatwiejsze naprawy, itp.

    > Juz napisalem.
    > Wszystkie wiodace marki produkujace silniki podzielaja moje zdanie (a
    > raczej ja podzielam ich, ale to juz nie wazne).

    Na pewno wszyscy producenci kierowali się przy wdrażaniu głowic aluminiowych
    tym, że rzadziej niż żeliwne pękają. Taak, to był najpoważniejszy argument.
    ROTFL ;)

    > I wytrzymalsze od zeliwa w danych warunkach pracy.

    W TDS-ach wykracza poza te "dane" warunki pracy.

    > Ubzdurales sobie ze dlugie 6 cylindrowe glowice pekaja, a to gowno prawda.
    > To sa jakies twoje chore wymysly i nie maja potwierdzenia w
    > rzeczywistosci.
    > Za to potwierdzenie w rzeczywistosci maja krotkie, zeliwne,
    > jednocylindrowe glowice (takie jak lubisz i niby te co maja byc
    > najwytrzymalsze), ktore pekaja nagminnie.

    Nie, debilku, nie ubzdurałem sobie. Problem długich głowic aluminiowych od
    lat spędza sen z powiek właścicielom chociażby takich aut jak Nissan Patrol
    2.8 TD. Ponieważ jesteś debilem, to nie zauważyłeś, że nie tylko TDS ma
    takie głowice, o jakich piszę. Dziwnym trafem w obu tych silnikach ta
    głowica zachowuje się dokładnie tak samo, jeśli dojdzie do przegrzania -
    zaczyna się krzywić i pękać. Jej naprawa raz, że jest trudna, dwa - jest
    dużo bardziej kosztowna, niż głowic żeliwnych, które - o dziwo - praktycznie
    w ogóle po TAKIM SAMYM przegrzaniu nie mają pęknięć. Nawet 5-cylindrowe (też
    długie) w Audi 2.5 TDI. Ale ponieważ jesteś debilem, dalej się będziesz
    upierał, że Ty wiesz lepiej - to wejdź sobie na forum rajdy4x4.pl, tam
    gości, którym odjechała do nieba głowica Patrola jest od groma i tam możesz
    swoje rewelacje im przedstawiać - na pewno będą Cię bardzo kochać za to ;)

    > Ach nie jestes, juz myslalem.

    Nie żartuj - myślałeś?

    > To na szczescie tylko twoje zdanie.

    Nie tylko moje, ale nic Ci do tego ;)

    > A ja po trochu elektronikiem, mechanikiem od budowy maszyn i aktualnie
    > moze nie specem, ale liznalem co nieco inzynierii materialowej (nie to
    > zebym sie probowal chwalic, tylko skoro piszesz kim jestes z zawodu to
    > pomyslalem, ze tez zdradze).

    To jeszcze musisz sobie tą wiedzę poukładać i skonfrontować wszystko z czymś
    takim, co się nazywa EKONOMIA produkcji. Możesz dojść do ciekawych wniosków.

    > Nie no fajnie, ale moze zostan przy tym na czym sie znasz, a dobor
    > materialow zostaw innym.

    Ja nie dobieram materiałów do produkcji głowic. Za daleko pojechałeś.

    > No ja tylko od dziecka, ale mlody jeszcze jestem wiec moze to nie tak
    > dlugo...

    To, że młody jesteś, to wyziera z każdego posta....

    > Fajnie, rozwijaj sie, ale nie badz moze samoukiem i skorzystaj z wiedzy
    > innych.
    > Jezeli nie na polibudzie to moze chociaz z jakiejs ksiazki?

    Haha akurat jest takich kilka zagadnień, w których jeśli nie będziesz sam
    czegoś dotykał i sam się na własnych błędach uczył - to najlepsza książka Ci
    nic nie wytłumaczy ;) No ale to wszystko jeszcze przed Tobą.

    Jurand.